سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بی‌بی خدیجه قدیمی‌ترین محل بهبهان برای اجرای آیین‌های سنتی نوروز

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان گفت: بی‌بی خدیجه، قدیمی‌ترین مکان بهبهان برای انجام فعالیت‌های سنتی در ایام عید پذیرای مسافران نوروزی است.

دولتی مختاران در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان، با اشاره به این که بی‌بی خدیجه در اعیاد سنتی و مذهبی مورد توجه قرار می‌گیرد بیان کرد: با توجه به ساماندهی و آماده‌سازی این مکان و جهت بازدید مسافران غرفه‌هایی در این محل تعبیه شده تا محصولات فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بهبهان در آن‌ها عرضه شود.

وی همچنین در خصوص دروازه‌ها و مبادی ورودی شهر گفت: در میدان‌ها و ورودی‌های شهر امکاناتی برای اسکان موقت مسافران فراهم شده تا قبل از ورود به شهر چند ساعتی را به گذران وقت و استراحت بپردازند.

مسئول انجمن دوستداران میراث فرهنگی بهبهان با اشاره به دیگر جاذبه‌های گردشگری بهبهان خاطرنشان کرد: محل‌هایی به نام بُقعه بشیر نظیر و بُقعه شیرعلی هست که در ایام نوروز معمولا عصرها به عنوان تفریحگاه و محلی برای زیارت و سیاحت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مختاران ادامه داد: پیست موتورسواری بهبهان و جاده کوهستانی مارون که در بین تنگ تکاب قرار دارد حیات وحش زیبایی دارد و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است. همچنین سد مارون و دریاچه پشت آن در ایام نوروز برای بازدید و استفاده عموم بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به جاده‌ای که از رودخانه مارون می‌گذرد گفت: این جاده سرسبز علاوه بر منظره زیبایی که دارد در دو طرف آن دو روستای زیبا با چشمه‌زارهای پرآب قرار دارند که انواع گونه‌های حیات وحش از جمله پرندگان زیبا و بزهای کوهی در آن زیست می‌کنند که در ساعاتی از روز برای آبخوری به پایین دامنه کوه‌ها می‌آیند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد