سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تمهیدات لازم برای سفر ایرانیان به عراق در ایام نوروز اندیشیده شد

مدیرکل سازمان حج و زیارت خوزستان گفت : باتوجه به تعطیلات ایام نوروز، مردم برای سفر به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات استقبال ویژه‌ای می‌کنند و سازمان حج و زیارت نیز در این ایام تمهیدات لازم را برای مدیریت کاروان‌ها در نظر می‌گیرد.

ناصر حویزاوی بعد‌ از‌ ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز ، در خصوص استقبال مردم برای سفر به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات در ایام نوروز اظهار کرد: باتوجه به تعطیلات ایام نوروز همه ساله مردم برای سفر به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات استقبال ویژه‌ای می‌کنند و سازمان حج و زیارت نیز در این ایام تمهیدات لازم را برای مدیریت کاروان‌ها در نظر می‌گیرد.

وی افزود: دو مرز زمینی چذابه و شلمچه در خوزستان فعال هستند که میزبان زائران خوزستانی و همچنین میزبان زاارین استان‌های مجاور مانند استان اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال بختیاری، فارس و بوشهر هستند. 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان به برگزاری جلسات متعدد با مدیران کاروان ها اشاره کرد و گفت: برای توجیه مدیران و روحانیون کاروان‌ها جلسات متعددی در سازمان حج و زیارت برگزار شده است، سازمان حج و زیارت به تناسب جمعیتی که در کاروان‌هایش ثبت‌نام کرده، تمهیداتی را از لحاظ امنیتی، بهداشتی، تغذیه و اسکان در نظر گرفته است که در این جلسات به مدیران و روحانیون کاروان‌ها ابلاغ شد.

 وی به تراکم زائران در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به شلوغی کشور عراق در این ایام ممکن است زائران ما دچار مشکلات و محدودیت هایی از لحاظ ترافیکی شوند به همین دلیل لازم است که زائران با سعه صدر و مدیران با تدبیر خود، کاروان‌های زیارتی را در عراق مدیریت کنند.

مدیرکل سازمان حج و زیارت به رعایت موارد ایمنی توصیه کرد و گفت: استفاده از غذاهای سالم و رعایت بهداشت فردی و استفاده از آب شرب سالم و محل اسکان و استراحت مناسب و همچنین رعایت موارد ایمنی و امنیتی نکاتی است که زائران با توجه به گستردگی و شلوغی عتبات عالیات در نظر داشته باشند.

وی افزود: مردم این نکته را در نظر بگیرند که در فرهنگ مردم عراق فقط ایام اربعین تمامی خدمات به زائر رایگان است و لازم است بدانند که در ایام نوروز توقع خدمات رایگان را نداشته باشند.

وی در پایان به کاروان‌های آزاد اشاره کرد و گفت: در رابطه با کاروان های آزاد به ظاهر هزینه‌اش کمتر است ولی در واقع خدمات کمتری را ارائه می‌دهند، همچنین در بحث بیمه باید مردم بدانند که خدمات این کاروان‌ها ضعیف بوده و در صورت بروز حادثه یا فوت زائران، مدیران این کاروان‌ها تعهد چندان خوبی ندارند و روزانه بسیاری از افراد به سازمان حج و زیارت مراجعه می‌کنند و از این موضوع شکایت می‌کنند لذا توصیه می‌کنیم از کاروان‌های تحت نظر سازمان حج و زیارت برای ثبت‌نام سفرهای زیارتی استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد