سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برخی تصرف ها در اهواز نیازمند برخورد حاکمیتی است

برخی تصرف ها در اهواز نیازمند برخورد حاکمیتی است

اهواز- شهردار اهواز گفت: قدرت شهرداری برای جلوگیری از تصرف های غیرقانونی بالا نیست و باید در کنار شهرداری شاهد برخورد حاکمیتی نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کتانباف عصر امروز به همراه علی ساری، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس، رئیس شورای شهر اهواز و جمعی از اعضای شورا در جریان بازدید از برخی پروژه های عمرانی در مناطق کم برخوردار اهواز با حضور در منطقه کوی علی آباد اظهار کرد: در شهر اهواز ۲۰ محله همچون کوی علی آباد وجود دارد که در دوره هایی شکل گرفتند.

وی با بیان اینکه اهالی این مناطق باید کمک کنند تا شاهد شکل گیری توسعه نامتوازن نباشیم، افزود: متاسفانه بخشی از تصرف صورت گرفته در این منطقه هماهنگ شده است که باید جلوی این گونه تصرف ها گرفته شود. قدرت شهرداری برای جلوگیری از تصرف های اینچنینی بالا نیست و باید شاهد برخورد حاکمیتی نیز باشیم.

شهردار اهواز بیان کرد: نگاه نظام جمهوری اسلامی به این محله ها توانمند کردن آن ها است. در نقاطی که زیرسازی های لازم انجام شده، خدمات لازم در حوزه شهرداری ارائه می شود و هیچ پروژه ای نیمه تمام نخواهد ماند.

کتانباف با بیان اینکه در کوی علی آباد نیاز به پارک، خانه بهداشت و مدرسه احساس می شود که باید برای احداث آنها اقدامات لازم صورت پذیرد، اظهار کرد: شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است و مردم باید نقش خود را تأمین هزینه های شهر ایفا کنند چراکه مشارکت مردم، باعث ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مالکیت اصلی زمین های کوی علی آباد به شرکت نفت مربوط می شود و خودروهای سنگین این شرکت برای تعمیر دکل ها و چاه های نفت در این مسیر تردد می کنند، قرار شد در مشارکت ۶ میلیارد تومانی با شرکت نفت، شرکت ملی حفاری و شهرداری اهواز، ورودی کوی علی آباد دو بانده شده و باند اول آن نیز بهسازی شود. از این میزان چهار میلیارد تومان سهم شهرداری و دو میلیارد تومان نیز برای نفت و حفاری تعیین شد که در شورای تأمین به تصویب رسید. روشنایی این مسیر نیز بر عهده اداره برق است.

بهره برداری از پل ولایت

کتانباف در خصوص تکمیل پروژه پل ولایت اهواز با بیان اینکه احداث این مسیر طول مسیر کوی رمضان به سه راه فرودگاه را ۱۰ کیلومتر کاهش می دهد، تصریح کرد: کار احداث این پل از سال ۹۰ آغاز شد اما در طول این سال ها به دلایل مختلف متوقف شد که در این دوره از مدیریت شهرداری با همکاری سپاه بخش عمده ای کار اجرایی شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این پروژه هزینه شده است، گفت: در سال های ۹۰ تا ۹۱ این پروژه پیشرفت ۲۰ درصدی داشت و تا دوره جدید مدیریت شهرداری این میزان به ۴۵ درصد رسیده بود. در حال حاضر پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی همراه است و پس از راه اندازی رمپ و لوپ ضلع جنوب غربی و نصب دیوار حائل به لحاظ تأمین امنیت پادگان، تا یک ماه و نیم آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اجرای پروژه راه سازی در ساحل شرقی

کتانباف در بازدید از پروژه راه سازی در ساحل شرقی اهواز با بیان یکی از الزمات شهر اهواز توسعه راه های ارتباطی است، گفت: در این زمینه استفاده از ظرفیت ساحل رودخانه کارون به عنوان مکمل ورودی اهواز از سمت شیبان تا میدان شهید بندر مورد توجه قرار گرفت.

شهردار اهواز ادامه داد: در این راستا پروژه ای به طول ۱۴ کیلومتر در سه قطعه از پارک شهروند تا کریدور نفت به طول سه هزار و ۷۰۰ متر، کردیدور نفت تا کوی ملت به طول ۵ هزار و ۶۰۰ متر و  کوی ملت تا شهر شیبان به طول ۴ هزار و ۲۰۰ متر است.

وی بیان کرد: زمان پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه ۳۰ ماه تعیین شده بود که تا کنون طرح بر اساس زمان بندی در حال انجام است؛ با تکمیل  این مسیر می توان شاهد راه اندازی تفرج گاه ها و رستوران های ساحلی باشیم.

کتانباف در بازدید از کوی مهدیس درخصوص توسعه زیرساخت های این منطقه گفت: شهروندان درمعبر حد فاصل بین فاز پنج پادادشهر و کوی مهدیس دچار مشکلاتی نظیر تردد بودند که در طرح جامع شهری قرار شد این فاصله به فضای سبز به مساحت ۲۱ هکتار تبدیل شود.    
وی با بیان اینکه ۱۹ هکتار فضای سبز و بقیه به پارک کودکان و پیاده رو اختصاص می یابد افزود: ۳ خیابان ۳۵ متری نیز برای این منطقه طراحی شده که احداث و آسفالت دو خیابان آن درحال انجام است.

شهردار اهواز در بازدید از منطقه ملاشیه اهواز نیز با بیان اینکه اقدامات بهسازی معابر و خیابان ها در این منطقه در حال انجام است، بیان کرد: سال گذشته استاندار خوزستان دستور دارد مبلغ ۱۱ میلیارد تومان به منطقه ملاشیه اهواز اختصاص یابد اما سازمان برنامه و بودجه استان هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده است. برای سال جاری نیز تخصیص ۳۰ میلیارد تومان برای این منطقه پیش بینی شده است.

شهردار اهواز در خصوص رینگ ترافیکی پل ششم اهواز نیز اظهار کرد: این پروژه امتداد جاده خرمشهر به جاده ماهشهر است که به دلیل وجود معارض، از سال ۹۲ متوقف شده بود اما با همکاری استانداری خوزستان مشکل معارض حل و به زودی شاهد افتتاح این مسیر خواهیم بود.

همچنین در جریان این بازدید ها ، معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: پل ولایت یا پروژه تکمیل رینگ ترافیکی پل پنجم،انتصال انتهای کوی رمضان به جاده ورودی ماهشهر را انجام می دهد. در این پروژه برش کوه گلف باید انجام می شد که حدود ۲۰ سال جزء برنامه های شهرداری بود. در سال ۹۰ تا ۹۱ پس از اخذ مجوزهای لازم از سپاه، بخشی از برش کوه انجام شد.

محمد صفری افزود: طی چندماه بخش عمده ای از کار انجام شدو سازه این پل به جز رمپ ها و لوپ ها جنوب غربی به اتمام رسیده است و تا یک ماه آینده کار ساخت این رمپ و لوپ و نصب دیوارهای حائل با همکاری پیمانکار و قرارگاه کربلا به پایان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این پروژه دسترسی به کوی محروم آل صافی را آسان خواهد کرد و موجب می شود کوی رمضان و محلاتی از بن بست خارج شوند.

همچنین شهردار منطقه سه اهواز در جریان بازدید از کوی علی آباد گفت:در گذشته طی دورهای مختلف شهرداری، تنها ۳۰ هزار متر زیرسازی در منطقه کوی علی آباد صورت گرفته بود اما با روی کار آمدن شورای جدید شهر و با حضور شهردار اهواز زیرسازی ۲۰ هزار متر طی سه ماه گذشته آغاز و به پایان رسید. تا کنون ۵۰ هزار متر زیر سازی شده که از این میزان و آسفالت ریزی در حدود ۳۰ هزار متر از خیابان های این منطقه آغاز شده است.

مجتبی یوسفی با بیان اینکه ساخت و جانمایی المان های شهری نیز آغاز و در حال انجام است، افزود: این منطقه هنوز جزء محدوده خدمات شهری قرار نگرفته و قرار است در طرح بازبینی طرح جامع، ملحق شود که امیدوار هستیم دیگر مسئولان استانی نیز در کنار شهرداری اهواز مشکلات طرح تفضیلی را برطرف کنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد