سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آزادی 186 زندانی خوزستانی جرائم غیرعمد در 9 ماه نخست امسال

رئیس ستاد دیه خوزستان از آزادسازی 186 زندانی جرائم غیرعمد در 9 ماه نخست امسال از زندان‌های استان خوزستان خبر داد.
 
حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در 9 ماه نخست امسال 186 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین از زندان‌های استان خوزستان آزاد شده‌اند.
 
وی افزود: مجموعه بدهی این افراد 159 میلیارد و 28 میلیون ریال بوده که مبلغ 17 میلیارد و 929 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض، 11 میلیارد و 167 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی، 7 میلیارد و 35 میلیون ریال از طریق خانواده مددجو، 28 میلیارد و 186 میلیون ریال از طریق صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، 28 میلیارد و 946 میلیون ریال از طریق اخذ گذشت و مابقی از طریق شرکت‌های بیمه و همچنین اعسار پرداخت شده است.
 
رئیس ستاد دیه خوزستان گفت: 49 نفر از این تعداد به علت ناتوانی در پرداخت دیه، 99 نفر به علت محکومیت مالی و 38 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان در حال طی دوران محکومیت خود بوده‌اند.
 
هاشم‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر 325 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان وجود دارد که مجموع بدهی این افراد حدود 25 میلیارد تومان است.
 
وی افزود: 53 نفر از این تعداد به علت تصادفات رانندگی، 202 نفر به علت محکومیت‌های مالی، 8 نفر به علت حوادث کارگاهی و جرائم شبه عمد و 62 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان حبس هستند.
 
رئیس ستاد دیه خوزستان با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در پیشگیری از جرائم غیرعمد گفت: بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و ناآشنایی و غفلت نسبت به اصول اصلی کار از جمله عوامل اصلی بدهکاری و به دنبال آن حبس محکومان غیر عمد است. اگر فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت بگیرد قطعا ورودی به زندان‌ها نیز کاهش خواهد یافت.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد