سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اجتماعی خوزستان

فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتشار و فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان از تاریخ نهم اسفندماه به مدت پنج روز کاری انجام می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: فروش اوراق مشارکت سازمان آب و برق خوزستان آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، محسن ذیحجه زاده اظهار داشت: سازمان آب و برق خوزستان برای دومین سال متوالی در راستای تسریع در اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استان خوزستان در بخش سدها، نیروگاه‌های برق آبی، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آبرسانی به شهرها و روستاهای استان خوزستان اقدام به انتشار اوراق مشارکت جمعاً به مبلغ 7075 میلیارد ریال به ترتیب 1475 میلیارد ریال با ضمانت بازپرداخت دولت و 5600 میلیارد ریال با ضمانت بانک ملی ایران می‌نماید.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مؤثر عرضه اوراق مشارکت در سالم سازی فضای اقتصادی کشور و تعادل بخشی به نوسانات کنونی بازار ضمن اینکه موجب شکوفایی اقتصادی و سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی کشور می‌شود، سرمایه گذاری بسیار مطمئنی برای مردم است.

این مقام مسئول در مورد نرخ سود و نحوه بازپرداخت این اوراق گفت: اوراق مذکور با نرخ سود علی الحساب 20 درصد به صورت روزشمار (معاف از مالیات) و در مقاطع سه ماهه قابل دریافت است. بازخرید قبل از سررسید برای سال اول 18 درصد و برای سال‌های بعد تا قبل از پایان دوره مشارکت 19.5 درصد است.

عضو هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان، با سازنده ارزیابی کردن نتایج فروش اوراق تصریح کرد: قطعاً وجوه حاصل از فروش این اوراق می‌تواند در اجرای پروژه‌های آب و برق خوزستان به لحاظ کنترل سیلاب و جلوگیری از تبعات خشکسالی و پشتیبانی از کشاورزان خدوم و زحمتکش استان و نیز محرومیت زدایی، اشتغالزایی، خودکفایی، تولید انرژی، مصرف بهینه آب و تسریع در استفاده بهینه از پتانسیل آب و خاک استان موثر باشد.

ذیحجه زاده با اشاره به اهمیت و نقش سازمان آب و برق خوزستان در رویه اقتصادی و عمرانی کشور افزود: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان عظیم‌ترین سازمان اقتصادی کشور و بزرگترین شرکت وزارت نیرو در حوزه آب و برق منطقه‌ای، با تولید انرژی برق آبی در حد 95 درصد کشور، مدیریت حدود یک سوم آب کشور را برعهده دارد و با 51 سال تجربه عمران و آبادانی در حال خدمتگزاری به مردم استان و کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد