سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تلاش مشترک ایران و عراق برای شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های جعل ویزای عراق

عباسعلی سلیقه‌دار در رابطه با بازداشت زائران ایرانی در عراق بابیان اینکه زائران ایرانی قربانی شکارچیان سودجو و جاعلان روادید شدند، اظهار کرد: از مدتی پیش باندی متقلب با ادعای تخصیص روادید ارزان برای ورود به کشور عراق از علاقه‌مندی مردم مؤمن و عاشق زیارت عتبات عالیات سو استفاده کرده و اقدام به صدور روادید جعلی برای زائران و کاروان‌های زیارتی می‌کرد.

وی افزود: به همین دلیل گروهی از زائران ایرانی در روزهای پایانی سال گذشته و به نیت حضور در کربلا به هنگام تحویل سال نو و بدون اطلاع از جعلی بودن روادید مأخوذه قصد ورود به خاک عراق را داشتند.

نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان بابیان اینکه زائران در بدو ورود در مرزهای شلمچه و چذابه بازداشت شدند، گفت: در همان لحظات اولیه بازداشت زائران دفتر وزارت خارجه مستقر در استان خوزستان و میانجیگری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره کلیه بانوان و اطفال و افراد دارای کهولت سن آزاد شدند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه سفارت و سرکنسولگری ایران در بصره سرانجام روز دوشنبه ۲۱ نفر از باقیمانده کاروان مذکور که در مرز شلمچه دستگیرشده بودند آزاد و با استقبال خانواده‌های خود وارد کشور شدند.

سلیقه‌دار افزود: در حال حاضر تلاش‌ها برای آزادی ۷ نفر که در مرز چذابه دستگیرشده بودند نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در ساعات اولیه وقوع این اتفاق جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مقام‌های انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی و دستگاه دیپلماسی تشکیل و تدابیری برای پیشگیری از وقوع ماجرای مشابه اندیشیده شد.

نماینده وزارت امور خارجه در خوزستان با تأکید بر شناسایی و دستگیری عناصر داخلی باند جعل ویزا گفت: رایزنی‌ها برای شناسایی و محاکمه سرشاخه‌های عراقی با مسئولان مربوطه در کشور همسایه تا رسیدن به یک اقدام عملی مشترک ادامه دارد.

وی بیان کرد: موضوع روادید جعلی، دام افکنی افراد سودجو، اخذ روادید از مجاری مجاز و ملحق شدن به کاروان‌های معتبر به‌کرات و از طرق مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود اما همچنان شاهد چنین اتفاقی هستیم.

 

منبع: فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد