سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نفت‌مسجدسلیمان؛ حکایت یک شهر و چند شهردار!

 در حالی‌که هشت هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور سپری شده است ولی باشگاه نفت‌مسجدسیلمان هنوز موفق به انتخاب مدیرعامل یا سرپرستی ثابت نشده است.
 
به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، زمانی‌که نفت‌مسجدسلیمان مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، این شهر حال و هوای عجیبی داشت و مردم خوشحالی غیرقابل وصفی داشتند ولی اکنون که هشت هفته از لیگ برتر سپری شده است و باشگاه از نظر مدیریتی به ثبات نرسیده و نتایج قابل قبول نیست، تنها نگرانی است که پیش‌روی مردم مسجدسلیمان قرار دارد.

 با لیگ برتری شدن نفت و با توجه به سابقه قبلی این تیم در لیگ برتر و مشکلاتی که از آن زمان همچنان گریبان‌گیر این باشگاه بود، این نگرانی وجود داشت که نفتی‌ها در لیگ هجدهم نیز با مشکلات بسیاری مواجه شوند و نتوانند به ثبات برسند، موضوعی که با گذشته هشت هفته از لیگ برتر بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفته است.
 
با ورود نفت به لیگ برتر کشور براساس قانونی غیرمنصفانه و عجیب، دیگر بودجه این تیم مانند زمان حضور تیم در لیگ یک نبود و ساختار مدیریتی این باشگاه نیز نسبت به لیگ یک دستخوش تغییرات بسیار قرار گرفت که براساس جلسه‌ای که پیش از آغاز لیگ برتر در استانداری خوزستان گرفته شد، کیوان بابادی به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و به سازمان لیگ و فدراسیون نیز معرفی شد تا امور این باشگاه برای حضور در لیگ برتر پیگیری شود.
 
اما پس از گذشت سه چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر اختلاف نظرات در هیات‌مدیره این باشگاه مشکل‌ساز شد؛ برخی  از اعضا با حضور بابادی در باشگاه موافق بودند و برخی دیگر نه. بابادی هم زمانی‌که اختلاف نظرات به اوج خود رسید، استعفا داد و باشگاه پیمان مولایی را به عنوان سرپرست جدید انتخاب کرد اما پس از چند روز بابادی عنوان کرد که برخی از مسوولان از او خواسته‌اند که به باشگاه برگردد و به کار خود ادامه دهد که او هم به باشگاه برگشته است ولی برخی از اعضا به دلیل عدم حضور بابادی در باشگاه، همچنان مولایی را سرپرست می‌دانستند تا این‌‌که روز شنبه، هفتم مهرماه در حالی که بابادی همچنان به سرپرستی این باشگاه تاکید داشت، اعضای هیات مدیره، نصیریان‌دوست را به عنوان سرپرست جدید باشگاه اعلام کردند.
 
اکنون سوال این‌ است که چه کسی در باشگاه نفت مسوول است و بالاخره سرپرست کیست؟ این همه بلاتکلیفی و اختلاف‌نظر برای چیست؟ آیا عده‌ای نمی‌خواهند نفت جان بگیرد و لبخند بر لب این مردم نقش ببندد؟

به نظر می‌رسد اختلاف‌نظرات موجود آن‌چنان این باشگاه را دچار سردرگمی کرده که از هدف اصلی خود که حفظ تیم در لیگ برتر است، دور شده و همین نیز باعث کسب نتایج دور از انتظار و ضعیف نفت بوده است تا جایی که هواداران نفت‌مسجدسلیمان ناامیدتر از قبل شده‌اند و معتقدند که نفت راه خوبی را در پیش نگرفته است و نمی‌تواند در این مسیر به سرانجام برسد.   

نفت‌مسجدسلیمان اکنون از نظر ساختار مدیریتی دچار مشکلات بسیاری است و اگر طی هفته‌های پیش‌رو نتواند به ثبات مدیریتی برسد، شاید باید منتظر اتفاقات ناخوشایندتر در این باشگاه و تیم بود، اتفاقاتی که باعث شود نفت در قعر جدول بماند و مردم مسجدسلیمان نتوانند روزهای خوبی را با این تیم تجربه کنند.

پس از صعود نفت به لیگ برتر و حضور چهار تیم از خوزستان در لیگ برتر، صحبت‌ها‌ی مسوولان نوید روزهای خوب برای خواستگاه فوتبال کشور بود و این امید می‌رفت که فصل جاری فصلی متفاوت برای خوزستانی‌ها باشد، چیزی که تاکنون محقق نشده است و حال این روزهای نفت و دیگر نمایندگان خوزستان، گواه این موضوع است.

باتوجه به شرایط فعلی نفت به نظر می‌رسد مسوولان خوزستان نباید بیش از این دست روی دست بگذارند تا  باشگاه نفت‌مسجدسلیمان بیش از این، از راه اصلی خارج شده و به بیراهه برود. مردم خوزستان که با فوتبال عجین شده‌اند و امسال نیز برای اولین بار چهار نماینده در لیگ حرفه‌ای فوتبال دارند، خواستار حفظ چهار سهیمه خود هستند و همین مسوولیت مسوولان خوزستانی را بیش از پیش کرده است. باید دید در ادامه حمایت این مسوولان از تیم نفت‌مسجدسلیمان بیشتر می‌شود و این باشگاه به ثبات مدیریتی می‌رسد یا همین مسوولان تنها نظاره‌گر روند نزولی این تیم خواهند بود.

نفت چهار سال پیش نیز به لیگ برتر راه پیدا کرد ولی عمر حضورش در این رقابت‌ها تنها یک فصل پر فراز و نشیب و بسیار سخت بود و حالا مردم مسجدسلیمان نمی‌خواهند دوباره آن تراژدی تلخ تکرار شود.

یادداشت: پریسا زنگنه منش، ایسنا خوزستان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد