سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر منطقه ای

                              شکار بزرگ ارتش سوریه در شهر 'زبدانی' 

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۷

شهر 'زبدانی' واقع در 35 کیلومتری شمال غرب دمشق پایتخت سوریه این روزها شاهد عملیات ارتش برای پاکسازی این شهر از وجود افراد مسلح و برقراری امنیت و ثبات است.

زبدانی که از شهرهای مرزی سوریه است در نزدیکی شهر بعلبک در کشور لبنان قرار دارد و بر اساس اعلام برخی از افراد مطلع و آگاه یکی از مسیرهای قاچاق سلاح و افراد مسلح به سوریه در ماه های اخیر است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا به این شهر پس از اولین درگیرهای ارتش در ماه گذشته، افراد مسلح ضمن سنگر بندی در برخی از مناطق این شهر اقدام به تخریب بسیاری از تاسیسات شهری، اموال عمومی و خصوصی آن کرده بودند.

شبکه های تلویزیونی سوری نیز در گذشته و اکنون تصاویری را از این خرابی ها برای روشن شدن افکار عمومی برای مردم نمایش می دهند.

یک منبع آگاه در ارتباط با آخرین اوضاع در شهر زبدانی به خبرنگار ایرنا در دمشق گفت که ارتش سوریه هم اکنون در حال پاکسازی این شهر از وجود افراد مسلح است.

وی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شده است تا به یک شکار بزرگ دست یابد.

این منبع آگاه در ارتباط با این شکار بزرگ توضیحی نداد.

پایگاه اینترنتی 'شام لایف' نیز امروز در ارتباط با اوضاع در شهر زبدانی در مطلبی با عنوان' نوبت پاریس رسیده است که سکوت اختیار کند ' اعلام کرد که ارتش سوریه در این شهر 120 نیروی نظامی فرانسوی را دستگیر کرده است.

به نوشته این پایگاه این سکوت پس از سکوت ترکیه و پایان مرحله سخنان آتشین مقام های این کشور علیه دمشق است.

در روزهای اخیر برخی منابع خبری از دستگیری 49 مامور امنیتی ترکیه در شهرهای مختلف سوریه از سوی نیروهای نظامی به خصوص در شهر 'حمص' خبر داده بودند.

شام لایف خاطر نشان کرد که اکنون روشن شده است که سخنان آتشین مقام های ترکیه علیه سوریه نه به خاطر عکس العمل های دولت سوریه بلکه به خاطر اقدام ارتش سوریه در روی زمین بوده است که موجب شد تا حرف های آنکارا از تیرهای جنگی به تیرهای مشقی تبدیل شود.

بر پایه این گزارش ، شکار گرانبهای ارتش سوریه بعد از افسران اطلاعات ترکیه که به دست نیروهای امنیتی سوریه افتاده اند ، بازداشت 120 نیروی نظامی فرانسوی در یک محل در زبدانی بوده است که این امر ضربه سهمگینی به 'نیکلا سارکوزی' رییس جمهوری فرانسه وارد کرده است و وی نمی تواند تا مدت ها به خاطر این ضربه و شوک وارده به خود بیاید.

این پایگاه به نقل از نیروهای امنیتی سوری نیز نوشت که نیروهای فرانسوی دستگیر شده در زبدانی از افراد زبده در امر اطلاعات، ارتباطات و مخابرات بوده اند و درستی این خبر از آنجا ناشی می شود که در روزهای اخیر 'آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با سوریه با لحنی ملایم تر سخن می گوید.

شام لایف خاطر نشان کرد که بر اساس اعلام مدیر تبلیغاتی سارکوزی در صورت انتشار چنین خبری در جهان موضوع برای وی سنگین تمام شده و به سقوط حتمی سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی منجر می شود و هیچ نیروی تبلیغاتی نمی تواند روند چنین سقوطی را تغییر دهد.

در همین حال گفته می شود که سارکوزی از ژوپه وزیر خارجه خود درخواست کرده است تا ضمن رایزنی با 'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه موضوع بازداشت نیروهای نظامی فرانسوی را به صورتی که مشکلی در ارتباط با آن بروز نکند ، حل و فصل کند.

بر اساس اعلام شام لایف اکنون دستگیری این نظامیان فرانسوی در سوریه به موضوعی پیچیده و در هم تنیده بین دو طرف تبدیل شده است.

یک روزنامه نگار فرانسوی نیز در این ارتباط به شبکه فرانس یک اعلام کرد ، سارکوزی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات فرستاده است تا به دست مخالفان ارتش سوریه برسد در حالی که بر اساس اطلاعات موجود در سازمان های امنیتی فرانسه این سلاح ها در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است و این به آن معنی است که ما اسد و ارتش آن را تسلیح می کنیم و علت این امر نیز حماقت سارکوزی و اطرافیان وی است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد