سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نباید از خوزستان سیمای پرخاشگری و خشونت به کشور مخابره شود

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم مناطق حاشیه نشین گفت: نباید آنچه از سیمای خوزستان به کشور مخابره می شود، سیمای پرخاشگری و خشونت باشد زیرا در نوع نگاه به استان و تعامل با خوزستان تاثیرگذار است و موجب دوری از خوزستان می شود.

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه دانش آموزان مطالبه گر مناطق حاشیه نشین اهواز که امروز (۱۹ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است بسیاری در مورد مسائل و مشکلات صحبت کنند اما زبان دانش آموزان زبان صدق و اخلاص است.

وی تصریح کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان کارهای جدیدی در حوزه اجتماعی شروع کرده و روش‌های جدیدی اتخاذ کرده‌اند که در خوزستان سابقه نداشته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید جهت رشد بذرهای کاشته شده کمک کنیم تا مردم به روش منطقی مطالبات خود را پیگیری کنند.

شریعتی گفت: نباید آنچه از سیمای خوزستان به کشور مخابره می شود، سیمای پرخاشگری و خشونت باشد زیرا در نوع نگاه به استان و تعامل با خوزستان تاثیرگذار است و موجب دوری از خوزستان می شود.

شریعتی تصریح کرد: ممکن است دغدغه و مشکلات داشته باشیم اما باید نحوه مطالبه گری صحیح باشد. البته شاید ایراد از ما باشد زیرا فن ارتباط گیری را یاد نگرفته ایم تا به دانش آموزان آموزش دهیم و در این زمینه کارهای زیرساختی نکرده ایم.

وی با بیان اینکه با تعمیم و گسترش روش های صحیح به تدریج نحوه مطالبه گری را می آموزیم، گفت: به دلیل اینکه نحوه های ارتباط گیری را در رده های مختلف یاد نگرفتیم، روش مطالبه گری صحیح را نمی دانستیم و مطالبه گری به خشونت تبدیل شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر جلسات با دانش آموزان مطالبه گر به هیچ نتیجه ای هم نرسد همین که موجب آموزش مطالبه گری شود کار ارزشمندی محسوب می شود زیرا تا آخر عمر یاد گرفته اند چگونه حقوق خود را مطالبه کنند.

شریعتی با تاکید بر لزوم  گسترش آموزش مطالبه گری به دانش آموزان، گفت: اگر این دانش آموزان می خواهند در جامعه زندگی شرافتمندانه ای داشته باشند باید نحوه ارتباط گیری و روش های دموکراتیک در جامعه مردم سالار را یاد بگیرند و در مسیر صحیح حرکت کنند.

وی با بیان اینکه روشهای غیرمنطقی در یک جامعه مردم سالار راه به جایی نمی برد، گفت: جامعه مردم سالار روشهای مدنی دارد.

استاندر خوزستان تصریح کرد: دانش آموزانی که روشهای صحیح مطالبه گری را یاد گرفته اند باید آموخته های خود را به اطرافیانشان آموزش دهند.

شریعتی با اشاره به مشکلات منطقه "ملاشیه" اهواز، گفت: در جلسه ای که در روز عید فطر در منطقه ملاشیه تشکیل شد، مردم عمده مشکلات خود را سیستم فاضلاب عنوان کردند که همان زمان برنامه ریزی ها در این زمینه انجام و پروژه هایی اجرا شد. قبل از انجام پروژه ها یک چهارم ملاشیه سیستم فاضلاب داشت که کارهایی انجام شد و باید پروژه های در حال انجام تکمیل شوند.

وی افزود: همچنین انجام پروژه ایستگاه پمپاژ در این منطقه به علت وجود معارض به تاخیر افتاد و همچنین با تورم روبرو شد و اعتبار پیش بینی شده دو یا سه برابر شد که باید در دستور کار قرار بگیرد و در مدت معین پایان یابد. همچنین باید طرح کوتاه مدتی برای ساماندهی آب این منطقه ارائه شود.

استاندار خوزستان با اشاره به کارهایی که در یک سال گذشته در منطقه ملاشیه انجام شده است، تصریح کرد: ایجاد مرکز فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان، پایگاه خدمات اجتماعی بهزیستی، دفتر تسهیل گری و توسعه محلی، احداث کلانتری ملاشیه و نمایشگاه دائم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی برخی از کارهایی هستند که در این منطقه انجامشده است. همچنین به علت وسعت منطقه ملاشیه دفتر دوم تسهیل گری و توسعه محلی در این منطقه تاسیس خواهد شد. کتابخانه ملاشیه نیز تا پایان سال تجهیز می شود و  بازماندگان از تحصیل شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده خواهند شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای مناطق حاشیه نشین از جمله ملاشیه بورس تحصیلی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امتحاناتی در این مناطق برگزار می شوند و هزینه یک سال تحصیل کسانی که در این  امتحانها نمره قبولی به دست بیاورند را پرداخت می کنیم.

شریعتی گفت: در حال حاضر بورس تحصیلی برای یک هزار نفر در سطح استان خوزستان پیش بینی شده است اما تلاش می کنیم با کمک خیرین این تعداد به  دو تا سه هزار نفر افزایش یابد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید تا یک ماه دیگر مدارس ملاشیه به وسایل ورزشی تجهیز شوند، تصریح کرد:  همچنین مقرر شده است سالن بدنسازی بانوان در منطقه ملاشیه و یک  استخر برای استفاده زنان و مردان احداث شود.

وی همچنین باید برنامه های فرهنگی برای بانوان این منطقه در دستور کار قرار بگیرد، عنوان کرد: باید دختران این منطقه با شورای بانوان شرکت  برق جلسه ای برگزار کنند و نقاطی را که مشکل روشنایی دارند، مشخص کنند تا کارهای لازم انجام شوند. همچنین  باید مدارسی که در این منطقه نیاز به نوسازی دارند مشخص و تا چند ماه آینده تجهیز شوند.

شریعتی بیان کرد: آسفالت خیابانهای فرعی این منطقه نیز انجام شده است اما آسفالت خیابان اصلی که چهره منطقه را تغییر می دهد باقی مانده است که باید بعد از اتمام پروژه فاضلاب، آسفالت خیابان اصلی ملاشیه نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتباراتی برای نهالکاری در منطقه عین 2 و ملاشیه اختصاص خواهد یافت و شهرداری نسبت به نگهداری از این نهالها متعهد است، گفت: در احداث پارک در این منطقه به شهرداری کمک خواهیم کرد. در حال حاضر به علت نبود زمین در این منطقه در قطعه زمینی که در کنار فرهنگسرا قرار دارد، پارک احداث می شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد