سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از تشخیص علت مسمومیت اهالی بخش ابوالفارس رامهرمز تا ادعای جدید فرماندار

آلودگی و فرسودگی شبکه آب روستای ابوالفارس سبب مسمویت 400 نفر از اهالی این روستا و بستری شدن آنها به دلیل ابتلا به ویروس ای.کولای شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پس از مسمومیت اهالی 3 روستای بخش ابوالفارس شهرستان رامهرمز گروهی از اعضای دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز به  منظور بررسی علت مسمومیت به منطقه ابوالفارس شهرستان رامهرمز اعزام‌شدند، اما عدم شناسایی علت مسمومیت و دامنه آن در بین اهالی سبب شد مدیریت بحران استانداری خوزستان و مدیرکل امور اجتماعی استاندار از منطقه بازید و از نزدیک از وضعیت بیماران مطلع شوند.

شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت اهواز در رابطه با مسمومیت اهالی روستای ابوالفارس اظهار کرد:  قطعی آب سبب شد تا مردم روستا از آب خام استفاده کنند به همین دلیل آلودگی آب موجب بروز مسمومیت همه‌گیر بین آن‌ها شد، اما آزمایش بیماران و علائم بالینی نشان‌دهنده وجود یک عفونت میکروبی است.

عبدالرضا احسانی نیا فرماندار رامهرمز در نخستین روزی که این اتفاق برای اهالی رخ داد، بیان کرد: علت مسمومیت در بررسی اولیه، آلودگی آب منطقه گزارش‌شد که نمونه‌ها را به اهواز ارسال کردیم و در آزمایشگاه اهواز در حال بررسی هستند.

بر همین اساس، افزایش آمار بیماران مسموم روستاهای بخش ابوالفارس رامهرمز سبب بستری شدن تعدادی از بیماران در رامهرمز و اعزام تعداد زیادی به بیمارستان‌های اهواز شد.

در این زمینه غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان نیز برای سید محمد علوی عضو هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز و متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری حکمی صادر کرد تا به‌عنوان نماینده استاندار پیگیر مشکل مسمومیت در ابوالفارس رامهرمز شود.

پس از گذشت چند روز از مسمویت اهالی روستاهای بخش ابوالفارس بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی عامل مسمومیت‌های اخیر باکتری «ای.کولای» (E.Coli) شناخته شد.

پس از شناسایی علت مسمومیت عبدالرضا احسانی نیا  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و بررسی‌های صورت گرفته باکتری «ای. کولای» به‌عنوان عامل مسمومیت شناخته شد.

وی بابیان اینکه تعداد افراد مسموم در حال کاهش است، اظهار کرد: پیک بیماری پشت سر گذاشته‌ شده و اکنون از طریق انتقال بیماری، افراد مسموم می‌شوند.

فرماندار رامهرمز بیان کرد: مسمویت تنها در حوزه روستای ابوالفارس اتفاق افتاد و درجاهای دیگری از شهرستان مورد مسمومیت گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آلودگی آب در روستاهای ابوالفارس آمار مسمومیت اهالی این روستا را تا 400 نفر و اغلب بین گروه‌های سنی 7 تا 10 سال افزایش داد، اما صحبت‌های امروز فرماندار مبنی بر انتقال بیماری مسمومیت نشان می‌دهد مسئله بیش از فرسودگی شبکه و عدم کلرزنی به آب است و توجیه علمی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد