سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مراجعه 86 خوزستانی به بیمارستان در پی باران و گردوغبار

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 86 نفر با عارضه تنفسی همزمان با نخستین بارندگی پاییزی و وقوع همزمان گرد و غبار از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه، به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند.

فرهاد حمزه لویی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 49 نفر با مشکل تنفسی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند که 44 نفر سرپایی درمان شده و پنج نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین 37 نفر به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در شهرستان ها مراجعه کردند که 35 نفر سرپایی درمان شدند و 2 نفر زیرمراقبت بیشتر قرار گرفته و بستری شدند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر پارسال، 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.

18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده های گیاهی به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده های گیاه کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد