سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استقبال طالبان از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان: تنها ابرقدرت دنیا را شکست دادیم

    تصمیم ناگهانی اخیر ترامپ واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای را در میان متحدان آمریکا باعث شده.   

گروه "طالبان" از تصمیم "دونالد ترامپ" به خروج نیمی از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، استقبال کرده است.

به گزارش عصرایران، یک فرمانده ارشد طالبان در استان هلمند افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری "ان بی سی" آمریکا با استقبال از تصمیم اخیر ترامپ به خروج نیمی از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، این اقدام را یک پیروزی برای گروه طالبان دانست.

ایالات متحده آمریکا نزدیک به 14 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد که قرار است بیش از 7 هزار نفر از آنها طی ماه‌های آینده از افغانستان خارج شوند. طالبان همواره بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از خاک افغانستان تاکید داشته است.

فرمانده طالبان به "ان بی سی" گفته است:" 17 سال مجاهدت‌های ما و مردم افغانستان بالاخره نتیجه داد... ما به دنیا نشان دادیم که قادر شدیم تنها ابرقدرت دنیا را شکست دهیم. ما به هدف خود نزدیک‌تر شده ایم."

همچنین به گزارش "ان‌بی‌سی"، "مولوی شعر محمد" یکی از رهبران طالبان در استان "کونار" در شرق افغانستان گفته است:" مردم ایالات متحده و به ویژه حاکمان آن باید در مورد آنچه که با حمله به افغانستان و کشتار شهروندان این کشور به دست آوردند درس عبرت بگیرند، آنها تنها منابع خود را در این جنگ طولانی و بی‌حاصل تلف کردند."

یک شبه نظامی طالبان در جلال آباد افغانستان/ 16 ژوئن 2018/ عکس: خبرگزاری فرانسه

استقبال طالبان از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان: تنها ابرقدرت دنیا را شکست دادیم

تصمیم ترامپ به خروج تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و نیز نیمی از نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای را در میان متحدان آمریکا و حتی بسیاری از مقامات ارشد این کشور در پی داشته است.

در آخرین نمونه از این اعتراض‌ها ، "برت مک گورک" نماینده آمریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با گروه داعش دیروز از مقام خود استعفا کرد. او 11 روز پیش در اظهار نظری گفته بود خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه در شرایط کنونی به هیچ وجه به صلاح منافع و امنیت ملی آمریکا نیست.

چند روز پیش نیز ژنرال" جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکا پس از اعلام تصمیم ناگهانی ترامپ به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه از مقام خود استعفا کرده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی  ترامپ تصمیم خود را بدون مشورت با مقامات ارشد نظامی و کابینه خود و در حین مکالمه تلفنی 9 روز پیش خود با "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه، گرفته است.

دو هفته پیش نیز ژنرال "جوزف دانفورد" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهار نظری گفته بود او خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را توصیه نمی‌کند.

بسیاری از سناتورهای ارشد جمهوریخواه نیز با تصمیم ترامپ مخالفت کرده و از آن انتقاد کرده‌اند. سناتور "لیندسی گراهام" که خود از حامیان ترامپ محسوب می‌شود تاکید کرده این کار یک پیروزی برای ایران و روسیه خواهد بود و به ضرر امنیت ملی آمریکاست.

با این حال ترامپ طی روزهای گذشته با نوشتن توییت‌هایی از این تصمیم خود دفاع کرده است.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دیروز در واکنش به تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان ضمن تاکید بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی در منطقه از عوامل اصلی ناامنی و بی ثباتی است به طور تلویحی از این تصمیم جدید ترامپ استقبال کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد