سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سقوط سنگین سهام سعودی

کد خبر: ۸۴۲۹۰۹          

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹ 15 October 2018

تهدید ترامپ مبنی بر احتمال تنبیه شدید دولت سعودی، سهام این کشور با سقوط سنگینی روبرو شد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، عصر یکشنبه، پس از این‌که ترامپ تهدید کرد در صورتی که ریاض فرمان قتل روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست، جمال خاشقجی را صادر کرده باشد، عربستان را به شدت تنبیه خواهد کرد، سهام این کشور با سقوط سنگینی روبرو شد.

طبق گزارش رویترز، سهام این کشور طی ۲ ساعت ۷ درصد سقوط کرد. این بدترین سقوط سهام عربستان از دسامبر ۲۰۱۴ تا کنون است. آسوشیتدپرس هم این سقوط سهام را گزارش داد اما مقدار آن را ۶ درصد اعلام کرد. ساعات کار بازارهای مالی عربستان از ۱۰ صبح تا ۳ عصر به وقت محلی و در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه است.

سقوط سنگین سهام پس از آن انجام شد که ترامپ وعده داد در صورت دست داشتن عربستان در مرگ روزنامه‌نگار واشنگتن پست، پاسخ سختی به این کشور بدهد. رییس‌جمهور آمریکا گفت: در مورد این پرونده مسئله‌ای وحشتناک و مشمئزکننده‌ای وجود دارد. ما تا آخر این مساله را روشن خواهیم کرد و مجازات سختی هم در کار خواهد بود.

خاشقجی که منتقد ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان و خانواده سلطنتی بود، آخرین بار در ۲ اکتبر در حال ورود به سفارت عربستان در ترکیه دیده شد. او به دنبال گرفتن مدارکی برای ازدواج قریب‌الوقوع خود از این سفارت بود.

ترکیه می‌گوید این روزنامه‌نگار، داخل سفارت عربستان شکنجه شده، به قتل رسیده و تکه‌تکه شده است.

عربستان این اتهامات را رد کرده است.

در واکنش به این اتفاق، بسیاری از افراد مهم و رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان که به زودی برگزار می‌شود، شرکت نمی‌کنند.

واشنگتن پست یک تبلیغ تمام صفحه را به اعتراض به این اقدام تخصیص داد که نوشته بود؛ از این مساله نمی‌گذریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد