سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روزنامه دولتی چین: 1+4، ایران و آمریکا را تشویق به مذاکره کنند

                                                 تهران از هرگونه « مذاکره یک طرفه » در سایه تهدید آمریکا مخالفت کرده و در وهله نخست برای گفتگو، اعلام کرده که آمریکا باید خصومت و دشمنی خود علیه ایران را متوقف کند و به توافق هسته ای بازگردد.                         

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه دولتی چین «چاینا دیلی» نوشت: دونالد ترامپ اخیرا برای نهمین بار خواستار ملاقات با رهبران جمهوری اسلامی ایران شد. وی گفت : « هر زمانی که آن ها بخواهند با هیچ پیش شرطی حاضر است با آن ها دیدار کند.» هشت پیشنهاد گذشته وی از سوی مقامات ایران رد شد و این پیشنهاد نیز رد شد.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مقاله آمده است: تهران از هرگونه « مذاکره یک طرفه » در سایه تهدید آمریکا مخالفت کرده و در وهله نخست برای گفتگو، اعلام کرده که آمریکا باید خصومت و دشمنی خود علیه ایران را متوقف کند و به توافق هسته ای بازگردد.

چند هفته پیش، ترامپ در یک پیام توئیتری با حروف بزرگ در واکنش به اظهارات هشدار آمیز حسن روحانی گفت: « مستوجب عواقبی خواهید شد که در طول تاریخ کمتر کشوری متحمل آن شده است.»

اظهارات هشدار آمیز پرزیدنت ترامپ علیه ایران را به « آتش و خشم 2» که به تهدیدات شدید ترامپ علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اشاره دارد تشبیه کرده اند. ترامپ بر این عقیده است که این تهدیدات باعث هراس کیم شده و زمینه مذاکرات سنگاپور را فراهم کرده است. آنچه که ترامپ به شدت بر آن پای بند است فرمول بسیار موثر « اعطای شاخه زیتون و اعمال حداکثر فشار » است.

پس از اظهارات حسن روحانی در اوایل این ماه « جنگ با ایران مادر همه جنگ ها و صلح با ایران مادر همه صلح هاست» ، طرفین تمایل خود را به صلح بیان کرده اند و تنها چیزی که در این مسیر باید تدوین گردد این است که چگونه به آن گفتگو دست پیدا کنند.

طرفین نیاز دارند که بر بی اعتمادی گسترده ای که در طی سال های گذشته و به طور خاص پس از خروج آمریکا از برجام تشدید شده است فائق آیند. آنها این موضوع را تنها از طریق گفتگو می توانند حل کنند، نه تهدید.

ترامپ در پاسخ به برگزاری نشست احتمالی با روحانی گفت: « این دیدار هم برای ایران خوب است، برای ما خوب است و برای دنیا خوب است» قطعا این اظهارات گامی رو به جلو برای کاهش تنش ها بین دو کشور خواهد بود و اعضای دیگر برجام باید تهران و واشنگتن را تشویق به کنار آمدن با یکدیگر کنند چراکه گفتگو امر خوبی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد