سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فولاد دزفول 55 میلیون یورو ارزآوری داشته است

دزفول - ایرنا - مدیر پروژه فولاد روهینا جنوب گفت: طبق آمار گمرک در پنج ماه نخست امسال، فولاد دزفول 55 میلیون یورو ارزآوری داشته است.

نصرت اله خرمپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی مجتمع فولاد روهینا جنوب بالاترین صادرات را در ایران به خود اختصاص داده که این امر به دلیل ویژگی تکنولوژی برتری است که توسط شرکت دانیلی ایتالیا در دزفول اجرا شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه فولاد دزفول در سال 93 اظهار داشت: بهمن ماه 95 خط تولید این کارخانه راه اندازی و تولید میلگرد مجتمع روهینا آغاز شد.
مدیر پروژه فولاد روهینا جنوب افزود: این کارخانه از نظر زمان نصب تجهیزات و راه اندازی جزو رکوردهایی است که در صنعت فولاد ایران تحقق یافته است.
وی بروز بودن تکنولوژی را از ویژگی های خط نورد این کارخانه دانست و گفت: این موضوع باعث شده تمام میلگردها با استانداردهای جهانی و با تنوع مختلف تولید شوند که کمتر کارخانه ای در ایران این قابلیت را دارد.
خرمپور کیفیت منحصر به فرد تولیدات را اولویت نخست فولاد روهینا جنوب عنوان کرد و افزود: بالای 70 درصد محصولات این کارخانه در سال های گذشته صادر شده است.
وی با بیان اینکه این کارخانه توانایی تولید تمام استانداردهای جهانی تعریف شده برای فولاد را دارد، اظهار داشت: عملیات احداث گام دوم این کارخانه (میدا) از دی ماه 95 آغاز شده و در حال حاضر حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر پروژه روهینا جنوب افزود: این کارخانه سومین کارخانه ای است که توسط شرکت دانیلی ایتالیا در دنیا در حال نصب و راه اندازی است زیرا تکنولوژی آن انحصاری این کشور است.
وی با بیان اینکه در گام دوم هدف تولید شمش و در گام سوم هدف تولید کلاف می باشد، گفت: برای گام نخست در خط ریبار 450 هزار تن میلگرد در سال در سایزهای هشت تا 40 میلیمتر در حال تولید است.
خرمپور افزود: در گام دوم تلاش می شود خط میدا اردیبهشت ماه سال آینده بهره برداری شود که با راه اندازی آن 450 هزار تن میلگرد از هشت تا 32 میلیمتر تولید می شود.
وی اضافه کرد: در گام سوم که در مرحله عقد قرارداد است و عملیات اجرایی آن اوایل سال 98 آغاز و نیمه دوم سال 99 تمام می شود نیز حدود 450 هزار تن کلاف از سایز پنج تا 16 میلیمتر تولید می شود.
مدیر پروژه روهینا جنوب گفت: با بهره برداری از گام سوم، تولید فولاد روهینا دزفول به 900 هزار تن انواع میلگرد و کلاف در سال خواهد رسید.
وی ادامه داد: مجتمع فولاد روهینا دزفول یکی از بزرگترین مجتمع های تولید محصول نهایی را تولید می کند و جزو معدود کارخانه هایی است که در ایران قابلیت تولید کلاف را خواهد داشت.
خرمپور افزود: برای راه اندازی گام نخست(خط ریبار) کارخانه فولاد دزفول 50 میلیون یورو با ارزش ریالی 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه 150 میلیارد یورو با ارزش ریالی یکهزار میلیارد ریال در فاز دوم هزینه خواهد شد، گفت: در خط تولید ریبار در حال حاضر برای 250 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شد و در ادامه حدود 50 نفر دیگر بر اساس نیاز بازار به آنها اضافه شده است.
وی افزود: با راه اندازی خط میدا نیز 700 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد ضمن اینکه به صورت غیرمستقیم نیز چندین برابر این تعداد اشتغالزایی خواهد شد.
مدیر پروژه فولاد روهینا جنوب اظهار داشت: روازنه حدود 90 تریلر محصول از شرکت خارج و حدود 90 تریلر مواد اولیه وارد کارخانه می شود که این نشانه اشتغالزایی است.
وی افزود: لوازم یدکی و اقلام مصرفی این کارخانه از دزفول تهیه می شود و همین موضوع باعث شده فروشگاه هایی اقدام به عرضه این محصولات به کارخانه شوند که در اشتغال غیرمستقیم آنها موثر بوده است.
خرمپور درخصوص مشکلات اقتصادی کنونی کشور نیز گفت: با توجه به راه اندازی کارخانه های زیادی برای تولید میلگرد در کشور اگر هدف ما از احداث کارخانه غیر از صادرات بود با مشکل برمی خوردیم.
وی افزود: تولیدات کارخانه فولاد دزفول به کشورهای عراق، میانمار، مالزی و کشورهای آفریقایی صادر می شود و به دنبال این هستیم که با اخذ استانداردهای جهانی به کشورهای اروپایی نیز محصولات را صادر کنیم.
وی با بیان اینکه تولیدات با کیفیت روهینا جزو گران ترین میلگردهای کشور هستند، اظهار داشت: کشوهای مقصد صادرات نیز تاکنون رضایت کامل را از محصولات داشته اند بطوریکه هفته گذشته با یکی از کشورهای مقصد صادرات قرارداد ثابت ماهانه امضا شد که این موضوع نشان از اطمینان کشورهای خارجی به محصولات تولیدی فولاد دزفول است.

** 95 درصد نیروهای کارخانه فولاد دزفول بومی هستند
مدیر پروژه فولاد روهینا جنوب درخصوص اشتغال نیروهای این کارخانه نیز گفت: اجرای هر کدام از عملیات های عمرانی این کارخانه نیازمند یک تیم است تا بعد از نصب کارخانه به طور کامل به مرحله تولید مستمر برسد.
وی افزود: این نیروها از طریق شرکت های پیمانکاری به کار گرفته می شوند ولی بعد از رسیدن به مرحله تولید و اتمام قرارداد شرکت های پیمانکاری نیروهای اصلی از طریق برگزاری آزمون انتخاب می شوند که اگر توانایی ادامه کار را داشته باشند تا سن 30 سال به کار گرفته می شوند.
وی با بیان اینکه قرارداد پیمانکاری برخی کارگران به اتمام رسیده و در واقع هیچ کارگری با آغاز مرحله تولید اخراج نشده است گفت: بیش از 95 درصد نیروهای مجتمع فولاد روهینا دزفول بومی بوده و از طریق آزمون جذب شده اند.
خرم پور افزود: دزفول یک شهر غیرصنعتی است و بیشتر در حوزه کشاورزی فعال است لذا نیروی متخصص کافی در حوزه صنعت فولاد ندارد لذا پنج درصد نیروها با توجه به نیاز کارخانه از بین افراد غیربومی با سابقه کار بالا و سابقه نصب و راه اندازی کارخانه جذب شده اند.
وی اظهار داشت: برای خط میدا آزمونی برای جذب حدود 280 نفر در دزفول برگزار شده که نخستین شرط آن بومی بودن است و از هفته آینده مصاحبه های این آزمون استخدامی انجام خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد