سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتخابات مجلس

شانزدهمین بسته انتخاباتی شوشان منتشر شد / این مطلب تکمیل می شود....

ا

مثلث انتخاباتی اقوام شوشتر / سادات ابراهیمی در کنار اصلاح طلبان / حلقه رقبای انتخاباتی شوش تنگ‌تر شد/ خبرسازترین کاندیدای خوزستان / انصراف 18 کاندیدای خوزستان / سه میلیون نفر واجد رای در استان/ توزیع اسباب بازی توسط یک کاندیدا / دهقان در لیست منتقدان دولت / فهرست نهایی جبهه ایستادگی در شهرهای مختلف خوزستان / امیدوار رضایی در لیست مردمسالاری / تکذیبیه کاندیدای شوشتر / معرفی نامزدهای نهایی جبهه متحد اصولگریان / پیامک‌های مشکوک تبلیغاتی در سطح شوشتر / مناظره داغ انتخاباتی در دانشگاه نفت اهواز / راه اندازی سایت جبهه پایداری خوزستان / داغدار شدن کاندیدای انتخابات مجلس رامهرمز / اشتراک لیست‌ها در 70 درصد کاندیدای حوزه‌های انتخابیه / اهواز در صدر بیشترین کاندیداها / آغاز به کار سایت اطلاع رسانی آقاجری / مصاحبه انتخاباتی فرماندار اهواز و ...

*با آغاز شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی، «صدای ملت» و امیدوار رضایی خبرسازترین های انتخاباتی بوده‌اند.امیدوار رضایی ترجیح داده است تا به حوزه انتخابیه زادگاهش مسجد سلیمان برگردد، اما  در عین حال با وجود جابجایی در لیست صدای ملت ، تعداد افراد لیست این لیست  به 16 نفر رسیده است .

*در خوزستان 318 نفر ثبت‌نام کردند و دو نفر هم از تهران تغییر حوزه دادند و به جمع کاندیداهای خوزستان اضافه شدند و در مجموع تعداد کاندیداهای ثبت‌نامی به 320 نفر رسید. تا صبح امروز 18 نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند و احتمالا در روزهای آینده تعداد انصرافی‌ها باز هم تغییر کند. 102 نفر هم رد صلاحیت شده‌اند و در نهایت اکنون 200 کاندیدا از استان خوزستان برای ورود به مجلس در عرصه رقابت حضور دارند.

*بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت استان خوزستان 4 میلیون و 500 هزار نفر است که از این تعداد 3 میلیون و 29 هزار نفر 18 سال به بالا و واجد شرایط شرکت در انتخابات مجلس هستند. تعداد رای‌اولی‌های استان هم 204 هزار نفر است.

* استان خوزستان 18 کرسی در مجلس دارد و در این دوره از انتخابات به صورت میانگین 11 کاندیدا برای هر کرسی رقابت می‌کنند؛ میانگین کشوری، رقابت 12 کاندیدا برای هر کرسی مجلس است.

*  یکی از نامزدهای انتخابات 50 هزار بسته ویژه کودکان موسوم به جعبه شانسی را در محل های حضور کودکان و نوجوانان توزیع کرده است. در این جعبه های شانسی، اسباب بازی ها و سی دی های گوناگون وجود دارد اما بر روی آنها عکس ها و مطالب تبلیغی از این نامزد انتخابات چاپ شده است.به نظر می رسد که این نامزد انتخابات با در نظر گرفتن مخاطبانی که اکنون به سن رای نرسیده اند، از اکنون برای جلب آرای رای اولی های حوزه خود در انتخابات مجلس دهم تلاش می کند.

*از یکی از شهرهای خوزستان خبر رسیده که یک نامزد انتخابات قبل از آغاز موعد قانونی تبلیغات، تالیفات خود را در میان مردم توزیع کرده تا در ازای هدیه هر کتاب رای هم کاسب شود.

* علیرضا دهقان نماینده ایذه در لیست صدای ملت قرار گرفت. خانم دکتر فیاض، حجت الاسلام  ابوالمعالی و دکتر اکبر ولی زاده افراد جدیدی هستند که به فهرست صدای ملت اضافه شده است.

*امیدوار رضائی برنامه "پارک ملت"، "دیروز، امروز، فردا" و برخی دیگر از برنامه‌های شبکه ۵ و ۴ صداوسیما را مسوول ترویج بی‌عدالتی و تبلیغ زودرس انتخاباتی به نفع برخی افراد و گروهها دانست.   امیدوار رضایی درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از نامزدهای نهمین دوره انتخابات مجلس از یک سال پیش کار انتخاباتی در شهرستان‌ها علیه رقبا و به ویژه نمایندگان فعلی مجلس را به صورت غیررسمی شروع کرده‌اند.

 

*پس از بررسی اسامی رسیده به شورای عالی جبهه ایستادگی فهرست نهایی کاندیداهای مورد حمایت این جبهه در برخی خوزستان به این شرح اعلام می شود:

اهواز : شکرخدا موسوی، دکتر شبیب جویجری، حسین حیدری،

آبادان: دکتر محمدرضا عباسی، دکتر عامر کعبی

ایذه: حجت الله درویش پور

خرمشهر: محمد صالح سواریان

دزفول: سید حسن رجبی

دشت آزادگان: ناصر صالحی نسب

رامهرمز: اقبال محمدیان

شوشتر: سید محمد سادات ابراهیمی

شوش: سید راضی نوری

مسجدسلیمان: دکتر امیدوار رضایی

ماهشهر: حاج محمد آغاجری

* روزنامه مردمسالاری نوشت : همزمان با معرفی کاندیداهای جبهه مردم سالا ری برای انتخابات مجلس نهم در تهران ، کاندیداهای حزب مردمسالا ری  در خوزستان نیز اعلام شد.

آبادان: کعبی

مسجد سلیمان: امیدوار  رضایی

شوشتر: سادات ابراهیمی

*175 نفر از نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از اعلام نهایی وضعیت صلاحیت‌ها انصراف دادند. از طرفی نیز ستاد انتخابات کشور در انتشار اسامی نهایی داوطلبین نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد نامزدهای این انتخابات تا ساعت 19:30 چهارشنبه 3 اسفند ماه را برابر 3269 نفر اعلام کرد.

* محمد کمال سودمند که در واپسین لحظات از طرف شورای نگهبان قانون اساسی تائید صلاحیت شد کناره گیری از عرصه انتخابات را به شدت رد کرد و حضورش را در عرصه انتخابات شوشتر و گتوند جدی اعلام کرد. این کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی با هیچ کاندیدایی برای کنارگیری صحبتی نداشته‌ام و با جدیت در عرصه حاضر می‌شوم.

* شورایعالی جبهه ایستادگی عامرکعبی و محمدرضا عباسی را نامزدهای خود در شهرستان آبادان و محمدصالح سواریان در شهرستان خرمشهر معرفی کردند. در  شهرستان آبادان عامر کعبی و محمدرضا عباسی و در حوزه انتخابی خرمشهر محمد صالح سواریان به عنوان کاندیدای این جبهه معرفی شدند.پیش از این نیز جبهه متحد اصول‌گرایان غلامرضا شرفی، محمدجواد سعدون‌زاده و محمدسعید انصاری را در حوزه انتخابی آبادان به عنوان نامزدهای این جبهه معرفی کرد.

*سیدعدنان عدنانی برای حوزه انتخابی خرمشهر و حبیب آغاجری در ماهشهر به عنوان نامزدهای نهایی جبهه متحد اصولگریان معرفی شدند.بنابر این گزارش سید عدنان عدنانی برای حوزه انتخابی خرمشهر، حبیب آغاجری برای حوزه انتخابی ماهشهر، امیدیه و آغاجاری و همچنین محمدسعید انصاری، غلامرضا شرفی و جواد سعدون‌زاده به عنوان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در حوزه انتخابیه آبادان انتخاب شدند.

*با آغاز زمان تبلیغات در سطح کشور، پیامک‌های مشکوک تبلیغاتی در سطح شوشتر برای یکی از کاندیداها مبنی بر فراخوان برای حضور مردم در ستاد انتخاباتی ایشان منتشر شد.پس از پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که ستاد تبلیغاتی این کاندیدا در سطح شهرستان شوشتر از ارسال چنین پیامکی کاملا بی‌خبر است و چنین فراخوانی را به کلی تکذیب کرد. بر اساس برخی تحلیل‌های موجود برخی از کاندیدای موجود در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان شوشتر در حال تست کردن طرفداران این کاندیدای مطرح هستند تا شانس وی را برای انتخابات بررسی کنند و حضور گسترده مردم در محل ستاد این کاندیدا در شب آغازین فعالیت‌های انتخاباتی نشان از اوج محبوبیت وی دارد.

*هفته گذشته مناظره داغ انتخاباتی در دانشگاه نفت اهواز برگزار شد. .مناظره انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری‌فر به نمایندگی از جبهه پایداری و دکتر مطهری‌فر به نمایندگی از جبهه مردم سالاری در دانشگاه صنعت نفت اهواز برگزار شد.

*روابط عمومی جبهه پایداری استان خوزستان از راه اندازی سایت این جبهه در استان خوزستان خبر داد.بنا بر این گزارش سایت اینترنتی جبهه پایداری پیش از این بصورت آزمایشی راه اندازی شده بود اما در حال حاضر به طور رسمی در آدرس www.paydarikhz.com  قابل دسترسی است.

*اقبال محمدیان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر امروز داغدار مرگ مادرش شد.محمدیان دارای حمایت جبهه متحد اصولگرایان در استان خوزستان است

*کاندیدای جبهه ایستادگی شوشتر گفت: طرفداران خویشتندار بوده و کسی را تخریب نکنند و در این باره هوشیار باشند.سادات ابراهیمی تاکید کرد: مشارکت در انتخابات اصلی‌ترین مسئله است و باید در این باره تلاش کرد تا مردم مشارکت بسیار زیادی در انتخابات داشته باشند.

*کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان شوشتر گفت: به عنوان مقلد امام خمینی وحدت را به عنوان اصلی ترین مسئله می‌دانسته و در این باره باید تلاش کرد. سهراب اظهار داشت: در شهرستان شوشتر اقوام مختلفی اعم از بختیاری، شوشتری و عرب وجود دارد که وحدت این اقوام سبب می‌شود تا شهرستان شوشتر و گتوند در مسیر توسعه سرعت بیشتری داشته باشد.

*سید محمد سادات ابراهیمی در لیست اعلام شده از طرف حزب مردمسالاری ایران اسلامی به عنوان کاندیدای مرود حمایت این حزب در شوشتر معرفی شد.تا کنون ستادات ابراهیمی در لیست های جبهه ایستادگی و مردمسالاری معرفی شده است.

*سایت سهراب گیلانی به سپیده امید تغییر لوگو داده است و طراحی این سایت نیز تغییر اساسی کرده است.این سایت از هفته های پیش راه اندازی شده و به انعکاس اخبار ستاد تبلیغاتی حاج سهراب گیلانی می پردازد.

*حمید متقیان کاندیدای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه شوش بعد از تائید صلاحیتش توسط شورای نگهبان از حضور در این عرصه  انصراف داد.از هشت داوطلب نمایندگی مجلس نهم در حوزه انتخابیه شوش، تنها چهار نفر بعنوان نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده بودند که با انصراف حمید متقیان شمار کاندیداها به سه نفر کاهش یافت.در حال حاضر حسین رحیمی، سید جاسم ساعدی و سید راضی نوری به عنوان کاندیداهای انتخابات دوره نهم مجلس مشغول تبلیغات می باشند.

*کاندیدای انتخابات مجلس نهم در شوش تاکید کرد: در فرصت قانونی تبلیغات تلاش می کنم تا از همه فرصت های موجود برای حضور در بین مردم و عرضه نظراتم به آن ها استفاده کنم.دکتر سید راضی نوری گفت: هیچگاه تخریب دیگری نه در برنامه من بوده است و نه خواهد بود.

*پس از اعلام لیست‌های جبهه‌های متحد و پایداری اصولگرایان خوزستان مشخص شد که این لیست‌ها در 70 درصد کاندیدای حوزه‌های انتخابیه مشترک هستند / در حوزه انتخابیه شهرستان اهواز ۵۵ کاندیدا صلاحیت لازم برای کسب کرسی نمایندگی را داشتند که از میان آن‌ها شکر خدا موسوی، محمد جعفر فلسفی، ناصر سودانی و شبیب جویجری کاندیداهای مورد حمایت جبهه متحد اصولگرایان بوده و به جز جویجری، سه کاندیدای دیگر از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیز مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

*جدول تعداد نامزدهای حاضر در رقابت‌های انتخاباتی مجلس نهم در مراکز استانها نشان می‌دهد قریب نیمی از کاندیداهای انتخابات مجلس نهم در 31 حوزه اصلی با یکدیگر رقابت می‌کنند.پس از تهران، به ترتیب مراکز استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان و قم شاهد بیشترین تعداد کاندیدا در صحنه رقابت‌های انتخابات مجلس نهم هستند.

*سایت اطلاع رسانی حاج محمد آقاجری برای خبر رسانی در عرصه سایبری راه اندازی شد و از امروز فعالیت رسانه ای این سایت وارد فاز جدیدی شد. بر اساس اخبار رسیده، سایت حاج محمد آقاجری برای اطلاع رسانی در عرصهسایبری راه اندازی شده است و تیم خبری این کاندیدا از امروز کار خود را رسما با جدیت آغاز کرد.

*فرماندار اهواز گفت: به داوطلبان اعلام شده نصب پوستر و پلاکارد برای تبلیغات مجلس ممنوع است.به گزارش شوشان، عبدالعزیز فدعمی اظهار کرد: الصاق و نصب هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، بنر ، پلاکارد و پارچه تبلیغات ممنوع بوده و استفاده از بلندگوی سیار، ثابت و پروژکتور و تلویزیونهای تبلیغاتی نیز خارج از محیط سخنرانی و ستاد غیر قانونی است.

*در روز آغازین تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ، مثلث انتخاباتی اقوام شوشتر شکل گرفت .در این مثلث شکل گرفته طوایف بختیاری ، بزرگان شوشتری و شیوخ عرب همچنان با حضور در ستاد انتخاباتی سادات ابراهیمی اعلام حمایت نموده و بر رای خود که همانا ابتدا شرکت در انتخابات و سپس انتخاب کاندیدای اصلح می باشد پافشاری می نمایند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد