سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فولاد و هواداران معترض، لطفاً کمی صبر

برخی هواداران تیم فولاد در بازی اخیر تیم‌شان برابر ذوب‌آهن باز هم به سرمربی فولاد بابت عملکرد این تیم معترض شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، تیم فوتبال فولادخوزستان در بیست‌وهشتمین بازی این فصل خود در لیگ برتر، در خانه از پس ذوب‌آهن آماده برنیامد و نهایتا به تساوی برابر این تیم رضایت داد.

اما نکته‌ تکراری این دیدار، مانند چند بازی گذشته فولاد در ورزشگاه غدیر، اعتراض برخی تماشاگران به سرمربی و مدیرعامل تیم بود. اعتراضی که در چند مورد نیز با عکس‌العمل پورموسوی همراه بود.

اما این اعتراضات از چند جنبه قابل بررسی است، یکی از نکات مهم این است که تماشاگران فولاد تا به‌حال اعتراض خاصی به بازیکنان تیم‌شان در طول بازی‌های فصل جاری نداشته‌اند و اغلب اعتراضات به مدیریت و سرمربی تیم بوده است. آن‌ها می‌گویند تیم‌شان جذاب بازی نمی‌کند، در گلزنی ضعیف است و با فوتبال تکنیکی و تماشاگرپسند خوزستانی فاصله دارد. همچنین این دسته از هواداران فولاد معتقدند فولاد امسال با هزینه‌ها و یارگیری‌هایی که انجام داده باید جایگاه بهتری کسب می‌کرده و حداقل سهمیه آسیایی را کسب می‌کرده است.

از سوی دیگر پورموسوی معتقد است تیمش به نسبت سال گذشته پیشرفت محسوسی داشته و همین که امتیازاتش بیشتر و جایگاهش در جدول ارتقاء پیدا کرده نشان از صعودی بودن روند حرکت فولاد دارد. وی همچنین در صحبت‌هایش اشاره کرده که فولاد شخصیتی پیدا کرده که همه رقیبان پیش از بازی با این تیم می‌دانند کار سختی برابر فولاد خواهند داشت.

شاید یکی از مهم‌ترین نکات در این اختلاف‌نظرها این است که مدیریت باشگاه فولاد و کادرفنی از ابتدای فصل باید سیاست باشگاه را در فصل جاری به هواداران اعلام می‌کردند تا مطالبه فوق‌العاده‌ای در این بین به‌وجود نیاید.

از طرفی با نگاهی به آمار و ارقام جدول این فصل تا دو هفته مانده به پایان، درمی‌یابیم که فولاد در سازمان دفاعی جزو تیم‌های تقریبا موفق لیگ بوده و از این حیث در جدول پنجم است، در حالی‌که در تعداد گل زده با 28 گل در رده دهم جدول جای دارد که اگر این دو مولفه را در کنار بازی‌های کم‌گل فولاد در فصل جاری قرار دهیم، مشخص می‌شود رگه‌هایی از احتیاط بیش از حد در بازی‌های فولاد پورموسوی وجود داشته است.

اما این باعث نمی‌شود که فراموش کنیم طبق گفته پورموسوی، فولاد امسال ‌به‌جز در یکی دو بازی، در دیگر دیدارها حریف سرسختی برای رقبایش بوده و شخصیت تیمی مطلوبی را ارائه داده است ضمن این‌که در مواردی نیز بدشانسی گریبان‌گیر این تیم شد.

به‌هرحال اثر احساسات در اعتراضات هواداران فولاد در بازی‌های فصل جاری کاملا مشخص است و اعتراضات باید در فضای منطقی‌تری صورت بگیرد اما با بررسی موارد فوق، مسئولیت مدیریت و کادرفنی فولاد کاملا مشخص می‌شود و واضح است که به‌حق یا به ناحق توقع هوادار فولاد چیزی بیش از این است و آن‌ها نمی‌خواهند فولاد به یک تیم میانه جدولی شدن عادت کند، به‌ویژه اینکه این تیم با دو قهرمانی در لیگ برتر از تیم‌های پرافتخار لیگ است.

در پایان این نکته نیز قابل توجه است که سیدسیروس پورموسوی در این فصل تلاش کرده ساختار معیوب فولاد در دو سه سال گذشته را اصلاح کند و تا حدود زیادی نیز در این امر موفق بوده و شخصیت فولاد بازسازی شده است و به هیچ عنوان نمی‌شود لقب "ناموفق" را به این سرمربی اطلاق کرد، او فردی است که هم خود بومی است و هم در کارکردن با بازیکنان و استعدادهای بومی استاد است و به‌نظر می‌توان باز هم به وی اعتماد کرد و این بار جواب بهتری از این اعتماد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد