سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان در وقوع "بحران‌ها" هم صاحب‌نام شده است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه برخی دستکاری‌ها در طبیعت و وقوع خشکسالی‌های پی در پی موجب شده که خوزستان در وقوع بحران‌ها نیز صاحب‌نام شود، گفت: در این وضعیت باید جهت پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث که اساس مدیریت بحران است، تلاش شود.
 
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در همایش رابطین مدیریت بحران فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی خوزستان که امروز (10 دی‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرایط خوزستان با سایر استان‌های کشور متفاوت است که از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به شرایط اقلیمی، وضعیت جغرافیایی و مدل‌های آب و هوایی خوزستان اشاره کرد.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه برخی دستکاری‌ها در طبیعت و وقوع خشکسالی‌های پی در پی موجب شده که خوزستان در وقوع بحران‌ها نیز صاحب‌نام شود، تصریح کرد: در این وضعیت باید جهت پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع حوادث که اساس مدیریت بحران است، تلاش شود.
 
حاجی‌زاده ادامه داد: نمونه بارز وجود شرایط مختلف در خوزستان، چند روز گذشته بود که همزمان طی یک ساعت چهار نوع آب و هوا در مناطق مختلف استان داشتیم؛ در این زمان آفتاب در آبادان، گرد و خاک با دید 100 متر در ماهشهر، بارش برف و تگرگ در کوه‌های زاگرس به سمت بازفت و همچنین بارش باران را در اهواز شاهد بودیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران خوزستان باید به نقطه‌ای برسد که در چهار مقوله مدیریت بحران پیشرفت کند. در این راستا، در بحث سخت‌افزاری تا پایان امسال سالن ستاد مدیریت بحران، آماده می‌شود. موضوع دیگر آموزش مقابله با حوادث است. زلزله و برخی بحران‌ها قابل پیش‌بینی نیستند که باید آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها را داشته باشیم و در این زمینه آموزش مردم و مسئولان ضروری است.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه گوریه شوشتر در دو ماه اخیر بیش از 70 بار زمین‌لرزه‌های مختلف و بعضا 4 ریشتری را تجربه کرده است، عنوان کرد: در این وضعیت باید به بحث آموزش پیشگیری به متولیان و جامعه هدف که مردم هستند، توجه کرد.
 
وی با بیان اینکه چهار کمیته ذیل کارگروه‌های آموزش و اطلاع‌رسانی در ستاد مدیریت بحران تشکیل شده و انجام اقدامات مؤثر را پیگیری می‌کنند، گفت: اگر خوزستان دچار بحران شود به تبع کشور دچار بحران می‌شود و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های خوزستان قدم‌های لازم را در حوزه فعالیت ستاد مدیریت بحران برداریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد