سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روایت نماینده ایذه از ناآرامی‎های دیشب: 2 کشته و کشف مواد منفجره

هدایت الله خادمی نماینده ایذه گفت: مردم شهرستان ایذه نیز مانند برخی از شهرهای دیگر ایران در اعتراض به مشکلات اقتصادی دست به تجمع زدند که متاسفانه منجر به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن تعدادی در این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: متاسفانه سال‌هاست که ما با مشکل وجود سلاح سرد و گرم در دست مردم این منطقه مواجه هستیم که بعضا باعث بروز برخی مشکلات شده است. بارها از دولت و مسئولان خواسته‌ایم که نسبت به این مساله ورود جدی داشته باشند. اینکه تیراندازی در روز گذشته از جانب تجمع کنندگان بوده یا نیروی انتظامی، هنوز اطلاعی ندارم و این مساله در حال بررسی است.

خادمی افزود: مردم این شهرستان در ادامه اعتراضات خود شیشه تعدادی از بانک‌های این شهرستان را شکسته و تجمع را تا نیمه‌های شب ادامه دادند به طوری که منجر به اختلال در امنیت سایر شهروندان شد از این رو نیروی انتظامی برای برقراری نظم و آرامش وارد عمل شد. ماموران نیروی انتظامی در حین جستجو در برخی از منازل دستگیرشدگان مواد منفجره کشف و ضبط کردند که جای تامل دارد.

زخمی شدن تعدادی از ماموران ناجا
جلال میرزایی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره تجمعات روز گذشته ایلام گفت: اجتماع مردم در مقابل فرمانداری ایلام به صورت مسالمت آمیز بوده اما در میان تجمع کنندگان شخصی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود، اقدام به توهین به مردم حاضر در خیابان می‌کند و این عامل محرکی برای شروع تحصن و اعتراضات خشونت آمیز تجمع‌کنندگان می‌شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس دامه داد: معترضان به چند بانک و یک موسسه آسیب زدند اما در نهایت با مداخله نیروی انتظامی ناآرامی‌ها به پایان می‌رسد و فقط چند نفر از ماموران نیروهای انتظامی به صورت سطحی زخمی شدند.

عضو فراکسیون امید درباره اظهارات شب گذشته رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت درباره رسانه ملی مبنی بر اینکه همه اقشار و جناح‌ها باید احساس کنند که صداوسیما متعلق به خودشان است و بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند، اظهارکرد:‌ رسانه ملی باید در طول سال‌های اخیر نقطه‌نظرها و صداهای مردم را انعکاس می‌داد. معتقدم نقش و تاثیرگذاری رسانه ملی، آنی نیست بلکه باید همواره بتواند مطالبات مردم را مطرح و به گوش مسئولان برساند نه اینکه با آرام جلوه دادن اوضاع مردم، در وظیفه خود ضعیف عمل کند.

وی در پایان گفت: در چند سال گذشته برخی جریانات در سرخوردگی مردم نقش داشته‌اند و هم سعی کرده‌اند با تخریب دولت و اقدامات دستگاه های دولتی مردم را از انتخاب خود ناامید کنند از این رو باید هوشیار باشیم تا فریب آنها را نخوریم.

منبع: ایلنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد