سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سناتور جمهوری خواه: ایران برنده اصلی خاورمیانه است

         به گفته این سناتور هم حزب دونالد ترامپ ایران با کمک ولادیمیر پوتین و بشار اسد در آستانه پیروزی در منطقه خاورمیانه است. به گفته آقای گراهام، این در حالی است که متحدان عرب آمریکا در منطقه عقب گرد کامل دارند.        

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه با چاپ یک مقاله در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت به اعتقاد او ایران با کمک روسیه و بشار اسد تبدیل به برنده خاورمیانه شده است.

یورونیوز نوشت: سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام با چاپ یک مقاله در روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است که در پی سفر جدیدی که به خاورمیانه داشته است متوجه شده است که « ایران برنده اصلی » منطقه است در حالی که «متحدان» ایالات متحده همچنان در مقابل این کشور عقب نشینی می کنند.

او در این مقاله نوشته که بارها به خاورمیانه سفر کرده است اما سفر اخیر خود را دلسردکننده‌ترین دیدار ظرف سالهای گذشته می شمارد. به گفته این سناتور هم حزب دونالد ترامپ ایران با کمک ولادیمیر پوتین و بشار اسد در آستانه پیروزی در منطقه خاورمیانه است. به گفته آقای گراهام، این در حالی است که متحدان عرب آمریکا در منطقه عقب گرد کامل دارند.

در این مقاله می خوانیم که یکی از عوامل اصلی تضعیف متحدان آمریکا در خاورمیانه « عدم اتخاذ تدابیر قاطع و کافی دولت باراک اوباما علیه اسد و خارج ساختن نیروهای نظامی آمریکا از عراق» است. به اعتقاد این سناتور جمهوریخواه دولت فعلی آمریکا هم هیچ گونه راهبردی منسجم برای «مبارزه با نفوذ فزاینده ایران در عراق و استیلای روسیه و ایران بر سوریه» ندارد.

انتشار این مقاله در حالی است که تنش‌ها میان ایران و آمریکا به بالاترین حد در سال‌های اخیر رسیده است. خصوصا حضور مایک پمپئو، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که به زودی عهده دار سمت وزیر خارجه این کشور خواهد شد.

وی که جانشین رکس تیلرسون می شود در مسائل جهانی دیدگاهی نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده دارد. وی مانند ترامپ یکی از مخالفان اصلی برجام است.

مدیر پیشین سازمان سیا یک جمهوریخواه تندرو محسوب می شود که مانند دونالد ترامپ پیش از ورود به عرصه سیاست به امور تجاری بود. او قبل از عضویت در کنگره آمریکا ریاست یک شرکت فعال در عرضه و توزیع تجهیزات میدان‌های نفتی را برعهده داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد