سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از شایعه تا واقعیت جاری‌شدن نفت در مسجدسلیمان

در چند روز گذشته شایعه جوشیدن نفت از زمین یکی از بحث‌های داغ فضای مجازی شهر مسجدسلیمان بود اما واقعیت چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، در چند روز گذشته شایعه جوشیدن نفت از زمین یکی از بحث‌های داغ فضای مجازی شهر مسجدسلیمان بود. در تاریخ 15 آبان با انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص جوشش نفت در مسیر تلبزان در مسجدسلیمان، بار دیگر نام نفت و مسجدسلیمان درکنار هم نقل فضای مجازی شد.

در فیلم منتشر شده فردی با نشان دادن مایعی روان در کنار جاده ارتباطی تلبزان مدعی شد که این مایع روان نفت است که این‌گونه در جوی‌ها جاری است و مسجدسلیمان مثل همیشه مورد بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته است.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درمورد فیلم منتشر شده در فضای مجازی، اظهار کرد: محیط زیست و شرکت نفت در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی بررسی‌های لازم را انجام دادند و هردو تأکید کردند که این مایع روان نفت نیست.

اردوان قنبری عنوان کرد: نفت مایعی سنگین است و حتی نفت سبک هم به شکلی که در این فیلم نشان داده شده سیال و روان نیست. همچنین در این مکان که در فیلم نشان داده شده است چند سالی هست که آب روان به همین شکل وجود دارد.

وی افزود: در بین سنگ‌های گچی لایه‌هایی وجود دارد که در شرایطی شسته می‌شود و جاری می‌شود و در برخی مواقع به رنگ سیاه و بعضی مواقع به رنگ سفید است.

چند روز پس از انتشار فیلم اولیه و انتشار شایعات مختلفی در خصوص مسجدسلیمان و نفت‌های روان، فیلم دیگری در تاریخ 17 آبان ماه به نام روابط عمومی شرکت نفت منتشر شد که ادعای فیلم قبلی را تکذیب کرد و با فیلم‌برداری از همان محل آب به جای مانده به رنگ سفید را نشان داد و مدعی شد این مایع برخلاف ادعای شایعه‌پردازان فاضلاب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد