سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آب آشامیدنی آبادان همچنان شور و بد مزه است

آبادان - ایرنا - میزان شوری آب در شبکه آب آشامیدنی شهرستان آبادان از روز یکشنبه تاکنون همچنان بالاست و این مشکل گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایرنا با شکسته شدن خط دوم طرح آبرسانی غدیر در روز یکشنبه میزان شوری آب در شبکه توزیع آبادان به چهار هزار و 500 میکرو موس حدود چهار برابر حد مجاز رسید که این میزان شوری در دومین روز به رقم سه هزار میکرو موس کاهش یافته اما همچنان آب آشامیدنی در این شهرستان شور و بد مزه است.
مدیر آب و فاضلاب آبادان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا علت افت کیفیت آب آشامیدنی در این شهرستان را شکستگی خط دوم طرح آبرسانی غدیر در منطقه قیصریه عنوان کرد و گفت: شکستگی ترمیم شده و میزان شوری آب از چهار هزار و 500 میکروموس به سه هزار کاهش یافته است.
علیرضا خلیلی نیا افزود:پیش بینی می شود از عصر امروز سه شنبه میزان شوری آب در آبادان به زیر 2 هزار و 500 میکروموس کاهش یابد.
وی بیان داشت:قطعی آب ناشی از تعمیر شکستگی خط دوم غدیر باعث شد تا 70 هزار متر مکعب از آب رودخانه بهمنشیر با شوری بیش از 10 هزار میکروموس با آب شبکه آبرسانی غدیر مخلوط شود که این امر شوری آب شبکه آبرسانی آبادان تا چهار هزار و 500 میکروموس را در پی داشت.
به گزارش ایرنا از ساعت 16 عصر یکشنبه آب مناطقی از شهر آبادان از جمله بلوار ولایت، ذوالفقاری، سده، احمد آباد و شطیط قطع و شوری آب در مناطق همچون کوی بهار، کوی فرهنگیان افزایش یافت. افت فشار و قطع آب در مناطق مختلف شهر آبادان در روز دوشنبه تا بامداد روز سه شنبه نیز رخ داد.
در شرایط عادی روزانه 140 هزار متر مکعب آب از خط غدیر وارد شبکه آب آبادان می شود.
شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی شبکه آبرسانی فاز 2 طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان به پنج هزار میکروموس نیز رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد