سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان مناطق مرزی اعمال می‌شود

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 97 بر اساس دستورالعملی که وزارت کشور در خصوص مناطق مرزی به ما اعلام کرده در حال پیگیری است و پرداخت آن در سال 98 حتمی است.

 به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، یارمحمد حسین‌بُر، افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و فرهنگیان ویژه مناطق جنگی و مرزی را یک حق برای این کارمندان دانست و اظهار کرد: این حقی است لایحه آن توسط دولت تصویب شده است و در این لایحه تا حدود 25 درصد افزایش حقوق برای کارمندان مناطق مرزی و بد آب و هوا پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 97 بر اساس دستورالعملی که وزارت کشور در خصوص مناطق مرزی به ما اعلام کرده در حال پیگیری است و پرداخت آن در سال 98 حتمی است.

حسین‌بُر در ادامه بیان کرد: طرح معلم تمام وقت با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است و تا آبان ماه سال جاری ابلاغ می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح به حکم همکارانی که قبلا به صورت حق‌التدریس ساعت برمی‌داشتند، 6 ساعت تدریس موظف منظور و 18 درصد نیز به فوق‌العاده شغل آنان اضافه می‌شود که ضمن اینکه به صورت ماهیانه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند، در بازنشستگی و پاداش پایان خدمت این معلمان نیز موثر است.

حسین‌بُر یکی از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش استان خوزستان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت:  بر اساس شاخص های نیروی انسانی، باید در هر کلاس درس 1.77 نیرو متشکل از معلم، مدیر، نیروهای کیفی و ... در مدرسه وجود داشته باشد اما در استان خوزستان و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و ... این نسبت از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش کمک به رفع معضل کمبود نیروی انسانی در مدارس کشور است، عنوان کرد: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر این است که سامان‌دهی نیروی انسانی باید به صورتی انجام شود که هیچ یک از کلاس‌های ما در طول سال تحصیلی بدون معلم باقی نماند، همانطور که امسال با درایت و برنامه‌ریزی این امر تحقق پیدا کرد.

حسین‌بُر توجه وزارت آموزش و پرورش به کمبود نیروی انسانی در استانی مثل خوزستان را ویژه دانست و گفت: در سال تحصیلی آینده سهمیه‌های نسبتا خوبی در حوزه استخدام، به آموزش و پرورش خوزستان و استان‌های مشابه اختصاص پیدا کرده است و این سیاست توسط وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر به کارگیری شیوه‌های جایگزین استخدام برای رفع معضل کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان‌ها اظهار کرد: این شیوه‌ها باید به صورتی باشد که ساماندهی نیروی انسانی به صورت مطلوبی انجام شود و مدارس ما به صورت پایداری تحت پوشش نیروهای آموزشی قرار بگیرند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازنشستگی پیش از موعد نیز خاطرنشان‌کرد: در بسیاری از ارگان ها سن بازنشستگی بالای 50 سال است و بر اساس بررسی ما تعداد قابل توجهی از همکاران ما در آموزش و پرورش با توجه اینکه فارغ‌التحصیل دانش‌سراها و تربیت معلم‌ها هستند، در سن پایین‌تر باید آموزش و پرورش را ترک کنند. از این رو باید تلاش کنیم که این نیروهای باتجربه را برای آموزش و پرورش نگه داریم که البته اعمال افزایش 25 درصدی حقوق ممکن است تمایل به ماندگاری در آموزش و پرورش را تقویت کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد