سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار یک مصاحبه مطبوعاتی

گزارش کامل نشست خبری مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری
تهران - مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت های نهم و دهم برای بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای گفت که با این برنامه ریزی ها توانسته ایم به یک کشور هسته ای تبدیل شویم.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' علی اکبر جوانفکر' صبح امروز (دوشنبه) در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی درمحل موسسه فرهنگی ومطبوعاتی ایران برگزار شد، افزود: با برنامه ریزی های دولت توانستیم سوخت مورد نیاز 20 درصدی رادر داخل کشور تولید کنیم و این مهم در سایه رویکردهای دولت احمدی نژاد تحقق یافته است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان این که دولت احمدی نژاد در مقابل دشمن سرخم نکرده و از حقوق مردم ایران محکم دفاع کرده است، تاکید کرد: حضور هر ساله رییس جمهوری در سازمان ملل باعث شده تا سیاست های دولت آمریکا حتی در داخل این کشور نیز به چالش کشیده شود.
وی افزود: احمدی نژاد با حضور خود در سازمان ملل و با انجام مصاحبه های هدفمند خواستار ایفای نقش ایران در مدیریت جهانی شده و حرکت دولت همواره در این راه رو به جلو بوده است.
جوانفکر در ابتدای این نشست خبری در رابطه با دستاوردها اقتصادی دولت نهم و دهم اظهار داشت: صادرات غیرنفتی کشور در سال 84 از 10 میلیارد دلار فراتر نمی رفت اما امروز این رقم به حدود 40 میلیارد دلار رسیده و نشان دهنده این است که توانسته ایم سرمایه گذاری ها را به سمت تولید کالاها به منظور صادرات هدایت کنیم.
** رییس جمهوری خواستار حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم است

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با اشاره به اینکه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند انتخابات مجلس نهم باید سالم و رقابتی برگزار شود، گفت که دولت و رییس جمهوری هم حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات مجلس را خواستارهستند.
جوانفکر در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی و در پاسخ به سئوال یک خبرنگار که پرسید ' چرا رییس جمهوری تاکنون در مورد حضور مردم در انتخابات موضعگیری نداشته است؟' اظهار داشت: دولت برگزار کننده انتخابات است و طبیعی است که می خواهد مردم به صورت پرشور و در امنیت کامل در انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه رییس جمهوری در زمان لازم در رابطه با حضور مردم در انتخابات صحبت خواهد کرد، افزود: بنده به عنوان مشاور رییس جمهوری می گویم موضع دولت چیزی بجز موضع رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات نیست.

** انتظار داریم قوه قضاییه پرونده فساد بزرگ را با جدیت پیگیری کند

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با پرونده فساد مالی اخیر و اینکه گفته می شود برخی از مقامات دولتی در آن نقش داشته اند، گفت: انتظار داریم قوه قضاییه با جدیت این پرونده را پیگیری کند تا معلوم شود چه فرد یا افرادی در پشت آن حضور دارند.
جوانفکر با بیان اینکه پنج نفر از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی در این ارتباط رد صلاحیت شده اند، تصریح کرد: فکر می کنم بازهم افرادی باشند که باید صلاحیتشان در ارتباط با این موضوع مورد رسیدگی قرار بگیرد.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با بیان اینکه انتظار ما از قوه قضاییه رسیدگی کامل به این پرونده است، افزود: ما نمی توانیم در مورد پرونده ای که اطلاعات کاملی در مورد آن نداریم، اظهارنظر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دولت احمدی نژاد از ابتدا تا کنون تاکیدش بر مبارزه با فساد بوده و بخش اصلی را در این رابطه برعهده داشته است.

** انتشار مصاحبه واکنش نیست

جوانفکر در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سئوال ، بعد از رد صلاحیت آقایان شریف زاده و امیری فر، چرا روزنامه ایران به این موضوع واکنش نشان داد؟، گفت: ما واکنشی به این موضوع نداشتیم، انتشار مصاحبه که واکنش نیست.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران افزود: آنها نظر خود را در رابطه با این موضوع اعلام کردند و روزنامه ایران هم آن را منتشر کرد.
وی با بیان این که از موضوع رد صلاحیت ها گله مندی داریم اما آن را برای فرصت دیگری می گذاریم، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم که شریف زاده و امیری فر هم این فرصت را داشته باشند تا در انتخابات شرکت کنند.
جوانفکردر پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آخرین وضعیت جبهه حامیان دولت در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد: دولت اعلام کرد که هیچ دخالت مستقیم وغیرمستقیمی در انتخابات نمی کند.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان این که در کشور ایران آزادی وجود دارد و ممکن است افرادی در حمایت از دولت فعالیت کنند، اظهار داشت: حامیان دولت در میان نامزدها وجود دارند و ممکن است نظر خود را در رابطه با مسایل مختلف اعلام کنند.

** تلاش برخی رسانه ها درگرم کردن تنور انتخابات در حد انتظار نیست

جوانفکر در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در رابطه با انتظار وی از رسانه ها در آستانه انتخابات مجلس نهم گفت: رسانه ها سهمی بزرگ در گرم کردن تنور انتخابات دارند ولی بعضا تلاش های آنها در حد انتظار نیست.
وی با بیان این که باید بحث ها، میزگردها و مناظره ها برگزار شود تا فضا انتخاباتی شود، افزود: رسانه ها تلاش دیگران را منعکس می کنند، بنابراین دیگران باید تلاش کنند تا ما آن را منعکس کنیم.
مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: دوستان ما در رسانه ها باید بیشتر به بحث های انتخاباتی بپردازند.
** تشکیل هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی از نظر رییس جمهوری ضرورت دارد
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه واشنگتن پست آمریکا مبنی براین که آیا مواردی از قانون اساسی نقض شده است که رییس جمهوری قصد تشکیل هیات نظارت بر آن را دارد؟ گفت: این درخواست بدین معنا نیست که قانون نقض شده است و رییس جمهوری می خواهد این هیات را تشکیل دهد بلکه از آن جهت است که رییس جمهوری مسئولیت مستقیم نظارت بر اجرای قانون اساسی را دارد.
وی با بیان این که باید صبر کنیم تا این هیات کار خود را انجام داده و نتیجه آن مشخص شود و ببینیم درچه قسمت هایی قانون اساسی نقض شده است، افزود: در ایران آزادی کامل وجود دارد و هر کسی می تواند آزادانه نظر خود را ابراز کند اما به طور طبیعی باید صبر کنیم تا این هیات نتایج بررسی خود را اعلام کند.
جوانفکر در پاسخ به این سئوال ، چرا در زمان حاضر رییس جمهور قصد دارد این هیات را تشکیل دهد؟ گفت: آقای احمدی نژاد اعلام کرد اخیرا به این نتیجه رسیده است که ضرورت دارد این هیات تشکیل شود.
عده ای بدنبال فضا سازی در رابطه با صادرات نفت ایران هستند/ رویکرد اصلی دولت تعامل و گفت وگو است.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با انتقاد از کسانیکه بدنبال فضاسازی در رابطه با صادرات نفت ایران هستند، تاکید کرد که رویکرد اصلی دولت احمدی نژاد تعامل، گفت و گو و همکاری با تمامی کشورها است.
جوانفکر در ادامه گفت وگو با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به این پرسش، آیا صحت دارد که رییس جمهوری اعلام کرده است صادرات نفت ایران به کشورهای متخاصم قطع خواهد شد، گفت: رییس جمهوری چنین مطلبی را مطرح نکرده زیرا رویکرد اصلی دولت احمدی نژاد تعامل و گفت وگو است.
جوانفکر با بیان اینکه دشمنان متخاصم ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: روابط ما با برخی از کشورهای اروپایی خوب است وبا برخی دیگرهم دارای مشکلاتی است که این مشکلات و مسائل را باید برطرف کنیم.
مدیرعامل ایرنا با تاکید به اینکه اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر تخاصم نیست گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کرده اند ما کشوری مقتدر و مسلط هستیم و در صورت تقابل پاسخ دندان شکن خواهیم داد.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با انتقاد از فضا سازی های صورت گرفته در زمینه صادرات نفت خاطرنشان کرد: سیاست اصولی ما همواره صبر و مدارا حتی با مخالفان بوده است.
وی با اشاره به رفتار جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای عربی که در زمان جنگ تحمیلی از صدام حسین حمایت کردند، گفت: ما با این کشورها برخورد نکردیم زیرا اساسا نگاه ما گذشت و نادیده گرفتن خطاهاست.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری افزود: بالاخره ما باید نفت خود را صادر کنیم و نیاز به بازاریابی برای آن هم داریم.
** درخشان ترین دوران فعالیت بورس در دولت های نهم و دهم بوده است

جوانفکر در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تک نرخی کردن سود سپرده های بانکی و در مقابل آن تک نرخی نکردن سود وام های بانکی و لطمه ای که از این جهت به مردم وارد شد، گفت: بانک یک نهاد اقتصادی نیست و نباید بدنبال کسب درآمد و سود باشد.
مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه در گذشته چنین بود که بانک ها خودشان مستقیما خرید و فروش و کسب درآمد می کردند، افزود: کار بانک این است که واسطه ای میان سرمایه های مردمی و تولیدکنندگانی باشد که نیاز به سرمایه دارند و نرخی هم که از این راه دریافت می کنند، بیشتر کارمزد است.
وی با انتقاد از ساختمان های اشرافی ساخته شده توسط برخی بانک ها خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد از روز اول خواستار اصلاح ساختار بانکی بود اما زمانی که ایشان می خواست وارد حوزه بانک و بیمه شود، مسائلی رخ داد.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با بیان اینکه بانک ها باید سرمایه ها را با کارمزد پایین و به صورت مدیریت شده در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهند، تصریح کرد: زمانی که نرخ بهره بانکی پایین آمد، بیشتر مردم سرمایه های خود را به بازار بورس بردند که درخشان ترین دوران فعالیت آن در دولت های نهم و دهم بوده است.
جوانفکرگفت : در حالی که دولت تلاش می کند تا نظام اقتصادی کشور را متعادل سازد اما برخی تلاش می کنند تا آن را نامتعادل سازند.

**باهمه وجود ولایت را باور دارم و نمی توانم بدون آن زندگی کنم
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که با نظام ، ولایت و مردم گره خورده است، گفت: تمام وجودم با ولایت عجین شده است، با همه وجود آن را باور دارم و نمی توانم بدون آن زندگی کنم.
جوانفکر در ادامه نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی که در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد ، درپاسخ به سئوال یک خبرنگار در باره بازنشستگی اش، افزود: هرگاه بازنشسته شوم نیز تا زمانی که زنده هستم کارخواهم کرد، کار من نویسندگی است و نمی توانم از مردم ببرم.
وی خطاب به خبرنگاران حاضر تصریح کرد: به این موضوع نگاه نکنید که یک قاضی سخنی گفته، نسبت ناروایی داده و حکمی صادر کرده است من با ولایت گره خورده ام، آنها حرف هایی می زنند که نمی توانند آن را ثابت کنند.
مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: بدتر از حکمی که صادر کرده اند تهمتی است که زده و گفته اند که به رهبری توهین کرده ام ، این موضوع برایم بسیار سخت تر از حکم است.
**اجازه دهیم چرخش نخبگان در کشور انجام شود
جوانفکر در ادامه پاسخ به سوال بازنشستگی خود گفت: یکی از مشکلات کشور این است که افراد در زمینه مدیریتی کشور رسوب می کنند، باید اجازه دهیم که چرخش نخبگان در کشور انجام شود.
وی با اشاره به وجود نخبه های بسیار در کشور افزود: باید راه را برای ورود دیگران باز و نباید عرصه را تنگ کنیم.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ادامه دارد، اضافه کرد: این انقلاب باید دست به دست بچرخد چرا که این انقلاب مربوط به عده ای خاص نیست که رسوب کرده و خود را ستون و استوانه انقلاب می دانند، انقلاب متعلق به مردم است و باید چرخش نخبگان انجام شود.

**استفاده از تمام روش های قانونی برای جلوگیری از اجرای حکم ناعادلانه

خبرنگاری در مورد حکم دادگاه جوانفکر سئوال کرد که وی پاسخ داد: دو پرونده من منجر به حکم شده است یکی از آنها یک سال زندان، سه سال انفصال از خدمت و مربوط به ویژه نامه خاتون است که پس از بررسی آن را به 6 ماه زندان و سه سال انفصال تقلیل داده اند اما حکم دیگر یک سال زندان و 5 سال انفصال است.
وی تاکید کرد: از تمام روش های قانونی، برای جلوگیری از اجرای این حکم ناعادلانه استفاده می کنم تا مانع از این بی عدالتی در دستگاه قضایی نسبت به بنده شود ولی اگر نشد به حکم تن خواهم داد.

**برای نظام جمهوری اسلامی ایران جانم را فدا می کنم

مدیرعامل ایرنا با تاکید بر اینکه برای نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر است از جان خود نیز بگذرد، تصریح کرد: سابقه من این موضوع را ثابت می کند ، همواره آماده بوده ام که از جان و مال برای نظام جمهوری اسلامی ایران بگذرم اکنون در پایان خدمت هستم و پاداش پایان خدمت ما نیز این است.

** انتخاباتی مهم و حیاتی

جوانفکربا اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوازدهم اسفندماه گفت که بیش از3 هزار و300 نفر برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس نهم تایید صلاحیت شده اند.
وی با بیان اینکه نسبت به بررسی نهایی صلاحیت ها شاهد بی مهری بوده ایم، تصریح کرد: می شد با دست باز با این موضوع برخورد کرد تا کسانی که سابقه سوئی نداشتند بتوانند در انتخابات شرکت کنند اما درعین حال نظر شورای نگهبان مهم و اصل است.
مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری گفت: صادقانه و خاضعانه از ملت ایران دعوت می کنم که در انتخابات شرکت کنند زیرا این انتخابات مهم و حیاتی است و باید دشمن را از تلاش هایش مایوس کنیم و البته این اتفاق نیز خواهد افتاد چرا که ملت ایران مسوولیت شناسند و قطعا در روز 12 اسفند حضور شکوهمند داشته و وظیفه خود را انجام می دهند.
** تشکیل جبهه های انتخاباتی
در بخشی از این نشست، خبرنگاری پرسید: نظرتان درباره جبهه پایداری که به عنوان حامی دولت فعالیت می کند، چیست؟ جوانفکر پاسخ داد: جبهه پایداری هم یک جبهه است.
وی افزود: جبهه هایی یک شبه به وجود می آیند و ائتلاف هایی شکل می گیرند تا در قدرت سهم بگیرند.
جوانفکر گفت: جبهه ای شکل می گیرد اما مشخص نیست برنامه ها و مرامش چیست؟

** تلاش دشمن برای دلسردی مردم بی نتیجه می ماند

مدیرعامل ایرنا با تاکید به اینکه اصل کار برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه است به تلاش های دشمن برای دلسرد کردن مردم به روش های گوناگون اشاره وخاطرنشان کرد: آنها می خواهند مانع حضور مردم در پای صندوق های رای شوند و ملت این تلاش ها را بی نتیجه می سازد.

** دعوت از نامزدهای انتخاباتی برای رقابتی سالم

سرپرست موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران گفت: نامزدهای انتخاباتی را دعوت می کنم که در رقابت های انتخابات رعایت اخلاق را مد نظر داشته و انگیزه شان خدمت باشد.

**اشتباه بزرگ صداو سیما
در ادامه این نشست ، خبرنگاری ارزیابی جوانفکر در خصوص حضور برخی نامزدهای انتخابات مجلس در برنامه های صدا و سیما را جویا شد؟
وی در پاسخ ، با بیان اینکه دعوت از نامزدهای انتخاباتی برای حضور در برنامه های تلویزیونی اشتباه بزرگ صداو سیما بود، تصریح کرد: برخی نامزدهای در برنامه های سیاسی تلویزیون دعوت شدند که این خود تبلیغ است و موضوع کاملا روشن بود.
مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری با ابراز گله ازصداو سیما گفت: نکته دیگر این است ، فرصتی بوجود آوردند که علیه دولت فضاسازی شود و کسی نیز نباشد از دولت حمایت کند، افرادی بحث هایی بوجود آوردند که دولت و شخص رییس جمهوری تخریب شد ، این هم اشتباه دیگر صداوسیما بود.
جوانفکر با تاکید بر اینکه مردم این اقدامات را نمی پسندند، خاطرنشان کرد: مردم انصاف و عدالت را از برنامه های صدا و سیما انتظار دارند و این اقدامات را بی انصافی و ناعادلانه می دانند.
وی تاکید کرد: مسوولان صدا و سیما باید پاسخ دهند که بر اساس چه منطقی، بستری ایجاد کردند که علیه دولت تخریب انجام شود و برخی نامزدها را در برنامه های صدا و سیما دعوت کرده و برای آنان تبلیغ کردند.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که این اقدامات تکرار نشود چرا که مطلوب نیست.
خبرنگاری پرسید، اغلب نامزدهای انتخابات مجلس انتقاد و دفاع از دولت را جز برنامه های خود عنوان کرده اند، ارزیابی شما در این خصوص چیست؟
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه به عنوان منتقد دولت وارد عرصه انتخابات شدن کاری اشتباه است، گفت: اینکه بگوییم ما همیشه منتقد دولت هستیم کاری بی ارزش است.
وی با بیان اینکه دولت وظایفی بر عهده گرفته است و در بسیاری مواقع و حتی همواره باید حمایت شود، گفت: همه باید همپوشانی داشته و موانع را از پیش پای یکیدیگر برداریم اما شاهدیم که برخی اصل را بر مخالفت با دولت و انتقاد از آن گذاشته اند، که این درست نیست.
وی با بیان اینکه امسال که سال جهاد اقتصادی است تبدیل به سال منازعه شده است، گفت: شاهدیم کسی که باید موانع را بردارد خود تبدیل به مانع شده است این در حالی است که باید همه با هم همپوشانی داشته باشیم تا به اهداف کشور نائل شویم.
جوانفکر بحث و منازعه بر سر مباحث پوچ را فرصت سازی برای دخالت اخلال گران در عرصه های اقتصادی دانست و گفت: با این اقدام فرصت کار نابود می شود.

**رسانه صدای ملت است

مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری ، رسانه را صدا و مدافع حقوق مردم دانست و اظهار داشت: برای چه ملت در قانون اساسی آزادی را برای رسانه تضمین کرده اند؟ به دلیل اینکه از حقوقشان دفاع کند، اما یک رسانه طرفدار یک فرد یا گروه و رسانه ای دیگر طرفدار شخصی و گروهی دیگر است.
وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد وارد عرصه گردد، مجبور است وارد یکی از دسته ها و گروه ها شود، گفت که آن فرد مجبور است به گروهی بپیوندد که رسانه ای در اختیار دارد تا بتواند دیدگاه های خود را منتقل کند و این اشتباه است.
مدیرعامل ایرنا با اشاره به وجود تعداد بسیار رسانه در کشور تصریح کرد: این همه رسانه در کشور وجود دارد اما صدای ما در دنیا شنیده نمی شود زیرا رسانه های ما تابع گروهی خاص هستند این در حالی است که رسانه باید صدای ملت باشد و این صدا در دنیا اکو پیدا کند.

**سئوال از رییس جمهوری

جوانفکردر مورد سئوال از رییس جمهوری گفت: نماینده ها حق سئوال دارند و رییس جمهوری نیز پاسخگواست.
وی افزود: این چه نوع سئوال پرسیدنی است، این همه موضوع در کشور وجود دارد اما این نماینده ها می خواهند از رییس جمهوری بپرسند که 11 روز چه شد؟
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری تصریح کرد:مطرح کنندگان سئوال از رییس جمهوری، با این نوع سئوال خود، سطح سئوال را پایین آورده اند.

**انتظار می رود قوه قضاییه با اخلالگران دربازار سکه و ارز برخورد کند

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی هیچگاه میزان ذخایر طلا و ارز کشور تا این اندازه نبوده است، گفت که انتظار می رود قوه قضاییه با اخلالگران در بازار سکه و ارز برخورد کند.
جوانفکر در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی که صبح امروز (دوشنبه) در محل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران برگزار شد، دلیل اصلی برگزاری این نشست را اعلام این مطالبه اعلام کرد و افزود: در سال های بعد از انقلاب اسلامی هیچگاه از نظر ذخایر ارزی و طلا در شرایط امروز نبوده ایم اما با این حال نرخ آنها جهشی غیرمنطقی داشت.
وی با بیان اینکه روزنامه ایران در این زمینه یک کار تحقیقی انجام داد و حتی مشخص کرد که چه کسانی در پشت ماجرا دخالت دارند و چه دست هایی فعال هستند، تصریح کرد: اخیرا وزیر اطلاعات نیز اعلام کرد که برخی افراد درون نظام با وارد کردن ده ها میلیارد تومان پول وارد عرصه خرید و فروش سکه و ارز شدند و قیمت غیرمنطقی ارز و سکه نتیجه دخالت های نابجای این افراد در بازار است.
مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: معتقدیم باید پرونده فساد مالی برای کسانی که در این قضیه دخالت داشته اند و وزیر اطلاعات نیز به آن اشاره کرده است، تشکیل و بررسی شود چه کسانی در روند اقتصادی کشور خلل ایجاد می کنند؟

** عده ای نمی خواهند مردم رفاه و آسایش داشته باشند

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه این عده با خیالی آسوده در اقتصاد کشور خلل وارد کرده اند، گفت: دولت در حال برداشتن گام های بزرگی به جلو و در جهت منافع مردم است اما گویا عده ای نمی خواهند مردم رفاه، آسایش و آرامش داشته باشند.
جوانفکر با بیان اینکه دستگاه قضایی باید با کسانی که در این فساد دست داشته اند، برخورد کند، اظهار داشت: اگر کسانی در درون نظام باشند و به پول های آنچنانی دسترسی داشته و آن را وارد عرصه خرید و فروش سکه و ارز کرده و برای مردم ناامنی خاطر در حوزه اقتصادی ایجاد کرده اند، این موضوعی بدتر است.
وی با بیان اینکه ، این گروه جز ضرر به مردم کار دیگری انجام نمی دهند ، تصریح کرد: باید دستگاه قضایی این مساله را روشن کند و ما انتظار داریم که به این موضوع توجه شود چرا که این مساله مطالبه عمومی است و باید برای این افراد پرونده ای تشکیل شود.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران افزود: افراد وجودی دارند که ما معتقدیم وجود دارند و دست به دست هم داده و بعضا با دشمنان نیز در ارتباط هستند، باید با آنها برخورد جدی شود.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه دشمنان در بیرون از مرزهای کشور برای ملت چنگ و دندان نشان می دهند و به عده ای در داخل پشت گرم هستند، گفت: عده ای در داخل کشور به دشمنان وعده داده اند که به آنها کمک کنند.

** نقش وزارت اطلاعات در برخورد با اخلالگران بازار سکه و ارز

خبرنگاری به اخلالگران بازار سکه و ارز اشاره کرد و پرسید: آیا دولت کسانی را شناسایی کرده است که اقدام به اخلال در بازار سکه و ارزکرده اند ، آیا دولت قضد دارد برای این موضوع شکایتی انجام دهد؟
جوانفکر پاسخ داد: کار دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی است که این موضوع را بررسی کند، پرونده ای تشکیل دهند تا به قوه قضاییه ارجاع شود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه برخورد با اخلالگران بازار سکه و ارز مطالبه عمومی است، گفت: از وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور انتظار داریم که این موارد را بررسی کنند.

**سازمان بازرسی کل کشور نباید در قبال اخلال بازار سکوت کند

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور درباره همه موضوعات نظر می دهد، سئوالی مطرح کرد و گفت که چرا این سازمان در مورد اخلال بازار سکه و ارز سکوت کرده است، انتظار این است که موضوع را بررسی کرده و نتیجه آن را اعلام کند.

**گام دوم هدفمندی همچون گام اول با جدیت و استحکام اجرا می شود

هدف فضاسازی درمورد اینکه کشور برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها آماده نیست ، چیست؟ سئوال دیگری بود که در این نشست خبری مطرح شد.
مدیرعامل ایرنا در پاسخ به این سئوال گفت: نظرهر فردی محترم است اما دولت با بررسی جوانب اقدام به کاری می کند و اگر قصد انجام کاری داشته باشد همه جوانب آن را می سنجد.
جوانفکر با بیان اینکه با بررسی و دقت به همه جوانب و شرایط اقتصادی کشور فاز دوم این قانون اجرا می شود، تصریح کرد: اطمینان داریم که فاز دوم نیز همچون مرحله اول با جدیت و استحکام اجرا خواهد شد.
وی خطاب به مردم با تاکید بر اینکه جای هیچ نگرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای قانون هدفمندی این است که مردم آسیبی نبینند، شاهد بودیم با طراحی خوب دولت در گام اول، قانون به خوبی اجرا شد و فشار کاملا مدیریت شده و ناچیز بود.

** تشریح دستاوردهای دولت احمدی نژاد

جوانفکر در ادامه این نشست خبری به تشریح دستاوردهای دولت پرداخت و گفت: امروز با اقتدار توانسته ایم به کشوری هسته ای تبدیل شویم و سوخت مورد نیازرا برای غنی سازی به دست آوریم.
وی افزود: مشکلی در زمینه هسته ای وجود ندارد و گام هایمان را قاطعانه به جلو برداشته ایم و این راه را ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل سهمیه بندی بنزین را کار بزرگی توصیف و تصریح کرد: بسیاری در آن مقطع زمانی می گفتند این کار قابل تحقق نیست اما دولت آقای احمدی نژاد این کار را انجام داد و سهمیه بندی بنزین به عنوان کاری موفق ثبت و دنبال شد.
جوانفکرهدفمندسازی یارانه ها را از دیگر دستاوردهای دولت برشمرد و اظهار داشت: برخی تورم بالا در حد 70 درصدی را برای کشور پیش بینی می کردند اما پس از اجرای موفق این طرح مشخص شد که هدف این افراد خالی کردن دل مردم و ایجاد نگرانی در آنان بوده است.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به آغاز مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: مردم همراهی کردند و با تدبیر و مدیریت صحیح طرح هدفمندی پیش رفت و مرحله دوم نیز موفق خواهد بود.
مشاورمطبوعاتی رییس جمهوری بابیان اینکه در آستانه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها شاهد تحولات بسیاری در کشور هستیم، گفت: سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است و از لحاظ زیرساخت های اقتصادی، کشور امروز در شرایط خوبی بسر می برد.
جوانفکرتصریح کرد: این وضعیت اقتصادی ایران چشم انداز امیدبخشی را نوید می دهد و شرایط باثباتی را مقابل چشم ها ترسیم می کند، اما سوالی مطرح است و آن این که در این شرایط چگونه نرخ ارز و طلا جهشی یک باره و برخلاف واقعیت های اقتصادی موجود داشت؟

** رییس جمهوری وظیفه پاسداری از قانون را برعهده دارد

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری با بیان اینکه همه قوا باید برپایه قانون حرکت کنند، گفت: قانون اساسی باید اجرا شود و همه برای حرکت و تصمیمات خود در کشور آن را پایه قرار دهیم و تفاوتی نمی کند.
وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نباید قانونی وضع کند که مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس باشد، افزود: قانون اساسی اصل است و بقیه دستگاه ها نیز باید طبق قانون عمل کنند.
مدیرعامل ایرنا تصریح کرد:رییس جمهوری وظایف مشخصی برای پاسداری از قانون اساسی دارد و برای اجرای مطلوب این وظیفه هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی تشکیل شده که در حال پیگیری کار است.
جوانفکر به مخالفت های صورت گرفته با تشکیل هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی از جمله اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در این رابطه اشاره کرد و گفت: این مساله در قانون اساسی صراحت دارد و به شورای نگهبان ارتباطی پیدا نمی کند.
سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با یادآوری این نکته که رییس جمهوری پس از رهبری مقام دوم کشور است، اضافه کرد: رییس جمهوری، مسئولیت اجرای قانون اساسی را برعهده دارد و وظایف شورای نگهبان نیز پاسداری از قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و شرع مقدس است حتی در این بخش نیز نظارت و دقت برعهده رییس جمهوری است که بررسی کند بخش مربوط به شورای نگهبان درست اجرا می شود یا خیر؟
وی تاکید کرد: قانون اساسی شفاف است و این موضوع اخیرا مطرح شده بود که لازم بود به آن اشاره ای شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد