سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

وضعیت معابر مناطق محروم اهواز بحرانی است

/ اعضای شورای شهر: دولت، شهرداری را یاری کند
فعالان و معتمدان مناطق محروم اهواز در نشستی با اعضای شورای شهر، وضعیت آسفالت و فاضلاب شهری به ویژه در منطقه 6 را بحرانی دانسته و خواستار رسیدگی فوری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلسه هم‌اندیشی جمعی از فعالان و معتمدان مناطق محروم با حضور 4 عضو شورای شهر اهواز، پنج‌شنبه شب در کوی علوی اهواز برگزار شد.

معابر اهواز وضعیت بحرانی دارند

خرابی آسفالت به‌ویژه در منطقه شش، آلودگی و قطعی آب شرب، جاری بودن فاضلاب در معابر و عدم توزیع عادلانه امکانات شهری از جمله مشکلاتی بود که فعالان مناطق محروم، خواستار رفع آنها درسریع‌ترین زمان ممکن شدند.

جعفر شعبان‌پور یکی از فعالان اجتماعی در این جلسه با بیان اینکه مسؤولان نباید مردم را از نظام اسلامی ناامید کنند، اظهار کرد: مردم از منتخبان خود در شورای شهر انتظارات بسیاری دارند که کاملا به‌جا هستند.

وی با بیان اینکه معابر اهواز با اندکی باران غرق می‌شوند، افزود: مردم مناطق محروم اهواز از بوی بد فاضلاب و خرابی آسفالت به سطوح آمده‌اند، این حق مردم نیست که به‌ دلیل بی‌توجهی مسؤولان، به بیماری‌‌های مختلف مبتلا شوند یا خودروهای آنها آسیب ببیند.

حامد جنامی یکی دیگر از فعالان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه از ظرفیت نخبگان، استعدادها و فرزندان شهر اهواز استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: معابر مناطق کم‌برخوردار اهواز و به‌ویژه کوی علوی وضعیت بحرانی دارند و در تابستان نیز فوران فاضلاب، نارضایتی مردم را به وجود آورده است.

 

چالش‌های شهرداری و شورای پنجم

سید ناصر موسوی نژاد از اعضای شورای شهر اهواز در این نشست ضمن برشمردن خدمات و چالش‌هاس موجود در کار شهرداری، اظهار کرد: بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی و حقوق معوقه کارگران شهرداری نخستین چالش ما در ابتدای شورای پنجم بود.

وی افزود: وجود بیش از ۲ هزار پروژه‌ تعریف شده و نیمه‌کاره از چالش‌های شهرداری بود که مجبور شدیم بسیاری را با سرعت کم دنبال کنیم؛ نبود طرح جامع شهری از چالش‌های مهم دیگر بود که با پیگیری‌های صورت گرفته سرانجام تصویب شد هرچند که آن هم مربوط به سال‌ها قبل است.

موسوی نژاد افزود: ضعف خدمات اولیه مانند آسفالت و نظافت و بهداشت عمومی در شهر موجب شده تا خدمات و پروژه‌های شهرداری دیده نشود.

در کوی علوی، احساس شرم کردم

مهران باباپور عضو دیگر شورای شهر نیز در ادامه با بیان اینکه تمام پروژه‌های آسفالت انجام شده در طول شورای پنجم در مناطق کم‌برخوردار بوده، گفت: تا پیش از این ۱۰ هزار مترمربع آسفالت در علی‌آباد وجود داشت اما اخیراً ۲۸ هزار متر آسفالت انجام شد.

وی با بیان اینکه در ورود به کوی علوی احساس شرم کرده است، افزود: مطالبات و مشکلات بسیاری از سالیان قبل بوده که فعالان برای پیگیری باید آنها را اولویت‌بندی کرده و به صورت تخصصی‌تر دنبال کنند.

خسارات کمبود قیر

سید محسن موسوی‌زاده از اعضای شورای شهر نیز گفت: ۳۰۰ هزار متر مربع معابر زیرسازی شده آماده اسفالت داشتیم که با کمبود قیر و باران‌های اخیر خراب شدند.

وی با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی در پروژه‌های شهری، عنوان کرد: بودجه ۱۶۴۵ میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری را تصویب کردیم اما فرمانداری تا مدت‌ها از تایید و ابلاغ آن خودداری کرد؛ علت این بود که استانداری می‌خواست بودجه پروژه پل طبیعت کیانپارس و رستوران چند طبقه آن که مربوط به خود آنها بود را از بودجه شهرداری تأمین کند و همین هم شد.

وعده محقق نشده استاندار

این عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه برای حل مشکلات اهواز همه ارگان‌ها و ادارات باید همکاری کنند، افزود: شهرداری به‌تنهایی از عهده مشکلات این شهر بر نمی‌آید و دولت به طور جدی ورود کند؛ استاندار در جایی به مردم وعده تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای معابر ملاشیه را داد اما این‌گونه نشد و زیرسازی و آسفالت این منطقه از بودجه شهرداری تامین شد.

فتح‌الله حاجتی عضو شورای شهر نیز در این نشست گفت: برای رفاه حال شهروندان، شهرک سلامت اهواز در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و کلینیک درمانی پرسنل شهرداری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد