سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ماجراهای ساختمان خیابان فلسطین اهواز

15 ماه است که فرمانداری اهواز با سرپرست اداره می‌شود و علی‌رغم تذکر وزارت کشور در این باره، استانداری خوزستان هنوز تکلیف این فرمانداری مهم را مشخص نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، 15 ماه است که شهر اهواز با سرپرست اداره می‌شود و سرپرست فرمانداری اهواز هم‌زمان به‌عنوان مدیرکل شیلات خوزستان فعالیت می‌کند؛ فعالیتی که سبب شده نبی الله خون میرزایی در یکی از گروه‌های فعال در فضای مجازی بنویسد: بنده از زمان سرپرستی فرمانداری اهواز، نتوانستم برای سه گروه از عزیزانم وقت کافی بگذارم، دانشجویانم در دانشگاه، خانواده‌ام و اهالی وزین و متعهد رسانه.

همین حضور در دو سمت سبب شد که چندی پیش خون‌میرزایی به‌عنوان مدیرکل شیلات به خودش به‌عنوان سرپرست فرمانداری اهواز نامه بنویسد و تقاضای اعتبار کند و پس از منتشر شدن تصویر این نامه مجبور به نوشتن این توضیحات شود که «اینجا بر خود واجب می‌دانم که از محضر عزیزان رسانه‌ای عذرخواهی کنم، چون گرفتاری دو مسئولیت هم‌زمان فرمانداری و شیلات بسیار زیاد است و فرصتی برای حضور در فضای مجازی و یا پاسخگویی شایسته به اهالی رسانه برایم باقی نگذاشته است».

او چندی پیش در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس که پرسید، آیا فعالیت همزمان در شیلات و فرمانداری خللی در کارش ایجاده کرده است یا خیر؟ گفته بود « آن چیزی که در حد توانم بوده وقت گذاشته‌ام و در روزهای تعطیلی، پنجشنبه و جمعه هم سر کار هستم».

تصدی دو مسئولیت کلان به‌صورت هم‌زمان در خوزستان و بروز مشکلات در حوزه‌های متفاوت سبب شد که سید کریم حسینی، سخنگوی جمنا در خوزستان این موضوع را مطرح کند که «استاندار خوزستان در بدنه مدیران خود یک مدیر برای فرمانداری اهواز ندارد؟ آیا جریان اصلاح طلبان با کمبود مدیر مواجه است؟ خب اگر اصلاح طلبان در معرفی مدیران با قحط الرجال مواجه هستند بگویند که برای یک دوره چند ساله به آنها مدیر قرض بدهیم. هرچند معتقدم که اصلاح طلبان مدیر دارند اما معنی ندارد که اهواز با سرپرست اداره شود».

پس از مطرح شدن اخبار درباره طولانی شدن دوره سرپرستی خون میرزایی در فرمانداری مطرح شد بعدها هم نامه خودش برای درخواست اعتبار منتشر شد، روابط عمومی فرمانداری اهواز خبر از برگزاری یک نشست خبری داد اما در کمال تعجب 5 دقیقه پس از دعوت برای حضور در این نشست، نشست خبری سرپرست فرمانداری اهواز لغو شد تا این سوال در ذهن ایجاد شود که مدیریت فرمانداری اهواز با این تصمیمات یهویی در 15 ماه گذشته چگونه بوده است.

اینکه استانداری خوزستان با کمبود مدیر برای مدیریت استان مواجه است یا خیر هنوز برای کسی مشهود نشده اما بررسی عملکرد خون میرزایی در 15 ماه گذشته در اداره کل شیلات و فرمانداری اهواز خالی از لطف نیست؛ براساس قانون او فقط برای یکی از شغل‌هایش باید حقوق بگیرد و شغل دوم او طبیعتاً به‌صورت رایگان خواهد بود و این موضوع در ذهن تداعی می‌شود که آیا خون میرزایی خیری است که در حال پیش بردن اهداف دولت در اهواز است؟

بنا بر گفته خون میرزایی او «در 15 ماه گذشته حتی روزهای پنجشنبه و جمعه هم سر کار بوده و روز تعطیلی و مرخصی نداشته است»، کشور هم در شرایط جنگی و یا قحطی مدیریتی مواجه نشده  که باید این چنین به مدیرانش فشار بیاورد، هرچند برخی معتقدند که دولت با استفاده از خون میرزایی در دو نهاد مختلف عملاً کارایی او را پایین آورده است اما او هم می‌توانست در این مدت از یکی از مسئولیت‌هایش استعفا دهد تا چنین تحت فشار نباشد.

اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با فارس از تذکر به استانداری خوزستان برای تعیین تکلیف فرمانداری اهواز خبر می‌دهد و می‌گوید سرپرست دارای محدودیت‌هایی است و نمی‌توان شهرستان را با سرپرست اداره کرد.

استاندار خوزستان هم هفته‌های اخیر در پاسخ به خبرنگار فارس گفته بود که تکلیف فرمانداری اهواز به زودی مشخص می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد