سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شلمچه؛ مرز انحصاری تردد زائران اتباع خارجی / استقرار ۴۰۰ موکب

خبرگزاری فارس در نخستین بسته خبری خود به روند آمادگی مرز شلمچه برای میزبانی از زائران اربعین حسینی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، مرز بین‌المللی شلمچه در حد فاصل ۱۵ کیلومتری شهرستان خرمشهر قرار دارد و هر ساله در آستانه ایام اربعین حسینی میزبان خیل عظیمی از زائران و محبان امام حسین(ع) است.

به دلیل تردد روان، آرام و همراه با امنیت موجود در مرز شلمچه، هر ساله تعداد زیادی از زائران حسینی خود را از سراسر کشور به این مرز بین‌المللی می‌رسانند و رهسپار عتبات عالیات می‌شوند.

در این گزارش بر آن شدیم که به آخرین تمهیدات و امکانات فراهم شده برای خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه بپردازیم.

مرز شلمچه؛ تنها مرز انحصاری تردد زائران اتباع خارجی

مرز بین‌المللی شلمچه مانند سال گذشته علاوه بر میزبانی از زائران ایرانی، پذیرای زائران اتباع خارجی نیز است، اتباع خارجی برای تشرف به عتبات عالیات فقط باید به مرز شلمچه مراجعه کنند.

بر اساس گفته مسؤلان و با توجه به سال‌های اخیر، اتباع ۹۱ کشور جهان از طریق مرز زمینی شلمچه راهی زیارت عتبات عالیات می‌شوند.

استقرار دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران اربعین در مرز شلمچه

روز گذشته دستگاه‌های خدمت‌رسان به محوریت شهرداری خرمشهر به صورت رسمی برای خدمت به زائران اربعین حسینی در مرز بین‌المللی شلمچه مستقر شدند.

امسال ۴ استان و ۵ شهرستان معین امر خدمت‌رسانی را در مرز شلمچه دنبال می‌کنند، خدمت‌رسانی به زائران در دهه اول ماه صفر به محوریت شهرداری خرمشهر و در دهه دوم و سوم صفر به محوریت شهرداری تهران و شیراز خواهد بود.

استقرار ۴۰۰ موکب خدمت‌رسان به زائران اربعین در مرز شلمچه

تعداد مواکب برای اربعین ۹۷ در مرز شلمچه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند و بر همین اساس امسال ۴۰۰ موکب خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی در این مرز بین‌المللی مستقر خواهد شد.

همچنین برای بازگشت زوار از عتبات عالیات مواکب خدمت‌رسانی نیز فراهم می‌شود و علاوه بر آن حسینیه‌ها و مساجد خرمشهر با سامان‌دهی ستاد بازسازی عتبات عالیات خرمشهر اقدام به اسکان و پذیرایی از زوار خواهند داشت.

انتقال زائران با قطار ریل باس از خرمشهر به شلمچه

 قطار ریل باس خرمشهر از روز ۲۵ مهر به صورت رسمی امر انتقال زائران به مرز شلمچه را آغاز خواهد کرد، این قطار به صورت شبانه‌روزی و رایگان امر خدمت‌رسانی را انجام می‌دهد.

بر اساس تعداد و تراکم زائران اربعین حسینی، رام‌های قطار به پایانه راه‌آهن خرمشهر افزوده خواهد شد تا زائران با مشکل و فشردگی مواجه نشوند.

استقرار ۵۰۰ اتوبوس برای خدمت حمل و نقل بین جاده‌ای

برای تردد زائران اربعین حسینی تعداد ۵۰۰ اتوبوس در شهرستان خرمشهر مستقر خواهد شد تا خدمات حمل و نقل جاده‌ای را به صورت رایگان انجام دهند.

این حمل و نقل جاده‌ای با مشارکت شهرداری‌های استان معین به محوریت شهرداری خرمشهر خواهد بود.

انتقال زائران از بندر خرمشهر به بندر بصره

امسال زائران اربعین حسینی علاوه بر مرز زمینی، می‌توانند از طریق بندر دریایی خرمشهر به بندر بصره عراق تردد کنند.

بر همین اساس ۴ فروند کشتی کار انتقال زائران از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره و بالعکس را انجام خواهند داد.

استقرار روزانه بیش از ۶۰ نیروی بهداشتی در مرز شلمچه

امسال نیروهای بهداشتی تحت نظر مرکز بهداشت خرمشهر از روز ۲۸ مهر تا ۱۴ آبان با تعداد روزانه ۶۰ نفر برای انجام خدمات بهداشتی در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

کدگذاری و نظارت بر آب و یخ مصرفی، نظارت بر سیستم دفع فاضلاب و پسماندها و نظارت بر نحوه و محل‌های پخت نذورات و توزیع غذاهای توزیعی با نمونه گیری از تمام غذاها از جمله اقدامات بهداشتی در ایام اربعین خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد