سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

عواملی که هتل‌های خوزستان را زمین‌گیر کرده است

رییس جامعه هتلداران خوزستان با بیان این که وجود ریزگردها در خوزستان به لحاظ اقتصادی هتل‌ها را زمین‌گیر کرده است گفت: امروز فراتر از ریزگردها با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که سازمان‌های امور مالیاتی برای هتلداران به وجود آورده‌اند که همین امر سبب شده بعضی از هتل‌ها به مرز نابودی کشیده شوند.

عبدالحمید حرمتی در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها در خوزستان به لحاظ اقتصادی هتل‌ها را زمین‌گیر کرده و باعث لغو شدن پروازها و کاهش مسافرت به استان شده است اما با توجه به بارش‌های صورت گرفته در چند روز اخیر امیدواریم برای نوروز شاهد آب و هوای خوبی باشیم.

وی در خصوص چالش‌های پیش روی هتلداران اظهار داشت: امروز فراتر از ریزگردها با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که سازمان‌های امور مالیاتی برای هتلداران به‌وجود آورده‌اند که همین امر سبب شده بعضی از هتل‌ها به مرز نابودی کشیده شوند و اگر وضع به همین شکل ادامه پیدا کند در آینده‌ای نزدیک شاهد تعطیلی هتل‌های استان خواهیم بود.


رییس جامعه هتلداران خوزستان با بیان این که مبالغ هنگفت مالیات بر ارزش افزوده از توان پرداخت هتل‌ها خارج است گفت:ما در این بخش با بحرانی جدی مواجه هستیم. چنان که بسیاری از هتلداران گفته‌اند با شرایط موجود مجبور به تعطیلی هتل‌ها خواهیم بود.

حرمتی در خصوص میزان مبالغ وضع شده از سوی سازمان‌های امور مالیاتی تاکید کرد: مالیات‌هایی بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان برای هتل‌ها وضع شده که از توان پرداخت هتل‌ها خارج بوده و باعث زمین‌گیر شدن هتل‌ها شده است.

وی در همین زمینه افزود: ما بعد از یک سال درگیری هنوز هم به نتیجه‌ای نرسیدیم و با این که از طریق استانداری و استاندار محترم پیگیر بوده‌ایم سازمان امور مالیاتی در این بخش هتل‌ها را زمین‌گیر کرده است.

رییس جامعه هتلداران خوزستان با اشاره به ماده 23 قانون خدمات کشوری بیان کرد: مغایر با این قانون 40 مهمانسرای دولتی در اهواز وجود دارد و تقریبا چهار برابر تعداد هتل‌های اهواز مهمانسرای دولتی فعال هستند. مضاف بر این که تعداد زیادی خانه‌های غیرمجاز در شهر اهواز فعال شده‌اند و فعالیت می‌کنندکه متاسفانه این سیاست غلط خانه‌های غیرمجاز صنعت گردشگری در اهواز را دچار مشکل کرده و هتلداران را در عین قانونمندی پرداخت مالیات و ایجاد شغل در رقابتی ناسالم به چالش کشیده است.


حرمتی با اشاره به مشکلاتی که هتلداران خوزستان با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: مشکل ناشی از مبالغ غیرمنطقی و غیرکارشناسی مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها، مهمانسراهای دولتی مغایر با ماده 23 قانون خدمات کشوری، خانه‌های غیرمجاز مورد حمایت بعضی از مسئولان و در آخر بحث ریزگردها از جمله مشکلات بزرگی هستند که بی‌شک در آینده‌ای نزدیک هتل‌ها را به تعطیلی می‌کشاند.

وی همچنین با بیان این که هتل‌ها در تمام دنیا به عنوان نماد و زیر ساخت‌های اصلی گردشگری شهر شناخته می‌شوند تاکید کرد: تمام مسئولان شهر باید در نگه‌داری هتل‌هایی مانند هتل پارس اهواز که قدمتی بیش از 50 سال دارد تمام تلاش خود را به کار گیرند اما متاسفانه اتخاذ بسیاری از سیاست‌ها توسط مسئولان سبب شده تا هتل‌های اهواز در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

رییس جامعه هتلداران خوزستان در این خصوص تصریح کرد: طرح شومی تحت عنوان "خانه مسافر" راه‌اندازی شده که متاسفانه از طرف استانداری به شدت مورد حمایت قرار گرفته است. قدم‌هایی که استانداری و مسئولان استان در حمایت از خانه‌های مسافر و خانه‌های غیرمجاز برمی‌دارند متاسفانه در راستای تعطیلی هتل‌های استان برداشته می‌شود و ما از طرف اتحادیه هتلداران خوزستان به شدت از مسئولان استانداری خوزستان گله‌مندیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد