سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بررسی عملکرد فولادخوزستان در سال 96/ سهمیه، رویای دست یافتنی

تیم فوتبال فولاد خوزستان در سال 96 روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرد اما هنوز هم شانس کسب سهمیه را در انتهای این فصل دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به هیچ وجه نمی‌توان عملکرد سال 96 فولاد خوزستان را در حدو اندازه یک مدعی و راضی کننده توصیف کرد، اما نمودار حرکت این تیم از ابتدا تا انتهای سال 96، نموداری صعودی با شیب خیلی ملایم بوده است.

فولادی‌ها در ابتدای امسال و در روزها و هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر، عملکرد بهتری نسبت به نیم‌فصل اول ارائه دادند اما در نهایت با نعیم سعداوی به رتبه‌ای بهتر از دهمی لیگ دست نیافتند.

پس از پایان فصل گذشته، سعداوی که نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، جای خود را به سیدسیروس پورموسوی داد که با باری از انگیزه با فولاد قرارداد امضا کرد. استفاده از پورموسوی در راس کادرفنی فولاد، برای رسیدن به جایگاه یک تیم مدعی تصمیمی منطقی به‌نظر می‌رسید.

فولاد در فصل نقل‌وانتقالات ابتدای این فصل، بازیکنانی چون ساسان انصاری، بختیار رحمانی، ماتیاس چاگو، اسماعیل شریفات و محمود مطلق زاده را از دست داد و در عوض ایمان مبعلی، اصغر عاشوری، فرشاد جانفزا، آرش افشین، رحیم زهیوی، پیمان شیرزادی و حامد لک را به خدمت گرفت. خریدهایی که سه ویژگی عمده در اکثر آن‌ها دیده می‌شد، تجربه، بارفنی بالا و تجربه کار با پورموسوی که باعث شد این تصور به‌وجود بیاید که سرمربی فولاد زمان زیادی برای هماهنگ کردن بازیکنانش نیاز ندارد.

به هر شکل فصل برای فولادی‌ها و سرمربی جدید آغاز شد و در ابتدای فصل نشانه‌ای در فولاد به‌عنوان یک تیم مدعی دیده نمی‌شد تا اینکه پس از چند هفته، پورموسوی به ثبات تاکتیکی مدنظر خود رسیده و روند صعودی فولاد نیز آغاز شد.

نباختن‌های پیاپی فولاد در چند هفته باعث شد رقیبان نیز حساب ویژه‌ای روی فولاد باز کنند و با ترس و لرز مقابل این تیم قرار بگیرند. نتایج خوب فولاد تا نیم‌فصل ادامه داشت و تیم پورموسوی توانست خوزستانی‌ها را برای رقم زدن یک نیم‌فصل دوم طوفانی امیدوار کند.

 در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نیز فولاد عملکرد خوبی داشت و موفق شد فرشاد سالاروند، مجتبی حق‌دوست و حسن بیت‌سعید سه مهره فانتزی‌باز را در اختیار بگیرد تا بار تکنیکی این تیم نیز افزایش یابد.

با آغاز نیم‌فصل دوم، همگان منتظر بودند فولاد به نیابت از همه تیم‌های لیگ بتواند یقه پرسپولیس صدرنشین را گرفته و برای قهرمانی با این تیم رقابت کند اما فولاد از پنج بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم و از 15 امتیاز ممکن فقط 6 امتیاز گرفت تا فرصت کم کردن اختلاف با صدر را از دست بدهد اما شاگردان پورموسوی هنوز هم بین رده دوم و سوم جابه‌جا می‌شدند و کسب سهمیه را دور از دسترس نمی‌دیدند.

برد در برابر سپاهان در فته بیست‌ویکم کمی اوضاع فولاد را بهتر کرد اما تساوی برابر صنعت نفت و استقلال خوزستان و دو باخت بد برابر سایپا و استقلال تهران باعث شد رقبا به فولاد رسیده و این تیم از رتبه دوم به رتبه هفتم جدول سقوط کند، مسئله‌ای که باعث شد جو سکوها کمی متشنج شده و پورموسوی از سوی برخی هواداران فولاد تحت فشار قرار بگیرد.

به‌هرحال آنچه مسلم است این است که پورموسوی شخصیت خوبی به فولاد داده و ساختار این تیم تا حدود زیادی اصلاح شده است اما کادرفنی و بازیکنان فولاد می‌دانند که چند هفته قرارگرفتن در رده دوم و سوم جدول، توقعات را از آن‌ها بالا برده و قطعا باید در 5 هفته پایانی لیگ تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در بین 3 تیم بالای جدول انجام دهند تا با کسب سهمیه آسیایی بتوانند پایانی خوش برای فصل خود در لیگ برتر رقم بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد