سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کارگری خوزستان

کارگران لوله‌سازی خوزستان بار دیگر مقابل استانداری تجمع کردند
اقتصادی  7/12/1390  13:58:38
9012-4074-5 کد خبر
RSS :: پرینت

در حالی که مسوولان همواره از حمایت کارگران به عنوان قشری از جامعه سخن می‌گویند، اما کارگران لوله‌سازی خوزستان که بخشی از این قشر هستند در سال جاری برای چندین بار پیاپی مقابل استانداری تجمع کردند تا شاید در آستانه شب عید کسی پای درددل‌های آن‌ها بنشیند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، پس از اعتصاب‌های پیاپی کارگران لوله‌سازی خوزستان که هم‌اکنون نگران تامین مایحتاج شب عید خانواده‌های خود هستند، هنوز هم مشخص نیست که چه کسی می‌تواند مرهمی بر زخم آن‌ها بگذارد.

در این میان به نظر می‌رسد هر کدام از ارگان‌های استان برای قشر کارگران‌ و حمایت از آن‌ها وظایف یا مسوولیت‌هایی داشته باشند اما سوال این است که آیا این ارگان‌ها بر وظایف خود در خصوص کارگرانی که 34 ماه حقوق معوقه دارند، عمل کرده‌اند؟

یکی از کارگران لوله‌سازی خوزستان که در جمع تجمع‌کنندگان حضور داشت و معرفی خود خودداری کرد، ‌گفت: تعداد نیروهای رسمی شرکت بیش از 400 نفر و تعداد نیروهای قراردادی حدود 100 نفر است و تقریبا سه سال است که در بلاتکلیفی قرار داریم. 34 ماه حقوق معوقه داریم و زندگی ما بر اثر مشکلات به‌وجود آمده در حال متلاشی شدن است.

وی با بیان این‌که کمترین سابقه کارگران لوله‌سازی پنج سال است از مسؤولان خواست پیگیر مسایل و مشکلات آن‌ها باشند و حقوق‌شان را بدهند.

این کارگر در ادامه گفت: شخصی به نام عشقی، مدیرعامل و صاحب شرکت است و ما از او حقوق‌های معوقه خود را مطالبه می‌کنیم. بانک ملت به علت بدهی 10 میلیارد تومانی شرکت را مصادره کرده است در حالی که ارزش شرکت 26 میلیارد تومان است. از سوی دیگر این شرکت هنوز به فروش نرفته است در حالی که اگر به صورت موقت از رهن بانک ملت خارج شود، مالک می‌تواند نسبت به فروش آن اقدام کند و ما نیز از بلاتکلیفی در می‌آییم.

او از استاندار خواست تا با پادرمیانی، از مدیرعامل شرکت بخواهد بدهی و حقوق کارگران را پرداخت کند.

به گفته این کارگر لوله‌‌سازی خوزستان، مدیرعامل کارخانه گفته که شرکت از دستش رفته و نمی‌تواند با این وضعیت حقوق معوق کارگران را پرداخت کند و تنها به شرط حفظ سهم خود در کارخانه، آن را می‌فروشد.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه‌های کارگران برای تامین نیازهای شب عید خانواده‌اش، گفت: زندگی برخی از کارگران به طلاق کشیده شده است و کارگران به دلیل فقر مالی توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند.

یکی دیگر از کارگران نیز مهمترین عامل تجمع خود و دیگر کارگران را حقوق معوقه عنوان و بیان کرد: مسوولان استانی پیگیر مسایل شرکت لوله‌سازی خوزستان نیستند. ما مشکلات خود را از استانداری، فرمانداری، نمایندگان مجلس پیگیری کردیم اما در نهایت هیچ کس پیگیر کار ما نشد.

البته این کارگر به حمایت‌ها و پیگیری‌های برخی از مسوولان برای حل مسایل بازنشستگی اشاره کرد و افزود: حرف آخر ما این است که مشکل مالی و حقوقی ما حل شود.

این کارگران استانداری خوزستان را آخرین و بزرگترین مرجع حل مشکل خود می‌دانند و با این امید که شاید در روزهای مانده به شب عید بخشی از حقوق و مطالبات معوقه آن‌ها زپرداخت شود، مقابل استانداری تجمع کرده بودند.

پیگیری این موضوع از سوی خبرنگار ایسنای خوزستان برای شنیدن پاسخ‌های مسوولان بی‌نتیجه ماند اما در روزهای آینده منتظر پاسخ مسوولان خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد