سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جزییات جدید از حادثه تروریستی اهواز/ بیش از ۳۰ نفر در حادثه اهواز، قصور و کوتاهی کردند

کد خبر: ۶۶۳۵۰۷

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 04 October 2018

سیاست > مجلس - نامه نیوز نوشت: تصور اینکه این قضیه به مانور شباهت داشت، تصور مسخره‎ و نادرستی بود. زن و فرزند کشته می‎شدند ولی برخی تصور می‎کردند که این مانور است. این موارد، نکات فاجعه‌بار این جلسه بود. فیلمی که در مجلس پخش شد، بسیار ناراحت‌کننده بود.

 
 

اهواز شهری است که با بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری و آلودگی هوا به‌ویژه گردوغبار روبه‌روست. بنابراین آبستن هر حادثه‎ای است. به ویژه اینکه، مدیران کشور به مشکلات این شهر به‌صورت جدی توجه نکرده‌اند. در ارتباط با حادثه تروریستی در اهواز، «آرمان» با غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت گفت‌وگو کرده که در ادامه می‎خوانید.

در جلسه‎ غیرعلنی مجلس درباره حادثه تروریستی اهواز چه گذشت؟به طور کلی بحث امنیت به وزارت کشور مربوط می‎شود. گزارشاتی را در مورد حمله تروریستی اهواز ارائه کردند که باعث تاثر شد که حوزه امنیت اعم از وزارت اطلاعات و وزارت کشور آنگونه که باید به‌خوبی عمل نکردند. تروریست‎ها از پنج ماه گذشته، از فاصله 700متر مانده به جایگاه برگزاری مراسم، خانه‎ای را اجاره می‎کنند و در آنجا مستقر می‎شوند. در روز وقوع حمله تروریستی با خودرو خود حرکت می‎کنند و به جایگاه برگزاری مراسم می‎آیند. اتفاقاتی که روی داد بیانگر این مسائل بود که همه اقدامات امنیتی و همچنین تدابیر امنیتی انجام نشده بود و این قصوری دردناک است. شاید تصور می‎شود که کشور به دست خود اداره می‎شود و توجه خاصی به امنیت نمی‎شود؟ به نوعی آسودگی خاطر در وجود بسیاری مدیران کشور وجود دارد. این اتفاق به گونه‎ای بود که حتی وقوع این حادثه به ذهن آنها خطور نکرد. استان خوزستان، استانی است که مشکلات عدیده‎ای پس از جنگ دارد و انصافا به این استان بی‎توجهی شده است. این استان ذخایر بزرگ نفتی و گازی دارد اما با مشکلات بسیار بزرگی از جمله نرخ بیکاری بالا، مشکلات آبی، گردوغبار و... مواجه است که در نتیجه این استان را آبستن هر حادثه‎ای می‎کند. همگان شاهد هستند به‌رغم اینکه مسئولان امنیتی به استاندار و استان نیز گزارش کرده بودند مبنی بر اینکه پیش‎بینی آنها این است که در دهه دوم محرم اتفاقی به وقوع خواهد پیوست، ولی توجه خاصی نشد.

حادثه تروریستی در اهواز

یعنی گزارشی مبنی بر وقوع حمله تروریستی به مسئولان داده شده بود؟گفته شده بود که در دهه دوم محرم، گزارشات اطلاعاتی بیانگر این قضیه بود که اتفاقات تروریستی در اهواز رخ خواهد داد ولی در نهایت سهل‌انگاری شد و شورای تامین در آنجا به‌درستی عمل نمی‎کند و یا تشکیل جلسه نمی‎دهد و یا اگر جلسه‎ای تشکیل می‎دهد، مسئولان اصلی شرکت نمی‎کنند. فارغ از این اخبار باید اذعان داشت که هر فردی مسئولیت خود را دارد و هر نهادی نیز مسئولیت خاص خود را برعهده دارد. همچنین با انشاءا... و ماشاءا...گفتن اتفاق خاصی نمی‎افتد و کاری جلو نمی‎رود. در رابطه با اتفاق تروریستی در مجلس هم 20سند وجود دارد که قبل از وقوع حادثه مجلس، به نهادهایی که مسئول امنیت هستند و همچنین به دستگاه‎های اطلاعاتی اعلام شده بود که مجلس، ضربه‎پذیر است. اما در نهایت همگان شاهد بودند که آنقدر سهل‌انگاری شد و همچنین این مساله جدی گرفته نشد که در نهایت حادثه تروریستی در مجلس رخ داد. باید بدون تعارف و با شدت هر چه تمام‎تر با عاملان تروریستی برخورد کرد. اکنون بیشتر از 30نفر به دادگاه معرفی شدند، عزل شدند و در نهایت به مقام معظم رهبری معرفی شدند. بنابراین برای تصمیم‎گیری، بیشتر از 30نفر در حادثه تروریستی اهواز، قصور و کوتاهی کردند. برخی از این افراد نیز به فرماندهان ارشد خود معرفی شدند و همچنین گزارش کاملی خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شد، برای تصمیم‎گیری در مورد کسانی که ایشان باید تصمیم‎گیری کنند. در هر صورت باید با آنها قاطعانه برخورد شود تا درس عبرتی شود برای تمام مسئولانی که مسئول امنیت جان مردم هستند. تروریست‎ها تقریبا در 12دقیقه، هر اقدامی که توانستند را انجام دادند. جالب این است که برخی مسئولان تصور کردند که این اقدام تروریستی، بخشی از رژه و مانور است، یعنی برخی تا این اندازه پرت بودند.

چرا در مورد این حادثه، هیچ کس به ذهنش خطور نکرد که حمله تروریستی باشد؟چون ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد، قربانی تروریسم است. این نکته مهم را باید تمام مسئولان کشور به آن توجه کنند. ایران در صف اول مبارزه با تروریسم است و تاکنون نیز بیشترین هزینه مبارزه با تروریسم را در منطقه پرداخت کرده است. تعداد 12هزار نفر به دست منافقین در کشور ترور شدند. در نهایت این روند نیز ادامه دارد. ایران بالغ بر 17هزار نفر به انحاء مختلف کشته و شهید داده است. بنابراین مسئولان نباید این مساله را مطرح کنند که اتفاق تروریستی دیگری هرگز روی نخواهد داد. رصدهای اطلاعاتی و بررسی‎های اطلاعاتی ضعیف بوده است. در حین وقوع حادثه نیز، برخورد با تروریست‎ها بسیار ضعیف بود. به قناسه‎زن‌ها گفته شد که تیراندازی کنند ولی تیراندازی نکردند، با این گفته که اجازه ندارند تیراندازی کنند. پس به چه علت در پشت‌بام اسکان یافته بود؟ امکان ندارد که یک قناسه‎زن اجازه نداشته باشد. اگر در آن زمان، قناسه‌زن به تروریست‎ها تیراندازی می‎کرد کار به نوعی تمام شده بود. قناسه‎زن‎ها کوتاهی بسیاری داشتند و فرماندهی نیز تماس نگرفت که تیراندازی کنند. دیر متوجه شدند. اتفاق تلخی بود و نباید این تجربیات را کسب کنیم. 40سال برای کسب تجربه کافی نیست؟! برخی مسئولان کوتاهی کردند و همچنین کسانی که در جلسه شورای تامین غیبت داشتند و بی اطلاع از مصوبات بودند. از برخی نیز باید تقدیر شود. ار مسئول اطلاعات استان خوزستان باید تقدیر شود به دلیل گزارش بسیار خوب و همچنین پیش‎بینی‌های درست و اطلاعات درستی که ارائه داد. وی کار خود را انجام داد. همواره نباید به تنبیه فکر کرد. گزارش مسئول اطلاعات خوزستان در مجلس، مورد قدردانی نمایندگان و رئیس مجلس قرار گرفت.

سرپیچی برخی نیروها را در چه راستایی می‎توان ارزیابی کرد؟تصور اینکه این قضیه به مانور شباهت داشت، تصور مسخره‎ و نادرستی بود. زن و فرزند کشته می‎شدند ولی برخی تصور می‎کردند که این مانور است. این موارد، نکات فاجعه‌بار این جلسه بود. فیلمی که در مجلس پخش شد، بسیار ناراحت‌کننده بود.

چرا از فعالیت گروه تروریستی الاحوازیه و گروه‌های مشابه جلوگیری نشده است؟خانواده‎های این تیم تروریستی در حال همکاری با داعش بودند و یکی از اعضای این خانواده، سال گذشته به هلاکت رسید. چرا این خانواده، رها شده بود که دو برادر آن فرد و از اعضای این خانواده در حمله تروریستی اهواز حضور داشتند؟ این سوالات بی‎پاسخ مانده است. ایرادی ندارد که درجات برخی گرفته شود و یا عزل شوند. قوه قضائیه با اشد مجازات با قاصران برخورد کند. از سپاه هم به‌خاطر پرتاب موشک به مقر تروریست‎ها باید تشکر کرد. این پرتاب موشک، عطسه سپاه بود.

گفته شد در ورزشگاه، 500دوربین گذاشته شده که خانم‌ها را شناسایی کنند! پس چرا در مراسم رژه نظامی، برخی مسائل امنیتی نادیده گرفته شد؟دلمشغولی‎هایی که برای برخی مسئولان کشور ایجاد شده است، دلمشغولی‌های اصلی کشور نیست. اولویت مردم امنیت است. رفتن چهار نفر خانم به ورزشگاه، به هیچ بخش از کشور، آسیبی نمی‎رساند. باید برای خانم‎ها برنامه داشت. برای ورزشگاه‎ها، 500دوربین برای شناسایی خانم‌ها و آقایان قرار داده شده است ولی برای امنیت مردم و منطقه، در خیابان‎ها به فاصله 200متر دوربین قرار داده نشد. درصد بالایی موافق حضور زنان در ورزشگاه هستند. بنده نیز موافق حضور زنان در ورزشگاه هستم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد