سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

امام جمعه اهواز: پروسه انتقال آب خوزستان یک برنامه انگلیسی است

         لازم است به خودکشی جاسوس انگلیسی در زندان که نامش را نمی برم، اشاره کنم. طبق نقل برخی مسئولان موثق امنیتی کشور، این فرد اعتراف کرده که بحث انتقال آب خوزستان و جلوگیری از اینکه آب خلیج‌فارس را شیرین کنند و به جاهای دیگر ببرند مأموریت وی بوده است.        

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به خودکشی اخیر جاسوس انگلیسی در زندان گفت: طبق نقل برخی مسئولان موثق امنیتی کشور، از اعترافات این فرد در بحث انتقال آب خوزستان و جلوگیری از شیرین کردن خلیج‌فارس و انتقال آن، معلوم است پروسه انتقال آب یک برنامه انگلیسی است و هدف استعمار ایجاد اختلاف بین ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن حیدری در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۲۵ اسفند)، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و ترک نافرمانی از حق، با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب را باید غنیمت بشماریم که ماه عبادت، ذکر، روزه‌داری، تلاوت قرآن، توبه و اعتکاف است. قلب پاک تنها با عمل صالح، اخلاص و ذکر دائم خداوند به دست می‌آید و ماه رجب فرصت بسیار گرانقدری است.

وی با تبریک فرا رسیدن ولادت امام محمدباقر(ع) به حدیثی از ایشان درباره الگوی تشیع حقیقی پرداخت و گفت: امام باقر(ع) در این حدیث، ۱۵ نشانه عملی و اخلاقی برای شیعیان برمی‌شمارند. تواضع و خاکساری، خشوع، امانت‌داری، اهل نماز و روزه بودن، نیکی به والدین، رسیدگی به همسایگان، مسکینان، بدهکاران و ایتام، راستگویی، تلاوت قرآن، کنترل زبان در برابر مردم و مورد اعتماد آنها بودن، از جمله این نشانه‌ها است.

آیت‌الله حیدری همچنین با اشاره به شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: ایشان میراث‌های گرانقدری از نظر اعتقادی و معنوی برای ما یادگار گذاشته است. از جمله زیارت جامعه کبیره که دریای بیکران معارف و معنویت است. دیگری زیارت غدیریه است که امام هادی(ع) در نجف و در کنار عتبه امام علی(ع) می‌‌ایستد و آن را بیان می‌کند. در این زیارت تمام آیات و روایت‌های پیامبر درباره امام علی(ع) از زبان امام هادی بیان می‌شود. میراث مکتوب دیگر امام هادی(ع)، نامه ایشان به مردم اهواز است. در زمان ایشان میان علما درباره مساله قضا و قدر بحث‌هایی پیش می‌آید و امام هادی(ع) در نامه مفصلی این موضوع را تبیین می‌کند.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با بیان اینکه ۲۶ اسفندماه سالروز درگذشت یادگار امام، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی، گفت: ایشان در دوران حیات امام، به انقلاب خدمت می‌کرد و در دوره بعد از رحلت امام مخلصانه پشت سر امام خامنه‌ای ایستاد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: ۲۹ اسفند نیز سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران با همت مبارزانی که در رأس آنها مرحوم آیت‌الله کاشانی بود و کسان دیگری مثل مصدق که به آنها کمک کردند، می باشد. مصدق در یک برهه‌ای عملکرد خوبی داشت و در برهه دیگری به اسلام و آرمان‌های ملت ایران پشت پا زد. به طوری که امام صریحاً فرمود او اصلا مسلمان نبود. اما امروز همان جریان‌های منحرف و کفرآمیز را دوباره احیا می‌کنند. خیابانی را به نام این شخص نامگذاری کردند. این کار یک نوع ارتجاع فرهنگی و سیاسی است.

آیت‌الله حیدری در ادامه با بیان اینکه چهارشنبه اول فروردین است، گفت: لازم است حلول سال جدید را پیشاپیش به همه ملت ایران تبریک بگویم. نوروز جنبه‌های مثبت و برکات زیادی دارد. ان شاءالله ملت متعهد ایران از این جنبه‌ها استفاده کند و بداند نشاط و شادی در حدود و ضوابط شرعی آن خوب است. با توجه به تقارن اول فروردین با شهادت امام هادی(ع) مردم خوب ما حرمت امام را در این روز نگاه دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدا را شکر امسال در سراسر کشور آخرین چهارشنبه سال عالی برگزار شد و با تدبیر نیروهای امنیتی تلفات به حداقل خود کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تشکیل اجلاسیه خبرگان در هفته گذشته، گفت: از اتفاقات خوب در این جلسه، انتخابات هیات رییسه بود، همچنین هیات اندیشه‌ورز که مورد تأکید مقام معظم رهبری و از ابتکارات ایشان است، به منظور رصد کردن اهداف کلان انقلاب اسلامی، تعیین شد.

آیت‌الله حیدری افزود: در این اجلاسیه در ارتباط با مسائل خوزستان در چهارشنبه شب گذشته صحبتی داشتم و گفتم مردم خوزستان نزدیک سی سال است هنوز هم گرفتار آثار جنگ هستند. غیر از جنگ تحمیلی، جنگ دیگری به آنها تحمیل شده و آن جنگ با طبیعت و انتقال آب خوزستان است که از آثار آن ریزگردها، تعطیل شدن کشاورزی و خشکیده شدن زمین‌ها است و این موضوع مخصوص خوزستان نیست و همه کشور را در بر می‌گیرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: پیگیری برای مشکلات گروه ملی اهواز و شرکت نیشکر هفت‌تپه نیز طرح شد که چند سال است دولت در راستای خصوصی‌سازی، کار را به افراد غیرتوانمند واگذار کرده و مشکلاتی برای کارگران به وجود آمده است و خانواده‌های آنان گرفتار مشکلات معیشتی شده‌اند. در این راستا نامه‌ای برای رئیس جمهور نوشتیم و شش نماینده خوزستان آن را امضا کردند. موضوع نامه این است که مالکیت این مجتمع‌های دولتی سریعاً به دولت برگردد. ما اصل ۴۴ را قبول داریم اما وقتی کارگران مشکل پیدا می‌کنند و تولید صورت نمی‌گیرد، فایده آن چیست؟ امیدواریم دولت اقدام عاجل بکند و مرهمی بر زخم‌های مردم خوزستان بگذارد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به حمله وحشیانه فرقه شیرازی‌ها که هفته گذشته به سفارت کشورمان در لندن حمله کردند، گفت: این فرقه پرچم مقدس جمهوری اسلامی را پایین آوردند، در حالی که پلیس انگلیس شاهد این ماجرا بود. این نقشه‌ای بود که از سوی انگلیس دیکته شد و می‌خواستند با این کار به سعودی‌ها و بن سلمان که باج خوبی از او گرفته بودند، به نوعی خوش‌خدمتی کنند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: لازم است به خودکشی جاسوس انگلیسی در زندان که نامش را نمی برم، اشاره کنم. طبق نقل برخی مسئولان موثق امنیتی کشور، این فرد اعتراف کرده که بحث انتقال آب خوزستان و جلوگیری از اینکه آب خلیج‌فارس را شیرین کنند و به جاهای دیگر ببرند مأموریت وی بوده است. او می‌گوید من مأموریت داشتم از طرف انگلیسی‌ها دولتی‌ها را تشویق کنم که انتقال آب را تسریع کنند و آب خلیج‌فارس را شیرین نکنند. معلوم است پروسه انتقال آب یک برنامه انگلیسی است و هدف استعمار ایجاد اختلاف بین ملت ایران است. امیدواریم مسئولان مربوطه به خصوص وزارت نیرو عبرت بگیرند و این‌طور نباشد که آب را ببرند و بگویند خوزستانی‌ها حق برنج‌کاری ندارند. شما به چه دلیل این کار را ممنوع می‌کنید؟ این تبعیض را هرگز نمی‌پذیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد