سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

تغییر زمان جام‌جهانی کشتی فرنگی در اهواز با کارشکنی روس‌ها

اتحادیه جهانی کشتی در نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد کشورهای اروپایی به علت نزدیکی به رقابت‌های قهرمانی اروپا خواستار تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی از اواخر فروردین‌ماه به آذرماه شده‌اند و به همین علت برنامه جام جهانی اهواز در اردیبهشت‌ماه از تقویم اتحادیه جهانی حذف شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به نزدیکی رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی به مسابقات اروپا، کشورهای اروپایی خواستار تغییر زمان مسابقات فرنگی در اهواز شدند که این موضوع اعتراض کشتی ایران را در پی داشته است.

بر این اساس جام جهانی کشتی فرنگی که قرار بود اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شود، از تقویم اتحادیه جهانی حذف شده و تاریخ برگزاری این مسابقات به آذرماه موکول شده است که این موضوع واکنش فدراسیون کشتی ایران را در پی داشته است.

فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای به اتحادیه جهانی اعلام کرده که حاضر است، جام جهانی کشتی فرنگی را در فاصله دو روزه از جام جهانی کشتی آزاد برگزار کند و در این شرایط زمانی که کشورهای اروپایی حاضر می‌شوند به جام جهانی کشتی آزاد بروند، باید در جام جهانی کشتی فرنگی نیز شرکت کنند.

در همین رابطه فدراسیون کشتی ایران تهدید کرده است که اگر تاریخ مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به آذرماه موکول شود، در نتیجه‌ برنامه رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی ایران نیز بر هم می‌خورد و با این شرایط تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد ایران حاضر به شرکت در جام جهانی کشتی آزاد نیز نخواهد بود.

به نظر می‌رسد در این رابطه کارشکنی روس‌ها در تغییر زمان جام جهانی کشتی فرنگی تاثیرگذار بوده است، چرا که آن‌ها هم می‌خواهند در مسابقات قهرمانی اروپا که میزبان هستند، حضور موفق داشته باشند و هم در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی نیز با تمام قوا شرکت کنند و به قهرمانی برسند، زیرا مانند کشتی آزاد، در کشتی فرنگی از دو تیم هم طراز برخوردار نیستند و نمی‌توانند در زمان کم در هر دو مسابقه با یک تیم قهرمان شوند.

با این حال باید دید که واکنش اتحادیه جهانی کشتی به اعتراض فدراسیون کشتی ایران چیست؟ در حالی که اتحادیه جهانی جام جهانی فرنگی را از تقویم خود حذف کرده و به آذرماه انتقال داده است، ایران را نیز به عنوان یکی از کاندیداهای میزبانی این رویداد معرفی کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد