سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دیواره سازه آبی شوشتر در معرض خطر است

سازه های آبی شوشتر
شناسهٔ خبر: 4274678 -
اهواز -  استاندار خوزستان گفت: دیواره سازه آبی شوشتر که در آثار جهانی یونسکو ثبت شده در معرض خطر است و انتظار داریم برای ترمیم و حفظ آن اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی حفظ سازه های آبی با بیان اینکه سازه های آبی در استان در سطح دنیا کم نظیر و بعضاً بی نظیر است، اظهار کرد: این سازه ها گنجینه آبی تاریخی دیرینه و زمینه شناخت میراث کهن این استان است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای نجات این سازه ها، برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد چرا که تا امروز به هر طریقی که عمل شده برای حفظ این سازه ها موفقیت‌آمیز نبوده است و باید رویکرد و روش جدیدی اتخاذ کنیم.

شریعتی ادامه داد: سازمان آب و برق استان خوزستان با وجودی که متولی اصلی در این زمینه نیست در حد توان کمک هایی دارد که البته برای حفظ این سازه ها کافی نیست و انتظار داریم سازمان میراث فرهنگی که متولی اصلی است با برنامه مدون علمی و کارشناسی در جهت حفظ این بنیه ها تلاش کند.

وی افزود: برای این کار از ظرفیت بخش خصوصی هم می‌توان استفاده کرد همچنین سمن ها نقش مهمی در حفظ آنها می‌توانند داشته باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه دیواره سازه آبی شوشتر در معرض خطر است، تصریح کرد: انتظار داریم در جهت ترمیم و حفظ آن اقدامات لازم انجام شود.

شریعتی با اشاره به ظرفیت گردشگری سازه های آبی خوزستان بیان کرد: این ابنیه ظرفیت خوبی برای اشتغال و توسعه است اما متاسفانه ما در این زمینه کمتر بهره لازم را برده ایم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آمادگی داریم برای توسعه گردشگری و حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی خوزستان طرح جامع حفظ آثار میراثی و گردشگری استان با محوریت سازه های آبی را تدوین کنیم.

وی افزود: این مطالعه جامعه توسط چند مشاور انجام شود و سازمان میراث فرهنگی نسبت به تدوین آن اقدامات لازم را انجام دهد.

شریعتی با بیان اینکه استفاده خوزستان از گردشگری متناسب با داشته های آن نیست، اظهار کرد: باید تلاش کنیم میراث فرهنگی استان سهم خود را داشته باشد و نقش خود را ایفا کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد