سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

تلفن همراه انسان را منزوی می کندتحقیقات جدید در آمریکا نشان داد که استفاده از تلفن همراه انسان را منزوی و خودخواه می کند و از فعالیت های اجتماعی بازمی دارد.این تحقیقات حاکی است؛ هرچند که تلفن همراه اساساً وسیله ای برای تقویت روابط اجتماعی بین افراد به شمار می رود اما استفاده از آن باعث انزوای افراد از انجام فعالیت های اجتماعی شده و آنها را خودخواه تر می کند.این تحقیقات در دانشگاه مریلند آمریکا انجام شد و در آن گروه های زیادی از دانشجویان زیر ۲۰ سال شرکت داشتند.پژوهشگران دریافتند این جوانان بعد از گذشت مدت کوتاهی از استفاده از تلفن همراه از شرکت در خدمات اجتماعی و کار داوطلبانه در محل تحصیل خودداری کردند اما آنهایی که از تلفن همراه استفاده نکردند، با انجام این کارهای داوطلبانه موافقت کردند.این تحقیقات همچنین نشان داد که جوانان استفاده کننده از تلفن همراه از پاسخ دادن به برخی از سوالاتی که پاسخ آنها را می دانستند خودداری کرده و روی گردادند.برپایه این تحقیقات، میزان خودخواهی و بی توجهی دانشجویان دارای تلفن همراه به حدی رسید که آنها به درخواست پژوهشگران برای ترسیم تصویری از تلفن همراه خود و شرح مختصر چگونگی استفاده از آن هیچ گونه توجهی نکردند.پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که استفاده از تلفن همراه ادامه نیاز به ارتباط را در برخی افراد می کشد و تمایل آنها را برای تماس یا انجام هرگونه فعالیت یا رفتار اجتماعی با مردم را کاهش می دهد.

طلاق عاطفی ۲ برابر طلاق رسمیهم‌اکنون طلاق عاطفی ۲ برابر طلاق رسمی است. ‌طلاق عاطفی بیشتر در خانواده‌هایی مشاهده می‌شود که سال‌ها از زندگی مشترک آنها گذشته است.بسیاری از زوجین به‌خاطر حفظ ظاهر و فرار از حرف مردم از یکدیگر جدا نمی‌شوند و در زیر یک سقف اما به صورت جدا و بی‌تفاوت نسبت به هم زندگی می‌کنند.صاحبنظران معتقدند؛هزینه‌های طلاق عاطفی برای خانواده و فرزندان بسیار بیشتر از طلاق رسمی است اما زن و مرد تنها برای فرار از پاسخگویی به سوالات دیگران ترجیح می‌دهند تا از هم طلاق نگیرند.طلاق عاطفی تبعات مختلف اجتماعی، فردی و اخلاقی دارد که نباید از تبعات آن غافل شد.به تعبیر روانشناسان ؛جوانان باید در فرآیند ازدواج و همسرگزینی دقت بیشتری کنند ،هم‌اکنون جوانانی که زندگی آنها نوپاست بیشتر به طلاق رسمی روی می‌آورند ، طلاق عاطفی مربوط به زندگی‌هایی است که سال‌های طولانی از آن گذشته و زن و مرد کمتر جسارت و قدرت طلاق رسمی را دارند.

اندیشه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اخیراً در غرب کتابی با عنوان «اندیشه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام» منتشر شده است.داستان نوشتن این کتاب از آن جا آغاز شد که؛ روزی در یکی از ایستگاه های مترو در آمریکا یک مرد، زنی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و در تمام این مدت که زن از مردم کمک می‌خواسته است همه با بی اعتنایی کامل از این صحنه عبور می‌کردند و حتی یک نفر هم به این زن کمک نکرده بود.جامعه شناسان آمریکایی این مساله را یک معضل بزرگ در جامعه دانستند ، دولت بودجه ای را برای بررسی علت این اتفاق تصویب کرد.« مایک کوک » نویسنده کتاب مذکور می‌گوید :در یکی از همایش‌ها، یک دانشمند مسلمان اندیشه ای را مطرح کرد که مطابق آن افراد در جامعه نسبت به هم بی خیال نباشند و نوعی دغدغه عمومی را برای همه افراد در برابر کارهایشان در جامعه به وجود می‌آورد. اتفاق مایک کوک را به نوشتن کتاب یادشده تشویق کرد.در منطق قرآن کریم اعضای یک جامعه مانند اعضای یک جامعه پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و رفتار هر کسی می‌تواند بر جامعه تاثیر خاصی داشته باشد .

بزرگ ترین افتخار آیت الله مظاهریمتأسفانه بعضی از علماء منبر رفتن و وعظ و خطابه را کسر شأن خود می‌دانند و این تفکر غلط موجب شده که سطح منابر پایین آید. در این میان برخی نظیر آیت‌الله‌العظمی مظاهری منبر رفتن را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌داند.ایشان به پیروی از سلف صالح و علمائی همچون حضرت امام خمینی(ره)، شهید مطهری و شهدای محراب و غیره منبر رفتن را افتخار خود می‌داند.از مزایای معظم‌له همت والای ایشان در اقامه سه وقت نماز در سه مسجد امیرالمومنین(ع)، مسجد حکیم و مسجد دارالشفاء از جمله مساجد اصفهان است.به همین دلیل ایشان را امام جماعت نمونه می نامند.از دیگر مزایای ایشان ولایتمداری و تبلیغ پر قوت ولایت فقیه است .ایشان همه روز با وجود کبرسن و خستگی دروس سنگین، در دفتر خود می‌نشینند و مردم و مسئولین به ایشان برای امور مختلف مراجعه می‌کنند.ایشان همه روزه در دفتر علماء در بخش پاسخ به سوالات شرعی حضور می‌یابند و به سوالات مردم به صورت حضوری و غیرحضوری پاسخ می‌دهند با شجاعتی بالا در برابر بدعت‌ها و خرافات می‌ایستند و جامعه را روشن می‌نمایند نظیر قمه‌زنی و ادعای ملاقات امام زمان(عج) و ...یک امر به معروف و نهی از منکر فعال می‌باشند.

ایران به رتبه چهارم رشد طلاق در دنیا می‌رسداز سال 1350 تا سال گذشته رشد طلاق نسبت به ازدواج 5/6 برابر بوده است. ایران در گام بعدی به رتبه چهارم رشد طلاق در دنیا می رسد.گذری در سیر تحولی خانواده در جوامع بیانگر آن است که؛ ابتدا خانواده گسترده زن سالار با مدیریت زن به وجود آمد و پس از آن خانواده گسترده مرد سالار تشکیل شد. پس از آن که مدیریت خانه به عهده مرد قرار گرفت خانواده هسته ای با والدین و تعداد محدودی فرزند آغاز به شکل گیری کرد.بنا به نظریات جدید ، خانواده هسته ای طی سال های متمادی به خانواده تک والد تغییر خواهد یافت.در نظریه ای دیگراین گونه مطرح شده که؛در خانواده های پسا هسته ای ،دیگر احساس متقابل و عاطفه وجود ندارد . در سطح جهان افزایش طلاق رشد صعودی داشته و در چهار دهه اخیر این رشد انفجاری بوده است.در حال حاضر؛آمریکا، روسیه، انگلستان در رتبه های اول تا سوم آمار طلاق قرار دارند . سال گذشته اسپانیا با 140 هزار مورد طلاق در رده چهارم قرار گرفته است و ایران با 137 هزار مورد طلاق در رده بعدی قرار دارد.

سازمان یارپا چه کاره است؟یارپا "IARPA" مخفف "Intelligence Advanced Research Projects Activity" به معنای فعالیت پروژه¬های تحقیقات پیشرفته اطلاعات است که در سال 2007 با هدف کمک اطلاعاتی به آژانس دارپا(آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته) و تحقیقات پیشرفته برای تأمین امنیت و قدرت بلامنازع آمریکا در آینده، زیر نظر رئیس اطلاعات ملی آمریکا تأسیس شده است.یارپا با سرمایه¬ گذاری بر روی تحقیقات و برنامه¬ های پیشرفته با ویژگی بازدهی بالا و در معرض خطر که پتانسیل تأمین امنیت شهروند آمریکایی را دارد، به دنبال فناوری اطلاعات و نابود کردن دشمن شهروند آمریکایی در آینده است. یارپا تلاش خود را در موضوعاتی متمرکز می¬ کند که در زمان حال از نظر ذهن انسان بعید به نظر می¬ رسد و یا از خطرپذیری بسیار بالایی برخوردار است، یارپا فعالیت¬های خود را با دوشرط لازم یعنی؛ انتخاب بهترین ایده از نظر سودمندی و خاص بودن در میان ایده¬های روی میز و پیدا کردن بهترین شخصی که می¬تواند این ایده را مدیریت کرده و به سرانجام برساند، شروع می¬ کند . بنا بر اخبار منتشر شده از این سازمان، یارپا ؛ ایده¬ها و موضوعاتی برای آینده که در صورت موفقیت طرح، سبب حیرت متخصصین و افزایش چند 10 برابری قدرت آمریکا مقابل دشمنان خواهد شد،را دنبال می کند.


تاریخچه ای کوتاه از کنترل جمعیت در ایران!درسال 1346 در وزارت بهداشت وقت، واحدی به نام بهداشت و تنظیم خانواده استقرار یافت تا بر جمعیت کنترل و محدودیت نظارت کند. در سال‌های بعدی این واحد، با عنوان سازمان تنظیم خانواده با هدف کنترل جمعیت در ایران و به عبارتی کاهش جمعیت، تغییر نام داد.پس از پیروزی انقلاب سیاست تنظیم خانواده در ایران تغییر موضع داد و هر گونه آموزش و برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت حذف شد. این روند ادامه یافت تا سال 1367 که نتایج سرشماری منتشر و میزان رشد جمعیت حدود 2‌/‌3 درصد در سال‌های 55 تا 65 اعلام شد.در واقع بر این اساس خطر افزایش انفجاری جمعیت، دولت و وزارت بهداشت وقت را به فکر اتخاذ سیاستی رسمی مبنی بر کاهش موالید انداخت.بر این اساس سال 1368 سیاست رسمی کشور مبنی بر کاهش موالید با عنوان تنظیم خانواده اتخاذ و اجرای آن به وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و سازمان‌های مربوط واگذار شد.در سال 1369 نیز شورایی به نام شورای کاهش موالید با تصویب دولت و به ریاست وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل و سال1370 با ایجاد اداره کل جمعیت و تنظیم خانواده، برنامه‌های جمعیتی گسترش یافت.در ادامه همین روند اردیبهشت ماه سال 1372 قانون تنظیم خانواده مشتمل بر 4 ماده و 2 تبصره در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ دوم خرداد ماه 1372 به تأیید شورای نگهبان رسید. مطابق ماده یک قانون تنظیم خانواده و جمعیت ؛تمامی امتیازاتی که در قوانین بر اساس تعداد فرزندان یا عائله پیش‌بینی و وضع شده‌اند در مورد فرزندان چهارم و بعد قابل محاسبه و اعمال نیست. بر این اساس، قانون حمایت از 3 فرزند را برای ارائه برخی خدمات به عهده می‌گرفت. بر اساس اعلام دفتر آمار اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، نرخ رشد طبیعی جمعیت هم اکنون 25‌/‌1 درصد است، در حالی که بر اساس آمارهای سال 75 تا 85 نرخ رشد طبیعی جمعیت 62‌/‌1 درصد بوده است.در کنار این تاریخچه بد نیست بدانید؛کسانی که نگران منفی شدن رشد جمعیت در ایران هستند، معتقدند اگر نرخ باروری به کمتر از 2‌/‌1 درصد برسد، زنگ خطری برای رشد جمعیت خواهد بود.در حال حاضر هر مادر به طور متوسط کمتر از 2 فرزند به دنیا می‌آورد. چنانچه با این سرعت نرخ باروری کاهش یابد، ممکن است رشد جمعیت‌مان در سال‌های بعد به صفر نزدیک شود و کاهش پیدا کند.

تصویر حیوانات موثر در مطالعه کودکانمطالعات انجام شده روی کتاب های کودکان که از سال های 1938 تا 2008 برنده جوایز بین المللی شده اند نشان می دهد که بسیاری از تصویرگران و نویسندگان کودک به طور فزاینده ای با دنیای طبیعی بیگانه هستند و می خواهند دنیای مدرن را وارد زندگی و حیات طبیعی کنند. کودکان بیشتر تجربه های ادبی شان را با کتاب های مصوری که به دنیای حیوانات تعلق دارد کسب می کنند . این کتاب ها نقش بسیار اساسی در رفتارهای آنها در آینده خواهد داشت و در رشد ذهنی و حتی در مواقعی در رشد جسمی کودکان هم بازتاب داده خواهد شد. همه بچه ها از کتاب های مصور لذت می برند اما گاهی تصویر غیر واقعی نمی تواند به سوالات ذهن کودک پاسخ دهد و همین امر سبب دلسردی بچه ها از کتاب می شود. کودکان به کتاب هایی که به دنیای حیوانات مربوط می شود علاقه دارند اما نباید صرفا برای مدرن شدن و کسب جایزه علاقه آنها را نادیده گرفت و دنیای مدرن امروز را وارد دنیای ساده حیوانات کرد و بچه ها را از دنیای واقعی دور نگه داشت.

داستان ظرفیت انسان هاپیر مرد روستا زاده ای بود که یک پسر و یک اسب داشت. روزی اسب پیرمرد فرار کرد، همه همسایه ها برای دلداری به خانه پیر مرد آمدند و گفتند: عجب شانس بدی آوردی که اسبت فرارکرد.روستا زاده پیر جواب داد: از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟همسایه ها با تعجب جواب دادند: خوب معلومه که این از بد شانسیه.هنوز یک هفته از این ماجرا نگذشته بود که اسب پیر مرد به همراه بیست اسب وحشی به خانه برگشت. این بار همسایه ها برای تبریک نزد پیرمرد آمدند: عجب اقبال بلندی داشتی که اسبت به همراه بیست اسب دیگر به خانه بر گشت.پیر مرد بار دیگر در جواب گفت: از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟فردای آن روز پسر پیرمرد در میان اسب های وحشی، زمین خورد و پایش شکست.همسایه ها بار دیگر آمدند: عجب شانس بدی!کشاورز پیر گفت: از کجا می دانید که این از خوش شانسی من بوده یا از بد شانسی ام؟چند تا از همسایه ها با عصبانیت گفتند: خب معلومه که از بد شانسیه تو بوده پیرمرد کودن.چند روز بعد نیروهای دولتی برای سربازگیری از راه رسیدند و تمام جوانان سالم را برای جنگ در سرزمینی دوردست با خود بردند. پسر کشاورز پیر به خاطر پای شکسته اش از اعزام، معاف شد.همسایه ها بار دیگر برای تبریک به خانه پیرمرد رفتند: عجب شانسی آوردی که پسرت معاف شد.کشاورز پیر گفت: از کجا می دانید که...؟

خرافات در کشور چشم بادامی هایکی از خرافات رایج در میان ژاپنی‌ها نحسی در سن میانسالی است. براساس این اعتقاد خرافی در سن ۴۲ سالگی فرد در معرض خطر مواجه شدن با انواع مختلفی از بدشانسی‌ها نظیر ورشکستگی قرار خواهد گرفت. آنها بر این باورند که در سن ۴۲ سالگی فرد در وضعیت خطرناکی قرار می‌گیرد و نباید به خاطر شکست‌ها و بدشانسی‌هایی که در این مقطع زمانی با آن مواجه می‌شود ناراحتی به خود راه بدهد.اگر ژاپنی‌ها در مسیر خود ناگهان با یک مار سفیدرنگ مواجه شوند، این نشانه خوشبختی آنها در زندگی است.
در کشور ژاپن عدد ۴ به عنوان یک عدد نحس و بدیمن پذیرفته شده است. تلفظ این عدد در زبان ژاپنی معادل تلفظ کلماتی نظیر مرگ و نابودی است و جالب است بدانید در این کشور اغلب هتل‌ها سه ستاره هستند یا پنج ستاره و به ندرت ممکن است یک هتل چهار ستاره در ژاپن ببینید و در آسانسور ساختمان‌ها نیز شما هیچ‌گاه عدد ۴ را نمی‌بینید چرا که اساساً در این کشور طبقه ای به اسم ۴ وجود ندارد و جالب‌تر این‌که در هتل‌های این کشور هم اتاق شماره چهار وجود ندارد .

چرا پوست گورخرها راه راه است؟پس از قرنها تلاش دانشمندان برای کشف علت حضور نوارهای سیاه و سفید در سطح بدن گورخرها اکنون به نظر می رسد که محققان دانشگاه ائوتوس در بوداپست و دانشگاه لوند در سوئد برپایه ویژگی های پوست گورخر توانسته اند این معما را حل کنند.این بررسی ها نشان می دهد که خطوط راه راه گورخرها در حقیقت تلاشی برای فرار از دست خرمگس ها و سایر مگس های خونخوار است.این نوارها نور را به روشی قطبی می کنند که موجب سردرگمی این حشرات می شود. درحقیقت، خرمگس ها تنها زمانی که نور به روشی واحد از یک پوست یک شکل بازتابش شود می توانند جذب آن شوند.بنابراین نوارهای سیاه و سفید پوست گورخرها به این حیوانات کمک می کند که خود را در مقابل چشم خرمگسها که در سراسر آفریقا گسترده شده اند و سلامت سایر جانواران را به خطر می اندازند استتار کنند.این محققان کشف کردند که خرمگس ها جذب نوری می شوند که به روشی افقی قطبی شده باشد، چون انعکاس های نور از آب تالاب ها به روش افقی قطبی می شوند. تالاب ها مناطقی هستد که این حشرات در آنها جفت گیری و تخمگذاری می کنند. این بررسی ها همچنین نشان داد که خرمگس های ماده علاوه بر این می توانند جذب نوری شوند که به روشی خطی قطبی شده است و از انواع مختلف پوست قربانیان آنها منعکس می شود.این درحالی است که پوست های راه راه جهت و باندهای قطبی شدن نور را تغییر می دهند و بنابراین خرمگس ها نمی توانند جذب آنها شوند.

2 واقعیت عجیب در هند و چین
واقعیت‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن‌قدر عجیب به نظر میرسند که باورشان سخت است. مثلاً در فرهنگ هندی‌ها، گاو حیوان مقدسی است. وقتی یک گاو تصمیم می‌گیرد دقیقاً وسط یک جاده استراحت کند، هیچ‌کس او را از سر جایش بلند نمی‌کند؛ بلکه رانندگان مسیر خودشان را عوض می‌کنند. هندوها می‌گویند انسان حق استثمار گاو را ندارد و مصرف گوشت، شیر، چرم یا حتی کار کشیدن از گاو ممنوع است. حتی زمانی که گاو پیر می‌شود، باز هم آنها باید به او غذا بدهند و احترام َگذارند و او را آزاد کنند تا در دشت و دمن بچرخد.شاید شنیده باشید که؛ چینی‌ها علاقه شدیدی به گوشت سگ دارند. این موضوع برای مردم بسیاری از کشورها به ویژه آنهایی که سگ را بهترین دوست انسان می دانند، غیرقابل باور است و معتقدند این حرف‌ها دروغ یا خرافه است اما باور باید کرد که چینی‌ها گوشت سگ می‌خورند. با آنکه مقامات پکن در آخرین دوره از بازی‌های المپیک سرو گوشت سگ را در رستوران‌ها ممنوع اعلام کردند باز هم این غذای محبوب از منوی غذاها محو نشد. نزدیک به ۷ هزار سال است که چینی‌ها سگ شکار کرده و گوشت آن را می‌خورند. البته در حال حاضر نسبت به چند هزار سال گذشته به نظر می‌رسد چینی‌ها مهربان‌تر شده و به دوستی با این حیوان علاقه‌ پیدا کرده‌اند. 

 

 

*** تهدید شورای نگهبان توسط منحرفین مهره های جریان انحراف که به دلایل مختلف رد صلاحیت شده اند فشارهای زیادی را به شورای نگهبان وارد کرده و خواستار تائید صلاحیت خود شده اند.
عمق انحراف مهره های این جریان زمانی آشکار می شود که یکی از مهره های جریان انحراف که از یکی از شهرستان های استان البرز کاندیدا شده و ردصلاحیت شده شورای نگهبان را تهدید کرده است که اگر تائید صلاحیت نشود منطقه را به آشوب خواهند کشاند.
وی تصریح کرده برای این کار تا 500 میلیون هم که شده هزینه خواهد کرد.

 

***چارلی چاپلین برای امریکا عزراییل بود
به تازگی مدارکی از  اداره اطلاعات داخلی انگلیس منتشر شده که نشان می دهد چارلی چاپلین در دوره‌ای توسط این اداره تحت نظر و بازرسی قرار داشته است. این اسناد همچنین نشان می دهد که این سرویس در تعیین محل تولد چارلی چاپلین ناکام مانده است.

این بازجویی به درخواست آمریکا در سال 1952 میلادی و زمانی که این کشور تلاش می‌کرد تا چاپلین را حامی کمونیسم نشان ‌دهد، صورت گرفت.

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نام اصلی این نابغه سینما را "عزرائیل تورنشتین" اعلام کرده بود اما اداره اطلاعات انگلیس هیچگاه نتوانست مدارک تولد تحت عنوان چنین شخصی را پیدا کند.

 
*** چه می کند این استاندار؟
در پی عزل فرماندار کوهدشت و رییس ستاد انتخابات این شهردرکمتر از 16 روز مانده به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و متعاقب آن عزل معاون فرماندار، توسط استاندار لرستان ،بیش از 20 هزار نفر در اعتراض به این تصمیم مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

تجمع کنندگان که از طیف‌های مختلف مردم بودند،با حمل پلاکارد و سر دادن شعارهایی،دخالت مسوولان اجرایی در شکل گیری روند جهت دار در انتخابات این شهرستان را محکوم کردند.

بنا بر این گزارش فرمانداران 2 شهرستان کوهدشت و نورآباد دلفان از توابع استان لرستان طی هفته گذشته در حالی از سمت خود عزل شدند که هرگونه تغییر مسوولان اجرایی در استانه انتخابات از سوی مقامات ارشد نظام به شدت نهی شده است. 

 

 ***آب آشامیدنی کشور آرسنیک دارد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: آلاینده های طبیعی در برخی مناطق کشور باعث شده آب آشامیدنی مردم آرسنیک داشته باشد. سلامت مردم در خطر است. وزارت صنایع به داد سلامت مردم برسد.

علیرضا مصداقی نیا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت افزود: هم اکنون از دو دسته آلاینده در کشور و در برخی شهرهای بزرگ رنج می بریم. مثلاً آلاینده های طبیعی که در برخی استان ها آب آشامیدنی مردم را به آرسنیک آلوده کرده که اینها مربوط به معادن است که ما نمی توانیم خیلی برای رفع آن کاری انجام دهیم. تنها کاری که می توانیم بکنیم در جنبه های دیگر مانند پاکسازی است.
 

 ***اولین ساحل کولر دار در جهان

دبی که یکی از هفت امارت کشور امارات متحده عربی به شمار می رود، در جدید ترین طرح خود اعلام کرده که قصد دارد اولین ساحل کولر دار در جهان را بسازد.

گفته می شود هدف از ساخت این ساحل کولر دار، مقابله با گرما و درجه بالای حرارت به ویژه در فصل تابستان است تا گردشگرانی که قصد پیاده رویی در سواحل دبی را دارند، راحت باشند.

بر اساس این طرح که قرار است زیر نظر شرکت "سان لاند امارات" و در آینده ای نزدیک آماده و اجرا شود، دیگر راه رفتن در سواحل دبی که در اواسط تابستان درجه حرارت آن به 50 درجه بالای صفر می رسد، نه تنها سخت نخواهند بود بلکه لذتبخش خواهد شد.


 

***نامه سرگشاده به خاتمی
به دنبال افشای جزئیاتی از مبالغ دریافتی یکی از سران اصلاحات از کشورهای عربی در رابطه با فتنه 88،‌و نیز افشای فیلم و عکس حضور عطاءالله مهاجرانی تئوری پرداز دولت خاتمی و وزیر ارشاد وی در دربار سعودی، «سید یاسر جبرائیلی»‌ نویسنده کتاب «سودای سکولاریسم» که به جریان شناسی سکولاریسم در ایران بر مبنای زندگی و کارنامه «سید محمد خاتمی» پرداخته است،‌ در نامه ای سرگشاده از خاتمی خواست تناقض ادعاهای «استبدادستیزی» سران اصلاحات و «سعودی ستایی» آنان را حداقل برای حامیانش حل کند.


 ***چراع گردان برای انجام تخلفات رانندگی

فرمانده پلیس راه استان گیلان از دستگیری راننده متخلفی که با استفاده از چراغ گردان اقدام به تخلفات رانندگی می کرد، خبرداد.

سرهنگ مجید جمشاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: تیم های گشت نامحسوس پاسگاه پلیس راه تالش صومعه سرا هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری سمند که با سرعت درحال رانندگی در محور انزلی به رضوانشهر بود مواجه شدند.

جمشاد با بیان اینکه راننده خودرو با استفاده از چراغ گردان و حرکات مخاطره آمیز سبب بی نظمی و ناامنی ترافیکی در محور شده بود، افزود: با توجه به دستور توقف واحد گشت پلیس راه، وی از اجرای دستور پلیس خودداری و به حرکت خود ادامه داد که سرانجام پلیس خودرو متخلف را توقیف کرد.

فرمانده پلیس راه گیلان افزود: پس از توقیف خودرو، راننده خود را مأمور یکی از ارگان های دولتی معرفی و قصد بازخواست کردن پلیس به خاطر توقف خودرویش را داشت که با انتقال خودرو و راننده به پاسگاه پلیس راه و استعلام شماره خودرو و تحقیق از راننده مشخص شد خودرو متعلق به هیچ ارگان دولتی نبوده، بلکه راننده با نصب چراغ گردان قصد انجام تخلف و ایجاد جو روانی برای سایر رانندگان و به منظور ارتکاب به تخلفات رانندگی را داشته است.


***مشایی کاندیدایی از تهران
سعید مشایی از حوزه انتخابیه تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است .
شعار وی توسعه پایداراقتصاد پایدار اشتغال پایدار است .
هنوز از نسبت وی با اسفندیار رحیم مشایی خبری در دست نیست .

 

***هنگام قطع برق روزه نگیرید!
مشاور دیوان ملکی عربستان در فتوایی جدید اعلام کرد: در مناطقی که برق به صورت مکرر قطع می‏شود، روزه گرفتن لازم نیست!
شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان در فتوایی که در روزنامه "الخلیج" چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.
وی دلیل این فتوا را مشقت‏بار بودن روزه برای ساکنان این مناطق و گرمی بیش از حد هوا در روزهای تابستان ذکر کرده است.
عبیکان توضیح نداد که آیا مسلمانان صدر اسلام هم می توانستند با مشقت بار توصیف کردن روزه، از زیر بار انجام این فریضه الهی شانه خالی کنند یا نه؟

 ***اجسام نورانی در آسمان هرمزگان

هر از چند گاهی، یک شی نورانی در منطقه ای از کشورمان رویت می شود که برای اهالی آن مناطق موضوعی جالب به شمار می رود به گونه ای که تا مدتها در بین مردم شایعات و روایات مختلفی از ان شنیده می شود.

مردم حاجی آباد هرمزگان آخرین افرادی هستند که توانسته اند چنین چیزی را ببینند و درباره آن داستان تعریف کنند. این شی نورانی حوالی ساعت 22 جمعه شب در آسمان این منطقه مشاهده شده است.

به گفته برخی از ساکنان این شهر که در 140 کیلومتری شمال بندرعباس واقع است، این شی پرنور در غرب آسمان این شهرستان به سمت استان فارس در فاصله پایین تر از ستارگان در حرکت بوده و اندازه این شی نورانی به یک توپ فوتبال نزدیک بود.

با توجه به کوچکی این شی نورانی، امکان عکسبرداری از آن برای مردمی که آنرا دیده اند ممکن نبود اما بسیاری، تلاش کردند با دعوت دیگران به دیدن این وسیله عجیب، آنها را هم در تعجب خود شریک کنند.

این شی که به صورت آرام آرام در غرب آسمان این منطقه در حرکت بود به مدت یک ساعت مشاهده و سپس در بین نور ستارگان محو شده است.

  

*** سازمان بدون سرپرست!

در حالی که هفته ها از بازداشت رئیس یکی از بزرگترین سازمانهای دولتی ایران می گذرد هنوز سرپرستی برای آن تعیین نشده است .
سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو) که با گردش صدها میلیارد تومانی و سهامداری شرکتها وکارخانه های مهمی همچون ذوب آهن، فولاد مبارکه ، مس و .... می باشد در بلاتکلیفی بسر می برد.
این در حالی است که ایمیدرو دهها پروژه توسعه ای در دست داشته و بار بخش معادن وزارتخانه عظیم صنعت، معدن و تجارت را به دوش می کشد .
هنوز مشخص نیست با چه هدفی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین سرپرست برای این سازمان تا زمان انتخاب رئیس جدید خودداری می کند . با این وجود شائبه حمایت همه جانبه وزیر از رئیس بازداشتی ایمیدرو در اذهان تقویت می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد