سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

باز هم مردم خوزستان پای کار آمدند/ خوزستان رتبه اول صرفه جویی در مصرف برق کشور

استاندار خوزستان گفت: همیاری مردم خوزستان با مسئولان موجب شده تا خوزستان رتبه اول صرفه جویی در مصرف برق را در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،استاندار خوزستان شب گذشته در برنامه افق روشن سیمای خوزستان اظهار کرد: همیاری مردم خوزستان با مسؤولان موجب شده تا خوزستان رتبه اول صرفه جویی در مصرف برق را در کشور داشته باشد.

وی افزود: به همین دلیل تاکنون خاموشی برنامه ریزی شده‌ای شامل خوزستان نشده چرا که مردم استان همکاری لازم را برای صرفه جویی در مصرف برق داشته‌اند.

استاندار خوزستان دو هفته پیش هم اعلام کرد خوزستان با یک هزار و ۸۴ مگاوات صرفه جویی تاکنون رتبه اول صرفه جویی برق را در کشور از آن خود کرده که مورد تقدیر هیئت دولت قرار گرفته است.

رتبه اول صرفه جویی خوزستانی‌ها در مصرف برق،در حالی اتفاق افتاده است که اکثر شهرهای خوزستان در این روزها گرمای بالای 50 درجه را تجربه می‌کنند و جزو گرم‍‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفته‌اند.

6 هزار مگاوات برق، صرف سیستم‌های سرمایشی

معاون وزیر نیرو زمستان سال گذشته گفته بود: براساس آمار در سال 96 پیک مصرف خوزستان 8220 مگاوات بوده که در حال حاضر این عدد حدود 2 هزار مگاوات است، این تفاوت نشان می‌دهد که حدود شش هزار مگاوات از برق مصرفی در خوزستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است.

همایون حایری افزود: با کاهش زمان کار ادارات و کاهش مصرف حاصل از خاموش شدن سیستم‌های سرمایشی و نوری می‌توان امیدوار بود که خوزستان، تابستان سال 97 را بدون خاموشی پشت سر گذاشت، این پایش باید به صورت جدی‌تر از گذشته انجام شود تا مطمئن شد که همه سیستم‌های سرمایشی خاموش شده است.

همین اظهارات مدیران برقی سبب شد که ساعات کاری ادارات خوزستان در تابستان امسال تغییر کند و با یک ساعت کاهش ساعت کاری کارمندان دولت میزان مصرف برق در خوزستان را مدیریت کنند.

خوزستانی‌ها چگونه صرفه‌جویی کردند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان هم یکی از راهکاری کاهش مصرف برق در خوزستان را مدیریت برق صنایع عنوان کرده بود و گفت: از جمله این راهکارها این است که ما جلب مشارکت صنایع را برای پیک زایی داشته باشیم. اکنون دو طرح ذخیره عملیاتی و طرح انتقال تعمیرات این تاسیسات صنعتی در بازه زمانی پیک برای ایام تابستان یا ساعاتی از آن، در حال اجرا است که با توجه به مشوق‌های در نظر گرفته شده هرسال شاهد مشارکت صنایع بیشتری در این حوزه هستیم. برای صنایعی که در این دو حوزه مشارکت کنند تخفیفاتی در نرخ برق مصرفی آنان اعمال می‌شود؛ در سال ۹۶ این صنایع به میزان ۴.۴ میلیارد تومان از این مشوق‌ها بهره‌مند شدند و به میزان ۲۴۰ مگاوات با ما همکاری داشتند که همین میزان نیز برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: اگر واحد صنعتی در حوزه مدیریت مصرف برق راغب و مایل به همکاری نباشد، ما طبق وظیفه خود که تامین امنیت شبکه برق استان است عمل خواهیم کرد و واحد صنعتی مورد نظر در اعمال محدودیت قرار خواهد گرفت. همچنین برخی صنایع در خصوص پرداخت صورتحساب برق مصرفی به موقع عمل نمی‌کنند و به عنوان بدهکاران برقی محسوب می‌شوند که در حال حاضر صنایع به میزان 1500 میلیارد ریال به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بدهکار هستند. این صنایع نیز در محدودیت اعمال خاموشی در صورت لزوم قرار می‌گیرند.

دشت بزرگ درباره صرفه جویی در مصرف برق خانوارها نیز اظهار کرد: ما در سطح استان خوزستان هزار و ٨۰۰ مشترک تولید برق داریم که اگر ۵ درصد از این تعداد به ما کمک کنند در زمان پیک مصرف یک کولر خاموش شود تولید برق ما بالا خواهد رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد