سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تحلیل اجتماعی - فرهنگی

65 درصد معلولان خوزستان تحصیلکرده اند / بی توجهی آموزش و پرورش و شرکت نفت به معلولین خوزستان ! + مصاحبه با رییس هیات مدیره جامعه معلولین استان

شوشان / رویا محمودی: جامعه معلولین ایران شعبه خوزستان یک نهاد مردمی است که در جهت احقاق حقوق معلولین در مراحل  مختلف قانون گذاری، اجرا و پیگیری مشکلات آنان عمل می کند. هم اکنون تعداد جامعه معلولین استان به 1100 نفر رسیده که بیش از 65 درصد از آنان را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند.

به گزارش شوشان ، قانون جامع حمایت از معلولین مصوب در سال 84 مقرر کرد که سازمان ها ، نهاد ها و شرکت های دولتی موظف اند ساختمان ها و اماکن خود را جهت استفاده معلولین مناسب سازی کنند و یا اینکه دولت موظف است 3 درصد از مجوز های استخدام دستگاهای دولتی و یا دستگاه هایی را که از بودجه عمومی کشور استفاده می کنند به افراد معلول واجد الشرایط اختصاص دهد.

با تمام این تفاصیل ، معلولین جامعه ما ، در گرفتن حق خود دچار مشکل اند. در این باره رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین استان به خبرنگار شوشان گفت: درخصوص استخدام 3 درصدی معلولین هم چنان در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون نتوانستیم در رابطه با شرکت نفت و آموزش و پرورش به نتیجه ای برسیم.

وی افزود: در راستای تلاش های صورت گرفته توانستیم بخش خصوصی را در مبحث اشتغال معلولین وارد کنیم و هفته آینده قرار است از چند کارگاه بهر برداری شود. این کارگاه ها در زمینه خیاطی ،چرم سازی،تهیه غذای آماده و هنر دستی شروع به فعالیت خواهد کرد و می توانند حداقل برای 30 نفر اشتغال زایی کنند.

 وی عنوان کرد: متاسفانه کارهای فکری مانند فیلم نامه و یا نمایشنامه نویسی اصلا مورد حمایت قرار نمی گیرد تا افرادی که تمایل به کارهای "یدی " ندارند بتوانند از سایر مهارت های خود استفاده کنند.

احمد همدانی پور با ارائه آماری از جامعه معلولین استان ، گفت: در حال حاضر تعداد معلولین کشور به رقم 12 درصد رسیده است که خوزستان نیز از جمله استانهایی ست که تعداد معلولین آن از سطح متوسط کشوری بالاتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : بر خلاف باور عامه ، فرد معلول تنها به فردی گفته نمی شود که توانایی جسمی حرکتی  و یا ذهنی نداشته باشد ، حتی برخی از سالمندان و هر فردی ولو به صورت موقت دچار یکی از معلولیت ها باشد جز معلولین محسوب می شود.

وی گفت تاکنون با استاندار ملاقاتی مبنی بر مناسب سازی معابر نداشته ام ولی در تمام جلسات مناسب سازی با حضور معاون وی شرکت کردم.

همدانی پور در رابطه با کمک های مردم به این نهاد گفت : تمامی افراد معلول و غیر معلول می توانند در این نهاد حضور داشته باشند ما هم اکنون نیاز به پزشک ،روانشناس  ومربی افتخاری داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد