سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عزل و نصب‌های سیاسی تاپیکو و شستا علیه خوزستان در سکوت نمایندگان و استاندار

بررسی انتصابات روزهای اخیر شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز، پتروشیمی تأمین نشان دهنده تصمیمات شتابزده‌ای است که مستقیماً کارگران خوزستانی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به دنبال استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین دست به تغییر و تحولات ضرب العجلی با رنگ و بوی سیاسی زدند.

بر همین اساس، بررسی انتصابات روزهای اخیر شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز، پتروشیمی تأمین نشان دهنده تصمیمات شتابزده‌ای است که مستقیماً کارگران خوزستانی را تحت تأثیر قرار داده است.

ابهام در ماندن یا رفتن مدیر عامل شرکت نفت و گاز پاسارگاد

مخدومی مدیرعامل تاپیکو (شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین) پس از گذشت چندساعت پس از معرفی "انوشیروان محسنی بندپی" به سمت سرپرست وزارت کار پرویز اخوان را به سمت مدیرعاملی لاستیک بارز منصوب و پس از آن امیر رضا نخعی در پتروشیمی شیمی تکس آریا به عنوان سرپرست معرفی و غلامرضا گرزین از شرکت نفت پاسارگاد و مجموعه تاپیکو حذف شد.

ساعاتی پس از اعلام رسمی برکناری "گرزین" از شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو، روابط عمومی نفت پاسارگاد اعلام کرد: " گرزین همچنان مدیرعامل شرکت است" و این برکناری را به رسمیت نشناخت! که این موضوع ضعف عملکردی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی در شستا و تاپیکو را بیش از پیش آشکار ساخت.

 تبدیل شستا به حیات خلوت سیاسیون

بر اساس این گزارش، در ادامه سلسله انتصابات محمود مخدومی مدیرعامل تایپکو مسعود جبرائیلی مدیرعامل فعلی پتروشیمی آبادان را که این روزها با حواشی اقامت فرزندانش در خارج از کشور مواجه است به عنوان سرپرست نفت پاسارگاد معرفی کرد، که این انتصاب شوک بزرگی برای کارگران پتروشیمی آبادان بود که پس از انفجار اخیر همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و تا کنون بارها اعلام کرده‌اند از آینده شغلی خود به شدت نگران هستند.

در روزهای گذشته خبری مبنی بر دستور رئیس جمهور برای برکناری مدیرعامل شستا در چندین سایت خبری دست به دست شد تا نظرات پیرامون تبدیل شدن این شرکت به حیاط خلوت سیاسیون کمی بیشتر شود.

دخالت نماینده استان همجوار در انتصابات خوزستان

در آشفته بازار سیاسی نماینده یکی از استان‌های همجوار خوزستان گوی سبقت را از همتایان خود گرفته و چند سالی است که از طریق لابی‌های سیاسی دخالت مستقیم در انتصابات استان خوزستان دارد و گویا خوزستان را سهم خود می‌داند؛ دخالت‌هایی که همواره با سکوت مجمع نمایندگان خوزستان همراه بوده و اغلب همراهی استاندار خوزستان را به همراه داشته است.

لابی‌های سیاسی که این روزها از جای خالی وزیر کار نهایت استفاده را کرده‌اند، اکنون از تاپیکو خبر می‌رسد انتصابات عجیب و غریب این مجموعه ادامه داشته و به زودی در پتروشیمی غدیر از مجموعه‌های سود ده این شرکت سرمایه‌گذاری تغییراتی رخ خواهد داد و  مدیر این شرکت جای خود را به جوانی از نزدیکان آقای نماینده استان استان همجوار دهد؛ ضمن اینکه محمدعلی علی‍مردانی مدیر غیر بومی ظرف روزهای آینده به جای علی حیدرنژاد سرپرست بومی به عنوان مدیر عامل شرکت پتروشیمی فارابی معارفه و در پتروشیمی فن آوران نیز منصوب می‌شود.

وزارت کار در شرایط پسا ربیعی

این عزل و نصب‌های شتابزده پسا ربیعی و ردپای مشکوک نمایندگان استیضاح کننده ربیعی تنها این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که هنوز هم همان زد و بندهایی که در صحن علنی از آن سخن به میان آمده بود ادامه دارد اما شتاب بیشتری به خود گرفته است که این موضوع کارگران خوزستانی را درآینده بیش از هر قشر دیگر متضرر می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد