سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی

"ایمیدرو" دو ماه است صاحب ندارد؛
هر چند باید اذعان کرد تیغ رسانه ها مدتی است در کشور کند شده، اما این کندی هنوز به آنجا نرسیده که از اشتباهات فاحش برخی مدیران ارشد اجرایی براحتی گذشت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، با شروع محاکمه گروه آریا، یکی از جنجالی ترین پرونده های قضایی کشور ورق زده شده است که برای قضاوت درباره آثار و پیامد های این پرونده باید منتظر ورق خوردن صفحات پایانی آن باشیم .

در میات پرونده های موجود در فساد بزرگ اقتصادی، صفحاتی به یکی از معاونان وزیر صنایع اختصاص دارد.(خ . ا) فردی است که سال ها در صحنه اقتصاد و صنعت کشور امیال و مطامع شخصی خود را پیگیری کرده و هم اکنون در معرض قضاوت قرار گرفته است.

یک مرور اجمالی درباره جایگاه (خ . ا) نشان می دهد وی مدتی در صندلی مسئول دفتری وزیر صنایع تکیه زده ،مدتی نیز مدیریت شرکت شهرک های صنعتی کشور را عهده دار شد و بالاخره عنان "ایمیدرو" یکی از دو رکن اصلی وزارت صنایع را در دستان خود گرفت.

البته نباید از نظر دور داشت که وی هم زمان با پست های رسمی خود، قدرت پنهانی در اختیار داشته که از سوی وزیر سابق صنایع به وی سپرده شده بود و آن هم مدیریت بزرگترین پروژه های صنعتی و معدنی کشور بود.


هر چند زمان لازم است تا ابعاد فساد (خ . ا) برای همگان آشکار شود ، اما یک سوال اساسی باقی می ماند و آن نحوه انتصاب وی بر مسند "ایمیدرو" است . تا این زمان جناب آقای غضنفری سکوت را بهترین تاکتیک در برابر این اشتباه بزرگ خود انتخاب کرده است و رسانه ها نیز آنقدر مشغولیت داشته اند که کمتر به سراغ این سوژه رفته اند.

اما به هر حال زمان آن فرا رسیده که اگر وزیر صنایع شجاعتی دارند ، برای اذعان عمومی اعلام کنند (خ . ا) با حمایت چه فردی و با چه فشارهای سیاسی بر مسند بزرگترین شرکت های صنعتی و معدنی کشور تکیه زده است .
اما همانطور که در جلسه روز گذشته دادگاه در یکی از مفاد تفهیم اتهام به «امیرخسروی» از سوی قاضی «سراج» قرائت شد ، اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 9 میلیارد ریال به «خ.الف» متهم ردیف نهم از مسئولان وزارت صنایع با همکاری و وساطت «ع.ر» متهم ردیف دهم، و.... بود.
 
برای آنان که تمایل دارند اندک آشنایی با "ایمیدرو" داشته باشند باید گفت؛فولاد مبارکه با فروش 4 هزار میلیارد تومانی ، فولاد خوزستان با تولید 5/1 میلیون تنی ، شرکت ملی مس با صادرات یک میلیارد دلاری و فروش چند هزار میلیارد تومانی و بالاخره معادن سنگ آهن چادرملو ، گل گهر و سنگ آهن مرکزی و کارخانجات تولید آلومینیوم تنها بخشی از حیطه نفوذ در مدیریت آقای (خ . ا) بوده است و این که در این مدت چه تخلفاتی در حوزه صنایع و معادن کشور صورت گرفته ، نیازمند زمان است، زمانی که امیدواریم آنقدر طولانی نشود که دیگر متخلفان فرصت فرار از تخلفات خود پیدا کنند و رسانه ها همچنان منتظر پاسخ های غضنفری هستند و این که چرا وزیر صنایع به وضعیت نابسامان "ایمیدرو" رسیدگی نمی کند.

نکته آخری که مسئولان اقتصادی کشور باید پاسخگو باشند اینکه چرا در سال جهاد اقتصادی برخی پست های کلیدی اقتصاد کشور بدون مسئول مانده اند و در شرایط خاص پایان سال که نیاز به حضور بیشتر و کار جهادی می باشد همچنان این پست ها باید در بلاتکلیفی به سر ببرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد