سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تابوت دوره اشکانی در محوطه تاریخی جوبجی کشف شد

                                                 این تابوت که احتمالا متعلق به دوره اشکانی است در حین انجام عملیات نجات بخشی محوطه تاریخی جوبجی کشف شده و باستان شناسانی که اکنون در حال کاوش هستند هنوز به صورت کامل این تابوت را بیرون نیاورده اند تا مطالعات روی آن بیشتر انجام شود.                         

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک تابوت که باستان شناسان احتمال می دهند متعلق به دوره اشکانی باشد، در محوطه تاریخی جوبجی رامهرمز در استان خوزستان کشف شد.

به گزارش مهر، کشف این تابوت در حین انجام عملیات نجات بخشی محوطه تاریخی جوبجی انجام شده است و باستان شناسانی که اکنون در حال کاوش هستند هنوز به صورت کامل این تابوت را بیرون نیاورده اند تا مطالعات روی آن بیشتر انجام شود.

میثم حسین زاده سرپرست عملیات نجات بخشی این محوطه تاریخی از ارائه اطلاعات بیشتر در باره این کشف که طی یکی دو روز گذشته انجام شده، خودداری می کند.

پیش از این بارها دوستداران میراث فرهنگی درباره احداث کانال آب از عرصه و حریم محوطه تاریخی جوبجی که کشفیات مهمی در آن رخ داده است ابزار نگرانی کرده بودند. با کشف این تابوت به نظر می رسد می بایست پروژه انتقال کانال آب منتفی شود.

محوطه تاریخی جوبجی همان محوطه ای است که گنجینه معروفی از دل آن توسط باستان شناسان بیرون آمد. گنجینه طلایی و مفرغی حاکم ایلامی رامهرمز در روستایی به نام جوبجی است، که در عملیات لوله‌کشی سازمان آب و فاضلاب خوزستان در تاریخ ۹ اردیبهشت ۸۶ کشف شد، این گنجینه متعلق به ۶۰۰ تا ۷۰۰ پیش از میلاد در تپه باستانی جوبجی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد