سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهترین شاسی‌ بلندهای جهان در سال ۲۰۱۸ +عکس

خودرو نمایه

در این مطلب، ۱۰ شاسی‌بلند برتر سال ۲۰۱۸ از نظر وب‌سایت موتوروان معرفی می‌شوند؛ ۴ خودروی این فهرست، آمریکایی هستند.

به گزارش مشرق، فروش خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور در بازار جهانی بسیار افزایش یافته است به طوری که برخی خودروسازان مانند فورد، مدل‌های سدان را از سبد محصولات خود حذف و با نمونه‌های شاسی‌بلند جایگزین کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ نیز خودروهای شاسی‌بلند زیادی در بازار موجود هستند. به ‌تازگی نویسندگان وب‌سایت موتور1 حدود ۵۰ خودروی کراس‌اور و شاسی‌بلند را بررسی کرده‌اند؛ و از بین تمام این خودروها، ۱۰ مدل که بالاترین امتیاز را در بخش‌های مختلف دریافت کرده‌اند و ارزش خرید بالایی دارند،

به عنوان فهرست نهایی انتخاب شده‌اند. امتیازاتی که به این خودروها داده شده در ۷ بخش مختلف بوده و البته هر خودرو با توجه به کلاس و وزن مورد بررسی قرار گرفته است. در این فهرست می‌توان انواع خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند را مشاهده کرد. فاکتورهایی که در این بررسی در نظر گرفته شده‌اند، کمی متفاوت با خودروهای سدان یا عادی هستند. برای مثال توانایی یدک کشی یکی از فاکتورهای مهم در خودروهای شاسی‌بلند یا کراس‌اور است اما شاید در یک خودروی سدان چندان اهمیتی نداشته باشد.

شاخص‌های در نظر گرفته شده در انتخاب این ۱۰ خودروی شاسی‌بلند شامل قیمت، طراحی خارجی و داخلی، راحتی کابین، تکنولوژی‌های به کار رفته‌، هندلینگ و توانایی‌های حرکتی، امکانات ایمنی و هزینه‌ی نگهداری و مصرف سوخت هستند. همچنین برای اینکه انتخاب خودرو در این فهرست برای خریداران راحت شود، خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند همه‌ با همان ۷ شاخص مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما ممکن است از نظر قیمتی و ابعاد با یکدیگر تفاوت‌های چشمگیری داشته باشند. در ادامه همراه زومیت باشید تا فهرست ۱۰ شاسی‌بلند برتر سال ۲۰۱۸ را که توسط وبسایت Motor1 انتخاب شده است، بررسی کنیم.

۱۰- جی‌ام‌سی آکادیا 

نمره: ۶/۱۰

خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط تنوع بسیار بالایی دارند و آپشن‌های آن‌ها نیز نسبتاً زیاد است. در این بین، جی‌ام‌سی آکادیا یکی از بهترین کراس‌اورهای  لوکس بازار آمریکا محسوب می‌شود. طراحی این خودرو در مدل ۲۰۱۸ و فناوری‌های به کار رفته در آن، در سطح خوبی قرار دارند. برای مثال آکادیا مجهز به یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیای خود است که عملکرد و سرعت پاسخگویی خوبی نیز دارد. کار کردن با منوهای این نمایشگر راحت بوده و GMC از گرافیک خوبی برای آیکون‌ها استفاده کرده است. از دیگر امکانات استاندارد این خودرو اپل کار پلی و اندروید اتو هستند؛ امکان استفاده از 4G LTE هم در این مدل  آمریکایی وجود دارد.

۹- فولکس واگن اطلس 

امتیاز: ۶.۵/۱۰

خرید فولکس واگن اطلس انتخاب بسیار مناسبی است و این خودرو را باید یکی از بهترین شاسی‌بلندهای هفت نفره‌ی موجود در بازار دانست. در فولکس واگن اطلس، سازنده تمرکز زیادی روی فناوری‌های جدید کرده است. برای مثال روی کنسول مرکزی یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی نصب شده است و صفحه نشان‌ دهنده‌های مقابل راننده نیز از نوع دیجیتالی بوده و یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده به چشم می‌خورد. از نظر ایمنی نیز، اطلس خودرویی بسیار مجهز و کامل بوده و به انبوهی از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال مجهز شده است. رانندگی با اطلس لذت بخش است و سواری خوبی را ارائه می‌دهد. بالاترین مدل این خودرو به یک پیشرانه‌ی V6 با حجم ۳.۶ لیتر مجهز است که می‌تواند ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند.

بیشترین گشتاور این خودرو، در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید که نشان‌ دهنده‌ی راندمان بالای پیشرانه است. از دیگر مزایای فولکس واگن اطلس توانایی یدک کشی تا وزن ۲.۵ تن است، ضمن اینکه خریداران می‌توانند این خودرو را به همراه سیستم چهار چرخ محرک خریداری کنند. فولکس واگن اطلس را باید انتخابی خوب برای خانواده‌های پرجمعیت  دانست و بدون شک توانایی‌های یک مینی ون با توانایی‌های یک شاسی‌بلند در این مدل ترکیب شده است.

۸- ولوو XC40 

امتیاز: ۶.۵/۱۰

با اینکه ولوو XC40 کوچکترین خودروی این فهرست است اما یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار خودروهای شاسی‌بلند مدرن به شمار می‌رود. این محصول سوئدی از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند و در داخل آن یک نمایشگر ۹ اینچی لمسی به شکل تبلت مانند قرار دارد؛ این نمایشگر را باید بزرگ‌ترین نمایشگر در بین خودروهای شاسی‌بلند دانست. از نظر ایمنی، ولوو مثل همیشه با دست پر به میدان آمده و به امکانات ایمنی زیادی همچون سیستم پیشگیری از تصادف، رادار بین خطوط و سیستم هشدار خودروی پشت سری مجهز شده است. یکی دیگر از دلایل فروش خوب XC40، طراحی ظاهری چشم نواز آن است؛ طراحی بدنه‌ی XC40 کاملا سوئدی بوده و از خطوط تیز و صاف در آن استفاده شده استم. از این نظر به خوبی می‌توان کراس‌اور لوکس ولوو را از بزرگان این کلاس همانند آئودی Q3، بی‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA مقایسه کرد و حتی در بسیاری از مواررد، نسبت به رقبای خود برتری هم دارد. در مجموع باید گفت، طراحی ولوو XC40 به گونه‌ای است که بیش از رقبای خود جلب توجه می‌کند.

۷- تویوتا هایلندر 

امتیاز: ۶.۵/۱۰

مدل فعلی تویوتا هایلندر از سال ۲۰۱۴ در بازار حضور دارد و تویوتا برای سال ۲۰۱۸ تنها برخی بهینه‌سازی‌های جزئی در این خودرو انجام داده است. البته قدیمی بودن هایلندر به معنی بسته بودن دست تویوتا نیست بلکه تویوتا هایلندر یکی از انتخاب‌های بسیار خوب در این کلاس است. هایلندر در بخش ایمنی به صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety Sense  تویوتا مجهز شده است. قیمت پایه‌ی این خودرو نیز از ۳۱ هزار ۲۳۰ دلار در تیپ LA آغاز می‌شود و در بالاترین مدل که Limited Platinum نام دارد، به ۴۵ هزار و ۴۰۰ دلار می‌رسد. اگر بخواهیم از هایلندر یک ایراد بگیریم باید به سیستم مالتی مدیای این خودرو اشاره کرد؛ گرافیک منوهای آن کمی قدیمی است و از اپل کار پلی و اندروید اتو هم خبری نیست.اما  هایلندر یکی از قدیمی‌ترین‌های این فهرست است که همچنان خرید آن توجیه دارد و انتخاب بدی به شمار نمی‌رود.

۶- سوبارو اسنت 

امتیاز: ۶.۸/۱۰

سوبارو را باید خودروسازی دانست که همچنان توانایی غافلگیر کردن مشتریان خود را دارد و مدل هفت نفره‌ی ASCENT نیز دقیقاً مدلی با همین مشخصات است. عرضه‌ی اسنت را باید حرکتی قابل‌توجه از سوی سوبارو برای وارد شدن به بازار خودروهای شاسی‌بلند بزرگ دانست. همانند سایر محصولات این خودروساز، اسنت نیز از نظر حرکتی خودروی بسیار توانا و قابل توجه است و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری این خودرو می‌تواند ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. جالب است بدانید که گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی این خودرو بیشتر از گشتاور تولید پیشرانه‌های شش سیلندر فولکس واگن اطلس و شورلت تراورس است. سوبارو همچنین پکیج EyeSight را در مدل اسنت عرضه می‌کند که مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی است. این پکیج شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز خودکار پیشگیر از تصادف، رادار بین خطوط و سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم رانندگی بین خطوط می‌شود. پکیج EyeSight روی تمامی مدل‌های اسنت به صورت استاندارد موجود است که نکته‌ی مهمی برای خریدار محسوب می‌شود.

۵- نیسان مورانو 

امتیاز: ۷/۱۰

نیسان مورانو از نظر طراحی یکی از بهترین و محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای بازار بوده و طراحی ظاهری آن در برابر مدل‌های رقیب، کاملاً متفاوت است. اما این طراحی مدرن مانند فناوری‌های به‌روز آن، همچنان مشخصه‌هایی دارد که مورد توجه خریدارن قدیمی شاسی‌بلندها است. مورانو به صورت استاندارد به یک نمایشگر ۸ اینچی به همراه سیستم رهیاب ماهواره‌ای مجهز شده است و در پنل پشت فرمان از یک نمایشگر ۷ اینچی بهره‌ می‌برد. در بخش گرافیکی نیز موضوع خاصی وجود ندارد و نه می‌توان این خودرو را برترین دانست و نه به آن ایرادی وارد کرد اما، اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد در این خودرو یافت می‌شوند.

۴- بیوک انکلیو 

امتیاز: ۷/۱۰

طراحی بیوک انکلیو (Enclave) را باید تلفیقی از یک طرح مدرن و ساده دانست؛ اما دیدن این مدل در بین ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۱۸ تعجبی ندارد؛  انکلیو نه‌تنها امتیاز بسیار بالایی را در بخش طراحی داخلی دریافت می‌کند بلکه وضعیت آن در بخش امکانات ایمنی و فناوری‌های رفاهی هم بسیار خوب است. بیوک در این مدل از یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی به همراه اپل کار پلی و اندروید اتو استفاده کرده و امکانات ایمنی استاندارد نیز در نسخه‌ی پریمیوم در حدی است که بتوان آن را در حد رقبای خود قرار داد. عملکرد کلی بیوک انکلیو به حدی خوب است که می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند و اگر از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید شاسی‌بلندهای آمریکایی توانایی رقابت با شاسی‌بلندهای ژاپنی را ندارد با دیدن بیوک انکلیو نظرتان تغییر خواهد کرد.

۳- شورلت اکوئیناکس دیزل

امتیاز: ۷/۱۰

شاید فکر کنید که یک کراس‌اور جمع و جور دیزلی چندان خودروی جالبی نباشد اما شورلت اکوئیناکس، کراس‌اوری عادی است. این خودرو به یک پیشرانه‌ی توربو دیزل چهار سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر مجهز شده است که می‌تواند ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. توانایی یدک کشی این خودرو نیز حدود ۱۸۰۰ کیلوگرم است که یکی از بهترین‌ها در کلاس خود به شمار می‌رود. از نظر ایمنی نیز اکوئیناکس دیزلی خودروی خوبی به شمار می‌رود؛ شورولت پکیج‌های Confidence  و Convenience  را در این مدل عرضه می‌کند. این پکیج‌ها شامل سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار تصادف از جلو،‌سیستم خودروکار رانندگی بین خطوط،‌ سیستم هشدار انحراف از مسیر و سیستم کنترل فاصله با خودروی جلویی است. همچنین این کراس‌اور آمریکایی به سیستم هشدار دهنده‌ی مخصوص مجهز شده است که می‌تواند با لرزاندن صندلی راننده اخطار لازم را به راننده بدهد. شورلت اکوئیناکس دیزل را به دلیل برخورداری از پیشرانه‌ی دیزلی باید یکی از انتخاب‌های مناسب برای مسافت‌های طولانی دانست.

۲- ولوو XC60 

امتیاز: ۷/۱۰

ولوو XC60 یکی از بهترین خودروهای شاسی‌بلند است که به‌دلیل تجهیز شدن به سیستم مالتی مدیای جدید ولوو با نام Sensus Connect، می‌توان آن را از پیشرفته‌ترین خودروهای این کلاس هم دانست. در کابین این مدل همانند تسلا شاهد یک نمایشگر ۹ اینچی بزرگ با حالت نصب عمودی هستیم که به صورت استاندارد، به سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است. در بخش ایمنی نیز مانند هر ولووی دیگری XC60 امکانات بسیار کاملی دارد و یکی از بهترین خودروهایی است که در حال حاضر می‌توانید در بازار پیدا کنید. طرفداران مدل‌های هیبریدی می‌توانند مدل T8 این خودرو را خریداری کنند؛ مدل T8 به پیشرانه‌ی بنزینی و یک پیشرانه‌ی برقی مجهز شده است. خبر خوب این است که در مدل هیبریدی T8 امکان شارژ کردن‌ با استفاده از پریز برق نیز وجود دارد. از دیگر توانایی‌های مدل هیبریدی XC60 می‌توان به طی کردن ۳۰ کیلومتر در حالت تمام برقی دانست.

مصرف ترکیبی مدل هیبریدی این خودرو نیز بسیار خوب است و به ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد؛ پیشرانه‌ی ولوو XC60 زیبا،  ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

۱- فورد اکسپدیشن 

امتیاز: ۷.۲/۱۰   

         

بالاترین امتیاز را در فهرست موتور1، فورد اکسپدیشن ۲۰۱۸ دریافت کرده است. مدل جدید این خودرو تغییرات زیادی را بخش‌های بیرونی و داخلی تجربه کرده است، کیفیت ساخت و راحتی‌ آن در مقایسه با مدل‌های قبلی افزایش پیدا کرده و در مقایسه با شاسی‌بلندهای گران قیمت ارتقاء پیدا کرده است. فضای داخلی فورد اکسپدیشن یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است و فضای صندوق عقب آن در صورتی که صندلی‌های ردیف عقب را بخوابانید به ۳ هزار و ۴۰۴ لیتر می‌رسد. فورد اکسپدیشن به سیستم هوشمند فعال برای کاهش سر و صدای داخل و به صورت استاندارد به یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی با بهره‌گیری از اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز شده است. از دیگر امکانات این مدل آمریکایی باید به شاٰرژر بیسیم تلفن همراه اشاره کرد. فورد اکسپدیشن ۲۰۱۸ در بیشتر بخش‌ها توانست بالاترین امتیاز را بین خودروهای فهرست کسب کند و آن را باید به نوعی بهترین شاسی‌بلند سال ۲۰۱۸ دانست.

منبع: زومیت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد