سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

استاندار بصره در بازدید از دستاوردهای اقتصادی خوزستان تاکید کرد:
موفقیت خوزستان در بومی‌سازی ساخت تمام قطعات صنعتی

اقتصادی  6/12/1390  11:03:58
9012-3074-5 کد خبر
RSS :: پرینت

استاندار بصره روز پنجشنبه (چهارم اسفندماه) به همراه معاونان خود از نمایشگاه یک روزه توانمندی‌های اقتصادی خوزستان که به میزبانی استانداری برگزار شد، بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خوزستان، خلف عبدالصمد خلف پس از بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: تنها چیزی که در این نمایشگاه نظرم را به خود جلب کرد بومی‌بودن ساخت تمامی قطعات صنعتی توسط تولیدکنندگان خوزستانی بود.

وی بیان کرد: تاکنون همکاری بسیاری خوبی بین دو استان خوزستان و بصره ایجاد شده و امیدواریم یک تداوم و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

خلف‌عبدالصمدخلف ایجاد ارتباط با شرکت‌های ایرانی را از عوامل بسیار مهم در بازسازی استان بصره قلمداد کرد و گفت: عمده مشکلاتی که ما در استان بصره داریم مربوط به مسکن و برق است لذا این دو صنعت در بازدید امروز بیشتر مورد توجه ما واقع شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در آینده تمایل به برقراری ارتباط در خصوص میدان‌های نفتی با خوزستان را دارید، گفت: قطعا همین‌طور است و سعی داریم در آینده نزدیک میدان‌های نفتی خود را توسعه دهیم لذا امیدواریم که بتوانیم با شرکت‌های نفتی خوزستان همکاری بهتر و بیشتری برقرار کنیم.

در ادامه امیرحسین نظری، سرپرست سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: واحدهای تولیدکننده صنعتی ما توان بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری در بصره دارند و از نظر کیفیت و استاندارد رقابت تنگاتنگی با برندهای خارجی داشته و حتی در بعضی مواقع از آن‌ها برتر هستند.

وی با اشاره به این‌که خوزستان و بصره مرزهای آبی و خشکی بسیاری با یکدیگر دارند و می‌توانند زمینه مبادلات تجاری را فراهم کنند، افزود: امیدواریم حضور استاندار بصره موجب رفع موانعی که بر سر راه توسعه مبادلات تجاری وجود دارد، باشد و باعث گسترش آن شود.

نظری خوزستان را دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار فراوان در بخش تولیدات صنعتی قلمداد کرد و گفت: در خوزستان تولیدکنندگان بسیاری مشغول به فعالیت هستند و آن چه که امروز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، تنها گوشه‌ای از توانمندهای تولیدات صنعتی خوزستان به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه فشرده استاندار بصره در خوزستان سعی کردیم از واحدهای تولیدکننده‌ای که تولیدات آن‌ها بیشتر مورد نیاز کشور عراق و شهر بصره باشد، دعوت کنیم؛ لذا از واحدهای تولیدی صنعت نفت و گاز و همچنین مصالح ساختمانی که کاربری بسیاری در این کشور دارد دعوت شد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

سرپرست سازمان صنعت و تجارت خوزستان بیان کرد: مردم ایران و خوزستان علاوه بر همسایگی با مردم عراق، دوست و برادر آن‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم با این کشور روابط بهتری نسبت به گذشته برقرار کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد