سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

سفیروفرشته نجات کرمانشاهی ،جسد جوان اهوازی را ازکارون خارج ساخت
 
اهواز- 'بهمن پرورش 'غواص وامداد کرمانشاهی ،پس از سه شبانه روز تلاش توانست جسد جوان ناکام اهوازی را از رودخانه کارون خارج و خانواده متوفی را از نگرانی برهاند.
 
به گزارش ایرنا ، هفته گذشته جوان 25 ساله اهوازی با مشخصات 'ح-س' که به اصراربازماندگانش از انتشار اسم وی صرف نظرشده است ، درساحل رودخانه کارون اهواز بین پل دوم و سوم درحالی که مشغول قدم زدن با دخترمورد علاقه اش بود با تهدید خانواده دخترمواجه و برای فرار خود را به داخل رودخانه پرت می کند.
تلاش های گروه امدات و نجات اهواز برای پیداکردن جسد این جوان ناکام ماند که خانواده وی ناچارشدند از بهمن پرورش غواص صاحب نام ایرانی برای انجام این کار به مدد بگیرند.
پرورش روز چهارشنبه در دفتر ایرنا مرکز اهواز حضوریافت و گفت : جمعه شب تلفن همراه ام زنگ خورد، شماره ناشناسی بود، جمعیت هلال احمرخوزستان و خانواده متوفی برای پیدا کردن این جسد ازبنده کمک خواستند که سراسیمه براه افتادم. از صبح شنبه تا سه شنبه به جستجوی جسد پرداختم که نهایتا مقارن ساعت 14 روزگذشته جسد این جوان ناکام اهوازی را زیرپل سیاه اهواز روبروی بیمارستان مهرپیدا کردم.
پرورش ازانجام این کارانساندوستانه که بصورت مجانی و بدون اخذ هرگونه وجهی از خانواده ها مبادرت می ورزد بسیارخوشحال بود.
وی گفت: اینکه جمعی از خانواده ها را ازنگرانی رهایی می سازم و یا اینکه غریقی را ازمرگ حتمی نجات و خانواده ها را خوشحال می کنم بسیارخرسند و راضی به رضای خدا هستم.
این غواص ایرانی که ازسال 1380 به امر غواصی و امدادگری مشغول است تاکنون 86 نفراز غرق شدگان درسطح کشور را ازمرگ حتمی نجات داده است .
وی آماری از تعداد اجساد غرق شده ای که ازآب بیرون کشیده دردست نداشت و گفت که آمار زیادی است.
پرورش 44 سال دارد ، متاهل و اهل استان کرمانشاه است . او پس از انجام این عملیات امدادگری رهسپار شهرستان نکا دراستان مازندران برای بیرون کشیدن جسد هموطن دیگری خواهد شد که به گفته وی بیش از چهار ماهی است دررودخانه سرگردان است .
این غواص و امدادگرایرانی ، باتوجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز که اهواز میزبان مهمانان زیادی خواهد بود ، هشدار داد که خانواده ها ازنشستن کنار رودخانه کارون درجاده ساحلی اهواز خودداری کنند.
پرورش گفت : عمق آب رودخانه کارون درساحل منطقه کیانپارس اهواز که روزانه میزبان جمعیت زیادی از شهروندان است به شش متر می رسد. بلوارساحلی این منطقه فاقد حفاظ آهنی و نرده است ، باتوجه به سکونت بیش از 50 هزار خانوار درمحدوده این ساحل ، ضروری است که شهرداری اهواز نسبت به حفاظت جان مردم فورا چاره ای بیندیشد.
این غواص کرمانشاهی گفت : 98 درصد غرق شدگی درایران ازعدم آشنایی مردم با خطرات آب و ویژگیهای رودخانه ها ناشی می شود. میهمانان سایراستانها ازعمق رودخانه کارون و خطرات آن ناآگاه اند چون آب ظاهر آرام و فریبنده ای دارد اما آب کارون خروشان و بی رحم است بنابراین این مسوولان بومی هستند که باید شرایط ایمن را برای میهمانان ونیز شهروندان خود فراهم سازند.ک/3

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد