سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

با سقوط نرخ دلار، در بازار خودرو همه فروشنده شدند

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: به دلیل سقوط قیمت دلار در بازار آزاد همه در بازار خودرو فروشنده شده‌اند اما خریداری وجود ندارد.

 سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی بین ۱.۵ تا ۱۲ میلیون تومان و قیمت خودروهای وارداتی که نسبت مستقیم با نرخ ارز دارند به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

طی روزهای گذشته به دلیل اینکه دلار روند افزایش داشت کسانی که خودرو داشتند به دلیل اینکه فکر می کردند روند افزایشی پایدار است خودرو به بازار عرضه نکردند و حال با توجه به کاهش شدید قیمت دلار تعداد زیادی خودرو برای فروش عرضه شده و این در حالی است که هم اکنون خریداری وجود ندارد.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران قیمت قیمت ساندرو استپ وی دیروز در بازار 137 میلیون تومان بود که امروز این رقم به 125 میلیون تومان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: قیمت پژو 207 دنده ایی از 92  میلیون به 85 میلیون، تندر پلاس اتوماتیک از 112 میلیون به 104 میلیون، سمند ایی ال ایکس از 60 میلیون به 54میلیون، دنا پلاس از 102 میلیون به 95 میلیون ، پژو 206 وی 8 از 72 میلیون به 69 میلیون تومان،پژو 206 تیپ 2 از 62 به 59 میلیون و پژو پارس از 71 به 67 میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی خاطر نشان کرد: قیمت خودروی پژو 2008 نیز که طی روزهای گذشته در بازار با افزایش 30 میلیون تومانی مواجه شده بود امروز از 159 میلیون به 132 میلیون تومان کاهش داشته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با انتقاد از سایت هایی که قیمت خودروها را به صورت غیر منطقی درج کرده و به نوعی اقدام به ایجاد بازار کاذب می کردند گفت: به طور مثال در یکی از این سایت ها قیمت پژو 405 را 70 میلیون تومان درج کرده بودند و این در حالی است که این خودرو هیچ زمان با چنین قیمتی فروخته نشده است

در این شرایط رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران پیش‌بینی می‌کند که در روزهای آتی نیز روند کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد