سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اصابت تیر به استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز اتفاقی بود

حوادث

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تیراندازی در مراسمات نسبت به گذشته کاهش یافته است، گفت: اصابت تیر به یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اتفاقی بود.

علی‌حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص رسم تیراندازی در برخی مراسمات در اهواز، اظهار کرد: با طرح‌هایی که نیروی انتظامی در دستور کار قرار داده، تعداد تیراندازی‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. در این زمینه انجام کارهای فرهنگی کمک شایانی به کاهش تیراندازی‌ها در مراسمات عروسی یا عزاداری کرده است.

وی افزود: ما از طریق انجام کارهای فرهنگی تلاش می‌کنیم برخی رسوم را با درایت و آگاهی خود مردم و مسئولان و بزرگان و نخبگان کاهش دهیم. باید برای برخورد با این رسم، کار فرهنگی انجام داده و به باید به بزرگان و نخبگان بها دهیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در گذشته صدای تیراندازی‌ها در شب‌ها به شدت شنیده می‌شد حالا دیگر این صداها کم شده است اما بعضا ممکن است در مراسمی این تیراندازی انجام شود. حادثه‌ای که چند شب پیش برای یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در کوی استادان رخ داد نیز اتفاقی بوده است.

حسین‌زاده افزود: نیروی انتظامی هم از جنبه‌های تشویقی و هم از جنبه‌های قانونی برای برخورد با این مساله استفاده می‌کند اما محور اصلی کار ما انجام کارهای اغنایی و فرهنگی است. این تیراندازی‌ها با ورود خود بزرگان، نخبگان و معتمدین نسبت به سال قبل خیلی کاهش پیدا کرده است. همچنین برای برخورد با این رسم غلط، نیروی انتظامی به شکل مداخله‌ای ورود کرده است و کارهایی مثل کشفیات سلاح‌های غیرمجاز نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته است.

به گزارش ایسنا؛ بازگشت تیرهای هوایی که در خارج از دانشگاه و در مناسبت‌هایی مانند عزاداری و عروسی به صورت هوایی شلیک می‌شوند، بارها در دانشگاه‌ها مشاهده شده است. تیرها گاهی به ساختمان‌های دانشگاه برخورد می‌کنند. هشتم مهرماه امسال نیز یکی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بر اثر برخورد یک تیر بازگشتی که در خارج از دانشگاه به صورت هوایی شلیک شده بود، مجروح شد.

همچنین دو شب پیش یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در کوی استادان در اثر برخورد یک تیر بازگشتی که خارج از دانشگاه شلیک شده بود، از ناحیه شانه مجروح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد