سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

رویترز: اعضای اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران اختلاف نظر دارند

         در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال اعمنال تحریم‌های اروپایی علیه ایران بابت برنامه موشکی این کشور، رسانه غربی از اختلاف اعضای اتحادیه اروپا در این باره خبر داد.        

رویترز یک روز پس از انتشار خبر «بررسی تحریم‌های موشکی ایران توسط اتحادیه اروپا»، از اختلاف‌های درونی اعضای این اتحادیه برای اعمال تحریم‌های جدید ضد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال اعمنال تحریم‌های اروپایی علیه ایران بابت برنامه موشکی این کشور، رسانه غربی از اختلاف اعضای اتحادیه اروپا در این باره خبر داد.

روز چهارشنبه(دیروز) «رویترز» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی اعمال تحریم‌های موشکی تازه علیه ایران را مورد بررسی قرار داده‌اند.

بنا بر این گزارش، اعضای اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا این تحریم‌ها تا نشست روز 16 آوریل (27 فروردین) وزیران خارجه اتحادیه، نهایی شود (جزئیات بیشتر).

حالا این رسانه انگایسی گزارش تازه‌ای در این باره منتشر کرد.

در گزارش تازه رویترز می‌خوانیم: «منابع دیپلماتیک گفتند که فرانسه، بریتانیا و آلمان برای قانع کردن شرکای خود در اتحادیه اروپا برای حمایت از تحریم‌های جدید علیه ایران به منظور حفظ توافق هسته‌ای برجام، با مشکل مواجه شدند و ایتالیا در این باره ابراز تردید کرده که چنین اقداماتی نمی‌تواند مانع از خروج آمریکا از توافق در ماه می شود».

قرار است در 12 ماه می(22 اردیبهشت) طبق تعهدات برجامی آمریکا، دونالد ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند اما دولت آمریکا از چندی قبل مدعی شده که «در صورت عدم رفع نواقص جدی برجام»، واشنگتن از توافق خارج می‌شود.

طبق گزارش رویترز، در نشست روز چهارشنبه پشت درهای بسته نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل، لندن، پاریس و برلین درصدد جلب حمایت رسمی همه اعضای اتحادیه به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در ماه آوریل برآمدند اما ایتالیا به همراه اسپانیا و اتریش، در برابر اعمال ممنوعیت سفر و توقیف دارایی‌های 15 شخص، شرکت و گروه ایرانی مرتبط با برنامه موشک بالستیک ایران و نقش‌آفرینی این کشور در سوریه، مقاومت کردند.

نماینده ایتالیا در نشست بروکسل اعلام کرد که اعمال چنین تحریم‌هایی برای اقناع ترامپ جهت خارج نشدن از برجام کافی نیست و از سوی دیگر سبب به خطر افتادن پیوندهای تجاری اروپا با ایران خواهد شد.

تصویب این تحریم‌ها، نیازمند رأی مثبت تمام 28 عضو اتحادیه اروپاست.

به گفته یک دیپلمات، «ایتالیا گفت که اولویت با گزینه مذاکره است و اینکه، تحریم‌ها موضع ما(اتحادیه اروپا) را تضعیف می‌کند و سبب اقناع آمریکا هم نمی‌شود. اسپانیا هم از سه کشور(فرانسه، انگلیس و آلمان) خواست که تاثیرات اقدامشان(در اعمال تحریم‌های علیه ایران) را بررسی کرده و در نظر بگیرند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد