سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نام اهواز را خاکستان بگذارند / اگر خاک امان دهد دستور شستشوی شهر داده می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه فضای شهر آلوده به گرد و غبار است، گفت: تا زمانی که وضعیت پدیده گرد و خاک در اهواز به همین روال باشد، نمی‌توان فضای شهری را پاکسازی کرد.

سیدناصر موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به انباشت لایه‌ای از گرد و خاک بر مبلمان و فضای شهری اهواز اظهار کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر اهواز به صورت مکرر و پشت سر هم در وضعیت غبارآلود بوده و این گرد و غبار در هوا ساکن است. بنابراین اگر بخواهیم به شستشو و پاکسازی فضای شهری از گرد و غبار اقدام کنیم، وضعیتی به مراتب بدتر خواهیم داشت چرا که در این صورت، علاوه بر گرد و غبار، گل نیز بر منظر شهری خواهد نشست.

وی ادامه داد: از این رو تا زمانی که گرد و خاک در هوای اهواز به همین روال پایدار است، نمی‌توان فضای سبز و پارک‌ها، مبلمان و به طور کلی فضای شهری را شستشو داد. اگر خداوند عنایت کند و یک یا دو روزی پدیده گرد و خاک به ما امان دهد، سریعا دستور شستشوی فضای شهری از گرد و خاک ابلاغ می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: متأسفانه فعلا وضعیت گرد و غبار در شهر پایدار است و امروز نیز شاهد این پدیده بودیم. هر چند که چند قطره‌ای باران بارید اما همچنان گرد و غبار را داریم و در این وضعیت شستشوی فضای شهری چهره زشت‌تری به شهر می‌دهد و فکر می‌کنم که اهواز را به زشت‌ترین شهر تبدیل می‌کند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری آمادگی دارد در صورت بهبود وضعیت هوا با تمام توان نسبت به پاکسازی شهر اقدام کند، گفت: در حال حاضر شستشوی فضای شهری فقط هزینه شهر و شهرداری را بالا می‌برد و نه تنها شهرداری بلکه بر دستگاه‌های دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و حتی ممکن است بر وضعیت برق نیز تأثیرگذار باشد.

وی افزود: در صورت شستشوی گرد و غبار نشسته بر تأسیسات و فضای شهری، رطوبت نیز به خاک اضافه می‌شود و به نوعی آب و خاک با هم آمیخته و گل حاصل می‌شود. از این رو منتظر فرصتی مناسب هستیم تا بتوان شهر را از این وضعیت آلوده به گرد و غبار شستشو دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه چه در سطح ملی و چه در سطح استانی، عزمی برای رفع پدیده گرد و خاک دیده نمی‌شود، عنوان کرد: در طرح کمربند سبز اهواز، فقط شهرداری ثابت کرد که اهل عمل است. اما سایر دستگاه‌های و صنایع که در این طرح سهیم هستند، اکنون کجا قرار دارند؟ شرکت‌های گردن کلفت خوزستان کجا هستند؟

موسوی‌نژاد ادامه داد: طرح کمربند فضای سبز اهواز مساحتی 7 هزار و 200 هکتار دارا است که شهرداری از سهمی که در این طرح عهده‌دار است، تاکنون عملیات کشت 800 هکتار را انجام داده و به پایان رسانده، اما متأسفانه نه شهرداری را بابت این کار تشویق می‌کنند و نه دستگاه‌های مسئول را بابت عمل نکردن به تعهدات خود سرزنش می‌کنند.

وی افزود: در چنین وضعیتی که فقط شهرداری به تعهد خود در طرح کمربند فضای سبز عمل کرده است، حدود یک ماه پیش، در حالی که کارگران شهرداری در محدوده این طرح مشغول به کار بودند، تعدادی از کارگران شهرداری را بدون هیچ گونه هماهنگی بازداشت کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه برای رفع پدیده گرد و غبار به عزم ملی واقعی نیاز است، اظهار کرد: باید از این حرکت ناشایست که فقط حرف زده می‌شود و شعار داده می‌شود، دست بردارند. در حال حاضر فقط شهرداری اهواز در بحث نظارت و پاکسازی شهر از گرد و غبار وارد کار شده است اما اگر بخواهیم این نگاه و پاکسازی در شأن و شایسته مردم باشد، باید دستگاه‌ها و صنایع بنا بر مسئولیت اجتماعی خود اقدام کنند.

موسوی‌نژاد با اشاره به احتمال تداوم وضعیت گرد و غبار در اسفندماه بیان کرد: تا آقایان مسئول وارد کار نشوند و با صداقت اقدام نکنند، اهواز و خوزستان خاکی خواهند بود. آقایان می‌توانند نام آن را هم خاکستان بگذارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد