سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آسیب‌های اقتصادی آشوبگران به مردم اهواز

در مدت کوتاهی که تجمعات در اعتراض به گرانی و بیکاری به سمت اغتشاش و آشوب کشیده شده، بسیاری از مردم اهواز از این وضعیت ابراز نارضایتی کردند و از ضررهای اقتصادی این تجمعات سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند روزی است که مردم خوزستان و برخی از شهرهای ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی دست به اعتراض‌ها و اقدام به تجمعات مختلفی زده‌اند. این اعتراض‌ها در روزهای نخست بسیار آرام و منطقی با شعارهای اقتصادی صورت می‌گرفت اما باگذشت زمان، برخی آشوبگران، دشمنان و عناصر ضد انقلاب که فرصت را برای عرض اندام مناسب دیدند به میدان آمده و خود را به عنوان معترض به وضعیت معیشتی در بین صفوف مردم جای دادند.

البته این عده چهره واقعی خود را بسیار سریع نمایان ساخته و با تخریب اموال عمومی و ایجاد آشوب و ناامنی در خیابان‌های شهرها در تلاش برای تغییر جهت اعتراضات مردمی از وضعیت اقتصادی به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

بر اساس مشاهدات عینی نویسنده، سن بسیاری از این اغتشاش‌گران بین 17 تا 25 سال است و افراد بالای 30 سال کمتر در میان آنها دیده می‌شود که معمولاً بر اثر تحریک و تهییج عده ای فرصت طلب دست به تخریب اموال عمومی و آشوب در شهر می‌زنند. 

در مدت کوتاهی که اعتراضات مردمی به سمت اغتشاش و آشوب کشیده شده، بسیاری از مردم اهواز از این وضعیت ابراز نارضایتی کردند که گزارش زیر حاصل مصاحبه خبرنگار خبرگزاری فارس در اهواز با افراد مختلف در این خصوص است.

بسیاری از اسناد و پرونده‌های وام در آتش سوخت

رئیس شعبه یکی از بانک‌های خیابان شریعتی (سی متری) اهواز که آسیب جدی دیده بود و خواست نامش فاش نشود درباره تجمعات گفت: متأسفانه در 2 روز گذشته دو بار توسط آشوبگران به این بانک حمله شده است.

وی افزود: آشوبگران ابتدا اقدام به تخریب دستگاه خودپرداز کرده و سپس با شکستن شیشه‌های بانک همه وسایل را به آتش کشیدند.

رئیس شعبه این بانک با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم چه کسانی در تخریب و آتش زدن بانک دست داشته‌اند اظهار داشت: بر اساس مشاهدات افرادی که هنگام حادثه در محل حضور داشتند، اموال بانک توسط عده‌ای نوجوان و جوان که حدوداً 20 تا 25 سال سن داشته‌اند تخریب‌شده است.

وی تصریح کرد: هنوز نمی‌دانیم چیزی از شعبه دزدیده شده یا نه اما آسیب جدی به همه وسایل و اسناد بانک وارد شده.

رئیسه شعبه این بانک آسیب دیده با بیان اینکه بسیاری از اسناد و حتی پرونده‌های وام متقاضیانی که با دوندگی توانسته بودند آن را تکمیل کنند در آتش سوخت گفت: خسارتی که به بانک وارد شده حق‌الناس بوده و به گردن تک‌تک افرادی است که در آشوب‌ها شرکت داشته و به تخریب اموال عمومی دست می‌زنند.

همه فروشندگان خیابان نادری و شریعتی (سی متری) از آشوب‌ها متضرر شده‌اند

امیر احمدی، فروشنده لوازم تزئینی، لوستر و چراغ‌خواب که در سی متری اهواز مغازه دارد درباره اعتراض‌ها به خبرنگار فارس گفت: اعتراض تا زمانی خوب است که به اموال عمومی و افراد و اشخاص آسیبی وارد نشود.

وی افزود: دو سه روز است که برخی جوانان در تجمعات اعتراضی دست به تخریب زده و همه کسبه با دیدن جمعیت معترض سریعاً کرکره مغازه خود را پایین می‌آورند تا به اموالشان آسیبی نرسد.

احمدی از ادامه آشوب‌ها ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: معلوم نیست این افراد با تخریب اموال عمومی در پی چه چیزی هستند؛ بازار در حالت عادی رکود بود و با وجود اغتشاش‌ها و آشوب‌ها چند روزی است با دخل خالی کرکره مغازه را پایین می‌کشیم.

فروشنده لوازم تزئینی، لوستر و چراغ‌خواب تصریح کرد: ادامه دادن این اعتراض‌ها علاوه بر ایجاد آشوب سبب آسیب دیدن افراد به لحاظ مادی و معنوی می‌شود. همه فروشندگان خیابان‌های نادری و شریعتی (سی متری) در چند روز گذشته متضرر شده‌اند.

3 روز است دست‌خالی به خانه می‌روم

سعید حمادی، کارگر روز مزدی است که در بازار نادری و سی متری اهواز کار کرده و درباره آشوب‌های اخیر اهواز می‌گوید: باور کنید از روزی که آشوب‌ها در نادری شروع شده هر شب دست‌خالی به خانه برمی‌گردم.

وی ادامه داد: این چه شیوه اعتراضی است که من کارگر را از نان خوردن انداخته و باعث شده مقابل زن و بچه‌ام شرمنده باشم.

حمادی افزود: من هم به وضعیت معیشتی و اقتصادی اعتراض دارم و از این وضعیت ناراضی هستم اما مگر با آشوب وضع معیشتی من بدتر شده. عصرها همه مغازه‌های خیابان نادری از ترس حمله به مغازه‌هایشان تعطیل می‌کنند و وقتی مغازه‌ها تعطیل باشند من هم بیکار می‌شود.

آشوب و خرابکاری به نفع هیچ‌کس نیست

حسین سواری، راننده تاکسی که در مسیر نادری به باهنر کار می‌کند می‌گوید فقط صبح تا ظهر کار می‌کنم، بعد از ظهرها با شروع تجمعات و اعتراضات کار ما هم تعطیل می‌شود.

وی درباره آشوب‌ها گفت: نمی‌دانم چرا هر وقت مردم می‌خواهند خواسته‌های خود را بگویند عده‌ای می‌آیند و کار را خراب می‌کنند؛ این آشوب‌ها و خرابکاری‌ها به نفع هیچ‌کس نیست.

سواری ادامه داد: بعد از ظهرها از ترس اینکه آسیبی به ماشینم وارد شود، مجبورم یا در مسیر دیگری کار کنم و یا اینکه کار را تعطیل کرده و در خانه بنشینم.

وی با عصبانیتی که در چهره‌اش می‌توان دید افزود: آشوبگران به هیچ چیز رحم نمی‌کنند؛ این‌ها به جان مردم افتاده‌اند و از موقعیت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و هر چیزی سر راهشان باشد را خراب می‌کنند.

سواری تصریح کرد: وقتی شبکه‌های خارجی از این آشوبگران حمایت می‌کنند باید به آنها شک کرد که برای اعتراض به وضع اقتصادی آمده‌اند یا تخریب شهر.

 

به گزارش خبرگزاری فارس،همان‌طور که گفته شد اکنون اعتراضات به حق مردم نسبت به گرانی و بیکاری به سوی اغتشاش و ایجاد ناامنی کشیده شده و عده زیادی در این بین دچار زیان‌ها و آسیب‌های اقتصادی می‌شوند.

هرچند که نیروهای نظامی و امنیتی کنترل اوضاع را در دست دارند و با حضور به موقع در صحنه از شدت آسیب‌ها کاسته‌اند اما همچنان حضور آشوبگران در خیابان‌های مرکز شهر اهواز برای مردم خسارت آفرین بوده و مردم اهواز نیز مخالف چنین حرکت‌های زشت و ناپسند هستند.

مردم باید هوشیار باشند تا عناصر وابسته به بیگانگان از فضای به وجود آمده نتوانند سوءاستفاده کنند و علاوه بر آسیب زدن به مردم به نظام ضربه بزنند.

مدیران کشور و استان نیز باید توجه داشته باشند که نتیجه کم کاری‌ها و عدم پاسخگویی به مردم سبب به وجود آمدن چنین اعتراض‌هایی شده و به جای فرافکنی و فرار از واقعیت، حرف مردم را شنیده و به آن‌ها پاسخ قانع‌کننده بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد