سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک اقدام ارزشی

اقدام ارزشی قهرمان خوزستانی / مدال طلای قهرمانی بوعذار بر گردن مادر شهید هاشمی

شوشان : رضا بوعذار دونده قهرمان خوزستانی  در مراسمی مدال طلای مسابقات آسیایی خود را به خانواده شهید علی هاشمی تقدیم کرد.  دونده خوزستانی با حضور در خانه شهید هاشمی، مدال طلای مسابقات آسیایی چین را که بهمن ماه سال جاری در دوی 400 متر به دست آورده بود، به خانواده شهید علی هاشمی تقدیم کرد.

بوعذار با قدردانی از خانواده شهید علی هاشمی، به پاس تقدیر از رشادت‌های آن شهید بزرگوار، نشان طلای خود را بر گردن مادر آن شهید انداخت و مادر شهید هاشمی نیز یک جلد قرآن به همراه عکس آن شهید را به بوعذار هدیه داد.

 از افتخارات بوعذار می‌توان به کسب مدال نقره آسیایی اردن در سال 2007، مدال نقره جوانان آسیا در سال 2006، مدال برنز بازی‌های آسیایی چین در سال 2007، ‌طلا و نقره مسابقات آسیایی تهران در سال 2010، مدال نقره ستارگان آسیا در هند در سال 2011، مدال نقره جایزه بزرگ آسیایی تایلند در سال 2008، دو مدال برنز مسابقات غرب آسیا در حلب سوریه در سال 2011 و آخرین آن طلای داخل سالن مسابقات آسیایی چین در سال جاری اشاره کرد.

خانواده شهید علی ‌هاشمی: امیدواریم کار بوعذار الگویی برای تمام ورزشکاران باشد

خانواده شهید علی هاشمی نسبت به حرکت رضا بوعذار در اهدای خود به این شهید، قدردانی کردند.

عادل هاشمی یکی از برادران شهید علی هاشمی در مراسم اهدای مدال طلای رضا بوعذار به این خانواده که روز گذشته نهم اسفندماه انجام شد،‌ اظهارکرد: از تمام کسانی که در این جا حضور پیدا کرده‌اند، تشکر می‌کنم و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. کاری که بوعذار انجام داد، پسندیده است و امیدوارم این کار بسیار زیبای او الگویی برای تمام ورزشکاران باشد.

 در ادامه عارف هاشمی دیگر برادر شهید علی هاشمی ضمن سپاس از تمام کسانی که در این مراسم حضور یافتند، گفت: به نیابت از بوعذار به عنوان امانت‌دار، این مدال را به همه مادران شهدا هدیه می‌کنم و آن را نزد مادر شهید علی هاشمی نگه‌داری می‌کنیم.

 وی با بیان این‌که در این یک سال و نیمی که گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان شده، رویکرد او فرهنگی ورزشی بوده است، ادامه‌داد: او این رویکرد را به ورزش استان تزریق کرده است. امیدوارم این رویکرد ادامه پیدا کند و تمام هیات‌های ورزشی که بیشتر آن‌ها بعد از بسیج توانسته‌اند جوانان را دور هم جمع کنند، ادامه دهنده راه شهدا باشند.

 این برادر شهید علی هاشمی اظهارکرد: شهید ما مدال خود را از محضر ذات کبریایی که مدال شهادت بوده، گرفته است. دعا می‌کنم که این شهید، رضا بوعذار را کمک کند. امیدوارم که خداوند به ما توفیق و عنایت دهد تا به عنوان سرباز در رکاب امام زمان قرار بگیریم. همچنین مادر شهید علی هاشمی با سپاس از حاضران در این مراسم، عاقبت به خیری آن‌ها را از خداوند منان طلب کرد.

این کمترین وظیفه‌ من مقابل ایثارگری‌های شهید هاشمی است

دونده خوزستانی صاحب ‌مدال‌ طلای مسابقات آسیایی چین گفت: در حضور خانواده شهید هاشمی اعلام می‌کنم که ما جوانان و ورزشکاران خوزستانی تمام توان و همت خود را در تداوم راه امام خمینی و شهیدان این مرز و بوم به کار بسته‌ایم.

 

رضا بوعذار در مراسم اهدای مدال طلای خود به خانواده شهید علی هاشمی که روز گذشته نهم اسفندماه انجام شد،‌ اظهارکرد: به گفته امام خمینی (ره) "دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است. در این مجموعه تابناک، درخشنده‌ترین و نفیس‌ترین نگین ‌گران‌بها، یاد و خاطره شهیدان است. شهیدان، جوانان و جوان‌مردان رشید، پاک و باسرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامن خود پرورانده باشد، حق دارد به آنان به بالد."

 این دونده خوزستانی صاحب مدال طلای مسابقات آسیایی چین اظهارکرد:‌ خداوند متعال را شاکر و سپاسگذارم که به من لطف و عنایت فرمود تا بتوانم در صحنه بین‌المللی پرچم پر افتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورده و باعث بالابردن ارزش، منزلت و جایگاه رفیع کشور و ملت عزیز ایران باشم و ما ورزشکاران و جوانان خوزستانی تا ابد خود را مدیون خون شهیدان می‌دانیم. این وظیفه ایمانی من به منظور تجدید میثاق با انقلاب اسلامی است.

 وی بیان‌کرد:‌ براساس تعهد و نذر خود و خانواده‌ام، مدال طلای مسابقات آسیایی را که در بهمن ماه سال جاری در چین به دست آوردم را که هدیه‌ای بسیار ناقابل است، به خانواده محترم شهید علی هاشمی تقدیم می‌کنم تا شاید کمترین وظیفه‌‌ام را مقابل ایثارگری و جان‌فشانی سردار شهید علی هاشمی انجام داده باشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد