سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کمبود آب در باغملک به یک بحران تبدیل‌شده است

رئیس اداره آبفا شهری باغملک گفت: بحث آب در باغملک تبدیل به یک بحران و چالش بزرگ‌شده و نگرانی‌هایی برای مردم و مسوولان شهرستان به وجود آورد که دلیل آن افت شدید نزولات آسمانی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از باغملک، حسین خواجوی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان باغملک، اظهار کرد: بحث آب در شهرستان باغملک تبدیل به یک بحران و چالش بزرگ‌شده است و نگرانی‌هایی برای مردم و مسوولان شهرستان به وجود آورد که دلیل آن افت شدید نزولات آسمانی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است و بر همین اساس باعث خشک شدن تعدادی از چاه‌های آب در باغملک و منطقه صیدون شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، سازمان آب و برق و بررسی منابع آب با اعزام کارشناسانی آزمایش‌های لازم را انجام دادند که نتیجه‌ای حاصل نشد چراکه خشک‌سالی تمام منطقه را فراگرفته است و با همین وضع بیش از 20 مورد حفر چاه در شهر صیدون انجام شد که تنها در یک نقطه و بعد از 200 متر حفاری به نتیجه رسید که نیاز آبی شهر صیدون را برطرف نمی‌کند.

رئیس اداره آبفا شهری باغملک عنوان کرد: برای شهرستان باغملک آزمایش‌های ژئوفیزیک زیادی بر روی خاک انجام گرفت اما با جواب منفی مواجه شدیم چون منطقه فاقد آب لازم برای حفر چاه است.

وی در خصوص اصلاح شبکه‌های فرسوده بیان کرد: بیش از 11 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب شهر باغملک پذیرفته و تأمین اعتبار شد که قبل از پایان سال 96 کلنگ آن زده خواهد شد و شهر قلعه تل هم 12 کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب درخواست داد که موردپذیرش واقع گردید و اعتباری معادل 3 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در هفته آینده کلنگ آن زده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد